Jump to content

Wat v.Preamp te kiezen?

MR.GUZZI.
 Share

Recommended Posts

:confused: Beste forumleden,ik ben hier nieuw op dit forum,na een paar maanden het forum gevolgd te hebben,heb ik een vraag omtrent een nieuwe preamp.

Ik heb sinds kort besloten mijn Linn Axis v. 19 j. in te ruilen v. een Transrotor-Orfeo 25/25/80 doppio met een SME series V arm + een J.A. boron mk2 element. Natuurlijk bij de draaitafelgoeroe v. Nederland , beter bekend bij julie onder de naam Haudio (ut Snits) Mijn voorversterker is een Audioanalyse C-900,maar de ingebouwde pre is niet voldoende geschikt om de J.A. boron mk2 aan te sturen,nou is mijn vraag, wat is volgens julie een geschikte preamp. Bij voorbaat hartelijke dank!!!!!!!!! :confused:

Beste,

Wat ik wel erg mooi vind is Asthetix Rhea ,ook de Pass X Ono en Audio Research zit op groote hoogte niet te vergeten Lehmann Silver Cube,tja ook de Lyra C. is niet te versmaden ,maar die is alleen geschikt voor eenTitan en niet voor een JA.

Wat ook boven verwachting scoort is een Roksan Ref.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Bedankt v. de leuke reacties,natuurlijk heb ik er met Haudio over gediscuseerd,maar ik ben ook wel een beetje nieuwsgierig naar julie meningen,nog even over de Orfeo,het wordt niet een standaardmodel er komt als het goed is een 80mm allum. plateo op in plaats v. kunststof,en de armboard wordt ook allum.,en wat betreft de granieten onderplaat zoals bij Haudio,2en3 motoren,dat zijn allemaal volgende stappen,effe wachten tot het schip met euro,s langs komt. Ik had gisteren bij Haudio,Jan Allaerts aan de lijn,en die had zelf ook een Audioanalyse C-900,hij zei nooit weg doen,speelt heel veel duurdere merken eruit ,dat is natuurlijk zijn mening,maar goed,hier laat ik het bij.Hart.Groeten M.G.

Even een antwoord op je vraag Kraus,de SME V is allen in het zwart te krijgen, ik had persoonlijk liever een grijze genomen,denk ik,en wat betreft de phonoingang ,is ook geschikt voor mc, maar ik ben op draaitafel gebied ,electronica,niet zo technisch,ik geloof de gevoeligheid,(inpedantie?)is niet meer van deze tijd (te laag?) de versterker is dan ook 19 j. oud. hart. groeten M.G.

,en de armboard wordt ook allum

dat komt mij voor als heel erg verstandig; het is toch een stijvere constructie dan acryl en dat loont.

een werkelijk schitterende draaitafel met dat aluminium plateau; ook qua looks past de JA perfect.

Nog 1 nieuwsgierige vraag: wordt het een zwarte SME? (of is de V nu alleen in zwart te verkrijgen?)

trouwens een interessante opmerking van JA;

waarom past de Audioanalyse eigenlijk niet; ik zag dat de phonoingang toch ook geschikt is voor MC (vraag 2 :blink: )

Ha die Kraus,

Volgens Jan Allaerts is de Audio A voorversterker super alleen de phono pre heeft meer dan 200 mV Offset, deze is in te stellen maar gezien de leeftijd van het apparaat kan hij gemakkelijk verlopen en dan is het leed niet te overzien, dus kans op doorbranden van de spoeltjes van het element.

Verder is de spanning van een Jan Allaerts Boron Mk2 niet aan te passen, dus vast en de Impedantie van de Audio A is ook vast op 10 Ohm dit is laag , maar kan natuurlijk ook met weerstanden aan gepast worden.

Maar het ergst is de Offset van meer dan 200 mV.

Inderdaad SME V is alleen in het zwart , ik had nl zilver besteld maar dat is niet mogelijk , een Graham was natuurlijk ook mogelijk , maar die kost meer en is volgens mij ook niet in het zilver.

MvG,

Haudio

Kraus,je schreef over mijn 19 j. oude v.versterker dat ie natuurlijk ook een leeftijd heeft om vervangen te worden,dat ben ik ook van plan in de toekomst ,maar gezien de huidige investering wilde ik dat als het kan nog even uit stellen,en een v.versterker met ingebouwde phonotrap lijkt mij toch wat minder (goed) flexibel dan losse (phono)preamps ,......dan nog ,is er iemand bekend met de phonopreamp van PS Audio,is eind vorig jaar op de markt gekomen,ervaringen,testen gelezen,etc.,is naar mijn mening redelijk geprijst,ong.1350 euro mits dat de match met J.A. goed is naturlijk, groeten Mr.Guzzi.

Beste,

Vandaag weer een ondekking gedaan, niet verwacht maar de Arcus Phono Anniversary klinkt super .

Ook ben ik de Bluenote Pamphili - Villa series vergeten deze is niet te versmaden het lijkt wel of er daadwerkelijk steeds meer echt mooie phonotrappen komen.

MvG,

Haudio

Klopt Henk. Overigens wat me bij die relatief onbekende kleine Duitse merken opvalt is dat ze complete lijnen hebben. Hoe ze dat klaarspelen is me altijd onduidelijk.

Carl

Array,is dat niet het merk dat alleen via internet te koop is?              Ik zal Haudio wel eens vragen of ie geschikt is v. de J.A. boron mk2                                                                                                                                                  gr. MR. GUZZI.

Eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig... :rolleyes:

Array,is dat niet het merk dat alleen via internet te koop is? Ik zal Haudio wel eens vragen of ie geschikt is v. de J.A. boron mk2 gr. MR. GUZZI.

Je kunt ze bellen voor een afspraak. En als je wilt kun je zeker een phonopre meekrijgen om te proberen.

op de 2ehands site van hear staat al enkele maanden een audioresearch phono pre....

wellicht is dat een optie?

of als je het leuk vind kan je wellicht ook een alephono bouwen......

zie het doe het zelf topic hear ergens....