Leon S. Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Hallo allemaal, Ik heb een probleem met de telefoonaansluiting hier in huis. De telefoon stoort telkens. Ik ben erachter gekomen dat de spouwmuren hier in huis dusdanig vochtig zijn dat de contacten van de telefoondoos corroderen. Nu heb ik een jaar geleden een nieuw doos geplaatst en de contacten vertind. Dit is een tijd lang goed gegaan, maar ja tuurlijk hoe kan het ook anders, het gekraak is weer terug gekomen. Wat kan ik doen? Ik zat zelf te denken aan het plaatsen van een opbouw doos zodat de contacten niet meer in de vochtige muur zitten. Heeft iemand nog andere idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Kontakten met C37-lak behandelen, klinkt gelijk een stuk beter (Ongebruikelijk onderwerp voor Hear, ik zou het toch minstens in de rubriek 'zelfbouw/modificatie plaatsen ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Het probleem bij de bron aanpakken; zorgen dat je droge muren krijgt, vochtige muren zijn ook slecht voor de gezondheid. Hoe komt het dat de spouwmuren vochtig zijn? Water onder de vloer, slechte isolatie, onvoldoende ventilatie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon S. Posted 28 maart 2006 Author Report Share Posted 28 maart 2006 Hoi, Nou de kruipruimte onder ons huis is wel heel vochtig dat klopt! Maar daar valt weinig aan te doen dat is nu eenmaal de ondergrond hier. Verder is het een huurhuis dus zelf er iets aan doen is er sowieso niet bij. Aan de ventilatie ligt het niet in ieder geval. @ buizenbart: Telefonie is toch ook audio gerelateerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 29 maart 2006 Report Share Posted 29 maart 2006 Hoi, Nou de kruipruimte onder ons huis is wel heel vochtig dat klopt! Maar daar valt weinig aan te doen dat is nu eenmaal de ondergrond hier. Verder is het een huurhuis dus zelf er iets aan doen is er sowieso niet bij. Aan de ventilatie ligt het niet in ieder geval. @ buizenbart: Telefonie is toch ook audio gerelateerd? Een goedkope en afdoende oplossing is het onder de vloer aanbrengen van een laag van die kunststofchips die voor verpakking worden gebruikt, naast het oplossen van het vochtprobleem zal ook de verwarmingsrekening hiervan profiteren. zelfs in een huurhuis zal dit rap terugverdiend zijn. NB heb dit vorig jaar laten doen, spul werd gebracht 7 m3 en onder de vloer gestopt voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 29 maart 2006 Report Share Posted 29 maart 2006 Flink zeuren bij de verhuurder om er wat aan te doen daar je gezondheid er onder te lijden heeft.....en mbt je inbouwdoos?...ik heb een siliconen spray in de sparing gespoten [die ik ook gebruikte voor mijn toen nog auto met verdeelkap die problemen had met vocht ]nadat ik 'm eerst kurk droog had gemaakt....einde problemen...wellicht dat het voor jou ook een oplossing kan zijn. ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon S. Posted 29 maart 2006 Author Report Share Posted 29 maart 2006 @Jitze: vorig jaar hebben we laminaat gelegd met isolerende platen en zeil als ondergrond. Dit is dus al gebeurd. @Koosjer: ik heb vandaag de woningbouw opgebeld, ze komen binnenkort langs om te kijken of de kruipruimte beter kan worden geventileerd. Ergens is het ook van de zotten dat ik zelf iedere keer hiervoor een oplossing moet verzinnen terwijl de oorzaak een probleem van de woningbouw moet zijn..... Groet Leon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 29 maart 2006 Report Share Posted 29 maart 2006 @Jitze: vorig jaar hebben we laminaat gelegd met isolerende platen en zeil als ondergrond. Dit is dus al gebeurd. Met die schuimpjes komt de damplaag op de bodem van de kruipruimte te liggen, het vocht trekt dan minder op, isolatie is een bijkomend verschijnsel. Als het alleen om het vocht gaat is een dunne laag voldoende, een vijf tot 10 cm, voor ook goede warmte isolatie is 30 cm nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 maart 2006 Report Share Posted 29 maart 2006 Hetzelfde doen dan met een aanhangerstekkerdoos. Gewoon volproppen met vaseline.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon S. Posted 29 maart 2006 Author Report Share Posted 29 maart 2006 @Jitze: vorig jaar hebben we laminaat gelegd met isolerende platen en zeil als ondergrond. Dit is dus al gebeurd. Met die schuimpjes komt de damplaag op de bodem van de kruipruimte te liggen, het vocht trekt dan minder op, isolatie is een bijkomend verschijnsel. Als het alleen om het vocht gaat is een dunne laag voldoende, een vijf tot 10 cm, voor ook goede warmte isolatie is 30 cm nodig. Nee we hebben niet van die schuimrollen gebruikt maar van die dure dikke (groene) platen, deze isoleren veel beter dan dat schuim waar jij aan refereert. Vaseline? Het klinkt gek genoeg om te proberen. Groeten Leon Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 29 maart 2006 Report Share Posted 29 maart 2006 Maar hoe werkt het eigenlijk precies? Corrosie is toch een langzame verbranding, ofwel een reactie met zuurstof? Wat heeft vocht daarmee te maken? Misschien een stomme vraag... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 maart 2006 Report Share Posted 29 maart 2006 Maar hoe werkt het eigenlijk precies? Corrosie is toch een langzame verbranding, ofwel een reactie met zuurstof? Wat heeft vocht daarmee te maken? Misschien een stomme vraag... Groet, Jacco Ik denk omdat er in condens heel veel zuurstof zit wat er wel uit wil.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 29 maart 2006 Report Share Posted 29 maart 2006 Maar hoe werkt het eigenlijk precies? Corrosie is toch een langzame verbranding, ofwel een reactie met zuurstof? Wat heeft vocht daarmee te maken? Misschien een stomme vraag... Groet, Jacco Ik denk omdat er in condens heel veel zuurstof zit wat er wel uit wil.... Condens is toch gewoon water en dat blijft als molecuul gebonden. Ik snap het nog steeds niet. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 maart 2006 Report Share Posted 29 maart 2006 Maar hoe werkt het eigenlijk precies? Corrosie is toch een langzame verbranding, ofwel een reactie met zuurstof? Wat heeft vocht daarmee te maken? Misschien een stomme vraag... Groet, Jacco Ik denk omdat er in condens heel veel zuurstof zit wat er wel uit wil.... Condens is toch gewoon water en dat blijft als molecuul gebonden. Ik snap het nog steeds niet. Groet, Jacco Ik ben geen chemicus, maar heb je zelf niet eens de ervaring gehad dat een vochtig stuk ijzer sneller roest dan een droog stuk ijzer? Ik wel namelijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 29 maart 2006 Report Share Posted 29 maart 2006 Nee we hebben niet van die schuimrollen gebruikt maar van die dure dikke (groene) platen, deze isoleren veel beter dan dat schuim waar jij aan refereert. Vaseline? Het klinkt gek genoeg om te proberen. Groeten Leon Je haalt nu 2 zaken dooreenander, waar je last van hebt is optrekkend vocht, dat bestrijd je niet met een vloerisolatie op de vloer, wel met een laag schuimpjes op de bodem van de kruipruimte Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 29 maart 2006 Report Share Posted 29 maart 2006 Maar hoe werkt het eigenlijk precies? Corrosie is toch een langzame verbranding, ofwel een reactie met zuurstof? Wat heeft vocht daarmee te maken? Misschien een stomme vraag... Groet, Jacco Ik denk omdat er in condens heel veel zuurstof zit wat er wel uit wil.... Condens is toch gewoon water en dat blijft als molecuul gebonden. Ik snap het nog steeds niet. Groet, Jacco Ik ben geen chemicus, maar heb je zelf niet eens de ervaring gehad dat een vochtig stuk ijzer sneller roest dan een droog stuk ijzer? Ik wel namelijk... Ja, dat wel en ik twijfel er ook niet aan. Ik vraag me alleen af hoe het precies werkt. Ik ben benieuwd. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 29 maart 2006 Report Share Posted 29 maart 2006 Waarschijnlijk krijg je met het vocht galvanische spanningen tussen de verschillende metalen delen in zo'n contactdoos. De minst edele metalen gaan dan corroderen ten gunste van de wat edelder metalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 maart 2006 Report Share Posted 30 maart 2006 Wat kan ik doen? Ik zat zelf te denken aan het plaatsen van een opbouw doos zodat de contacten niet meer in de vochtige muur zitten. Corrosie met zo'n doos kan voor rare effecten zorgen. Niet alleen kraken maar soms ook verkeerde verbindingen! Althans dat had ik in mijn oude huis in A'dam. Die oplossing met een opbouwdoos op een afgesloten muurplaat (plankje ofzo) lijkt mij een prima oplossing en iig een stuk eenvoudiger dan de spouwmuren / kelder aanpakken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 maart 2006 Report Share Posted 30 maart 2006 Vaseline.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts