A90 Posted 30 maart 2006 Report Share Posted 30 maart 2006 Door eigenhandig gepruts heb ik een glaszekering kapot weten te maken in mijn versterker. Maar nu heb ik wat moeite om aan een nieuwe te komen. Wie kan mij er aan eentje helpen ? Ik zoek dus een 15 mm lange (dit is dus een vreemde maat) bij 5mm dikke glaszekering . Op de kop staat LF MX en aan de zijkant 1/2a - 250v. Op het andere kopje staat 225 2AG. Ik kom ze op internet wel tegen (veel in de VS) maar niet in de buurt. Zo heeft bv. Radio Rotor ze niet in A'dam. Uiteraard onder vergoeding van de kosten incl porto etc. Vriendelijk dank Michael Wesseling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted 30 maart 2006 Report Share Posted 30 maart 2006 Is het niet mogelijk om de glaszekeringhouder te vervangen door een van 20 of 32mm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
A90 Posted 30 maart 2006 Author Report Share Posted 30 maart 2006 Hi Jan, nee, dat is nagenoeg onmogelijk. Het is er dan ook 1 uit een serie van 4 die stuk is. Het printplaatje is ook niet groter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted 30 maart 2006 Report Share Posted 30 maart 2006 Dat is dan jammer, het was maar een idee. Een ander idee is (als je de gewenste zekeringen niet kunt krijgen) om de glaszekeringhouder(s) op een apart printje te zetten en dan doorverbinden naar je print waar de bestaande zekeringen zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 30 maart 2006 Report Share Posted 30 maart 2006 20x5mm is wel gangbaar, zou dat er niet in passen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 30 maart 2006 Report Share Posted 30 maart 2006 Wanneer je geen passende zekering kan vinden kan je overgaan op het plaatsen van een wickman zekering welke je direct op de klemmen van de bestaande zekering kan solderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
A90 Posted 30 maart 2006 Author Report Share Posted 30 maart 2006 Goh, er is nog behoorlijk wat bekend over zekeringen bij de fabrikant. Nooit geweten dat ze tot in detail beschreven staan. Heb maar eens een online shop opgezocht en gevraagd of ik het daar kan bestellen. http://www.littelfuse.com/cgi-bin/r.cgi/en...SION=enzZGSlxlP groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 30 maart 2006 Report Share Posted 30 maart 2006 distributors europe Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 maart 2006 Report Share Posted 30 maart 2006 Goh, er is nog behoorlijk wat bekend over zekeringen bij de fabrikant. Nooit geweten dat ze tot in detail beschreven staan. En dan mis ik nog de doorbrandkarakteristieken... Zoek maar eens op www.farnell.com naar zekeringen. Farnell zet vaak een datasheet bij het produkt. Moet je eens zien wat voor info je allemaal over een simpele zekering op papier kan zetten Link to comment Share on other sites More sharing options...
A90 Posted 5 april 2006 Author Report Share Posted 5 april 2006 Ik heb er een !! De frima Hanex in Leimuiden had er eentje voor me die ik gratis mocht afhalen. Zij zijn reparateur van oa Class Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 Zo niet, dan kan je nog een gratis zekering gaan halen Misschien kun je met een losse zekeringhouder (met 2 draden) kijken of een standaard zekering heel blijft Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
A90 Posted 5 april 2006 Author Report Share Posted 5 april 2006 Zekering erin, deksel dicht en... Helemaal top ! het linker kanaal is weer van de partij Nu afblijven en lekker luisteren (wel bar overigens met koude apparatuur en net ingeschakelde electrostaten) Niet gedacht dat ik het zo zou missen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts