dre73 Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 hallo,ik had deze kabel gekocht omdat de recencies op what hifi zeer goed waren alleen de prijs 48 pond per meter stond mij niet aan,dus op zoek,aangezien eupen een nederlands bedrijf is dacht ik dat kan goedkoper dus gevonden op ebay voor 15 euro(voor dat geld de gok wel waard)aangesloten een zeer opmerkelijke vooruitgang op alle fronten. waarom ik deze kabel niet meer gebruik(heb ik nog wel)na een upgrade van de primare i21 naar de i30 (wat een verschil)vond ik dat de netkabels ook wel een upgrade konden krijgen en daarbij een aanbieding van 2,1m mainstream voor 110 euro en wederom een briljante upgrade voor een leuk bedrag,ik moet wel zeggen dat de mainstream op mijn set echt een stuk mooier klinkt. ik zal even kijken of ik nog kan vinden waar ik ze vandaan had. gr. andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
dre73 Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 toch nog te koop,het is trouwens een aardig dikke kabel van +/- 13 mm. http://cgi.ebay.de/Eupen-Netzkabel-3-x-2-5...1QQcmdZViewItem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Tube Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 De invloed van HF op audio is groot! uiterraard is het goed om in beginsel een goed ontwerp te maken waarbij de schakeling ongevoelig. in de praktijk betekent dit dat het maar ten dele lukt, geen component is perfect en daar moeten we dus rekening mee houden. Vooral halfgeleiders hebben last van parasitaire capaciteiten welke niet lineair zijn (buizen minder) en deze laten zich vooral in het HF domein gelden. Wanneer HF het audiocirquit binnendringt dan ontstaat er intermodulatie vervorming welke ook in het audiogebied hoorbaar is, dit leidt tot vertroebeling van het signaal. Hoe kunnen we het tegen gaan? Om te beginnen een goed printontwerp, nadenken bij elk spoor hoe de stromen lopen en wat de eventuele zelfinductie is en of er kans bestaat voor het oppikken van HF. HF filters plaatsen op de in en outputs en de netaansluiting(ferrietkralen). Afscherming (een geheel gesloten behuizing houdt nog steeds niet alles tegen) Bedenk dat HF storingen bij goede ontkoppeling door de voeding nagenoeg dood geslagen kunnen worden maar dat er genoeg andere wegen zijn dat het HF signaal kan afleggen naar het gevoelige audio cirquit. Ik denk dat alle matregelen helpen maar zelden leiden tot een 100% dekkend resultaat, en dan zijn we toch aangewezen op goede netkabels en interlinks. Na het nemen van dergelijke maatregelen zal gehoormatig meer resolutie en vooral rust waarneembaar zijn, er is meer muziek! De S klanken zijn minnder scherp en klinken veel zuiverder. Dynamiek verlies zie ik als minder vervorming en wordt door mij niet als negatief ervaren, het kan zijn er dan een tekortkoming elders in het systeem aan het licht komt of in de opname en dan spreken we wel van dynamiekverlies. Vaak kun je daar niet veel aan doen zonder verder te tweaken maar is het vooral zaak dat het voor de luisterraar prettig klinkt, een kwestie van keuzes dus. Ik kan mij dus voorstellen dat luidsprekers zijn gekozen met een bepaalde set, het kan zijn dat na verandering van kabels de extra rust niet als prettig wordt ervaren omdat er teveel rust ontstaat. Wat nu? andere luidsprekers of de oude kabels weer terug? Welkom in de slangenkuil die audio heet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts