Jump to content

Kapotte glaszekering 15 x 5 mm 0.5a 250v

A90
 Share

Recommended Posts

Door eigenhandig gepruts heb ik een glaszekering kapot weten te maken in mijn versterker. :mad2:

Maar nu heb ik wat moeite om aan een nieuwe te komen. Wie kan mij er aan eentje helpen ?

Ik zoek dus een 15 mm lange (dit is dus een vreemde maat) bij 5mm dikke glaszekering . Op de kop staat LF MX en aan de zijkant 1/2a - 250v. Op het andere kopje staat 225 2AG.

Ik kom ze op internet wel tegen (veel in de VS) maar niet in de buurt. Zo heeft bv. Radio Rotor ze niet in A'dam.

Uiteraard onder vergoeding van de kosten incl porto etc.

Vriendelijk dank

Michael Wesseling

Dat is dan jammer, het was maar een idee.

Een ander idee is (als je de gewenste zekeringen niet kunt krijgen) om de glaszekeringhouder(s) op een apart printje te zetten en dan doorverbinden naar je print waar de bestaande zekeringen zitten.

Goh, er is nog behoorlijk wat bekend over zekeringen bij de fabrikant. :blink:

Nooit geweten dat ze tot in detail beschreven staan.

En dan mis ik nog de doorbrandkarakteristieken... Zoek maar eens op www.farnell.com naar zekeringen. Farnell zet vaak een datasheet bij het produkt. Moet je eens zien wat voor info je allemaal over een simpele zekering op papier kan zetten :)

Zo niet, dan kan je nog een gratis zekering gaan halen :lol:

Misschien kun je met een losse zekeringhouder (met 2 draden) kijken of een standaard zekering heel blijft :rolleyes:

Andr

Zekering erin, deksel dicht en... Helemaal top ! het linker kanaal is weer van de partij :rolleyes:

Nu afblijven en lekker luisteren (wel bar overigens met koude apparatuur en net ingeschakelde electrostaten)

Niet gedacht dat ik het zo zou missen :ph34r: