Jump to content

Zoek de verschillen...!!

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Maar hoe zit het dan met Amerika, want de routeplanner van Michelin geeft aan dat de benzinekosten naar Heilbronn  (Duitsland)  32,00  zijn en dat is in het echt hier niet zo want , mijn auto loopt 1 op 10 dat is  2x 700 = 1400 km is dus 140 liter a 1,50  =  210,00  euro toch wel een behoorlijk verschil alleen al op brandstofkosen, dan de rest nog .

Heb je de routeplanner nog op gallons ingesteld? ;)

Denk dat ie "Solex" heeft ingevuld :lol: Die rijdt 1:50.

;)

M.a.w. nu Chinees spul kopen.... over 20 jaar is het niet meer betaalbaar (net zoals nu Japans spul).

De importeur wilt met zijn prijskaartje denk ik de exclusiviteit van audiospullen nog verder opkrikken. De marges van importeurs worden percentueel hoger naarmate het product duurder wordt. Een goedkoop denonversterkertje kost in tokyo niet veel minder. Een marantz projector van 10000 euri hier, kost daar 3500 euro. Accuphase ligt daar voor minder dan de helft.

Wat denk je van den bandieten in Den Haag en Brussel? Zouden die missschien ook een oorzaak kunnen zijn van de exorbitant hoge bedragen die voor spul van buiten de EU betaald moeten worden :confused::blink:<_<

Wacht... wacht... wacht....

Mijn Consonance is ook netjes via de importeur naar Nederland gekomen.

De verdubbeling van de prijs ontstaat dus omdat er het plaatje Hegel opgeplakt wordt. Waarschijnlijk heeft Hegel daar wel recht op omdat ze het ding ontwikkeld hebben.

Dat Consonance slechts de helft vraagt, is dus het gevolg van slechte afspraken of van het feit dat Hegel zomaar wat vraagt.

Zelfs wanneer Hegel de Consonance gewoon in de winkel zou inkopen, blijft er nog genoeg marge over om hem nog 'n keer in de winkel te verkopen... ;)

:)

En ik heb het over de Marantz en Accuphase die ginder stukken goedkoper zijn. Marktbescherming noemen ze zoiets.

Je verhaaltje Hegel vs Consonance kun je net zo goed projecteren op DK en een ander Chinees merk (kom ff niet op de naam). Die discussie is al eens gevoerd en ook daar bleek dat wel de DK PCB's gebruikt werden, maar de DK toch duidelijk anders was dan die Chinees, ook al leek het daar in eerste instantie niet op.

M.i. heeft het weinig zin dergelijke topics te starten. Je kunt met dergelijke beweringen hooguit op je bek gaan, als je niet eerst gedegen onderzoek hebt gedaan.

Wanneer ik de kastconstructie, printlayout, loopwerk, opbouw en display vergelijk concludeer ik dat het om een apparaat gaat wat uit dezelfde fabriek komt. Dat daar dan componenten van het merk A of B opzitten kan m.i. nooit het prijsverschil rechtvaardigen.

Andersom was het met de SACD 1000 van Philips en SA12 van Marantz. Het Europese apparaat ca fl 4000,- en en Japanse fl 10.000,-. Dat er verschillen waren... ja, maar moet het ding dan plotseling 2,5 keer zo duur worden...???

Ik denk dus dat je veel betaald voor de naam.

Hans, ik wil ook niet teveel betalen, maar ik vraag me af of je beide apparaten naast elkaar op een werkbank hebt gehad, opengeschroeft en al. Zoniet, snijd je bewering geen hout. Sorry.

Viking heeft licht in de donkerheid gebracht, waardoor eea duidelijk wordt. Het blijft link dergelijke beweringen op een forum te deponeren.

BTW, Korsun vs Red Rose was ook zoiets meen ik :rolleyes:

Hans, ik wil ook niet teveel betalen, maar ik vraag me af of je beide apparaten naast elkaar op een werkbank hebt gehad, opengeschroeft en al. Zoniet, snijd je bewering geen hout. Sorry.

Viking heeft licht in de donkerheid gebracht, waardoor eea duidelijk wordt. Het blijft link dergelijke beweringen op een forum te deponeren.

Ik heb wel beide spelers erg goed bekeken. De mijne ook van de binnenkant. De foto's uit de testen zijn behoorlijk scherp. Ik heb de ene uitgeknipt en omgedraaid. Wat je dan ziet is een gelijk apparaat met wat andere componenten en een ander frontje.

Viking geeft ook aan dat er een duidelijke link ligt tussen beide apparaten. Bovendien vertelt hij ook dat Hegel apparaten in China gemaakt worden.

Ik denk dat het van fabrikanten niet slim is om zo sterk gelijkende apparaten op dezelfde markt te brengen.

Ik denk dat het van fabrikanten niet slim is om zo sterk gelijkende apparaten op dezelfde markt te brengen.

Dat is een kwestie van afspraken maken en contractueel vastleggen. Blijkbaar heeft Hegel dat niet goed opgepakt, of er is eea via grijze import naar hier gekomen.

Dat is een kwestie van afspraken maken en contractueel vastleggen. Blijkbaar heeft Hegel dat niet goed opgepakt, of er is eea via grijze import naar hier gekomen.

Nee hoor, de Consonance is een apparaat wat via de normale handel via een normale importeur hierheen komt.

Hegel kende ik niet voor de afgelopen Doelen-Pluimgraafshow. Ik weet ook niet of er voor Hegel een Nederlandse importeur is...

Wanneer ik de kastconstructie, printlayout, loopwerk, opbouw en display vergelijk concludeer ik dat het om een apparaat gaat wat uit dezelfde fabriek komt. Dat daar dan componenten van het merk A of B opzitten kan m.i. nooit het prijsverschil rechtvaardigen.

Andersom was het met de SACD 1000 van Philips en SA12 van Marantz. Het Europese apparaat ca fl 4000,- en en Japanse fl 10.000,-. Dat er verschillen waren... ja, maar moet het ding dan plotseling 2,5 keer zo duur worden...???

De productiekosten voor beide apparaten zijn misschien enkele tientallen euro's. Als er in een van beide 'betere' comonenten zijn verwerkt kost hij misschien tien euro meer. Daar ligt het volgens mij niet aan.

Zodra het aparaat de fabriek uitgaat begint het, de ene wordt duurder in de markt gezet dan de andere, in china zit vast een opkoper die de produkten uit verschillende fabrieken opkoopt en daar ook zijn geld wil verdienen. Ik kan me voorstellen dat je over een exclusief artikel meer marge berekent dan over een massaproduct wat aan meer concurentie onderhevig is.

Dan heb je de importeur uit Europa en de detailhandel die er nog een en ander op moet verdienen, uitvoer- en invoerheffingen en belastingen.

Wat betreft de transportkosten is het veel voordeliger een hele container tegelijk te laten komen dan een paar stuks als stukgoed hierheen te laten komen.

Je betaalt vooral het levensonderhoud van de tussenpersonen, voor een artikel van naam kan de tussenpersoon meer vragen dan voor een onbekend massaproduct.

Hans,

Je doet een beetje appels en peren toch vergelijken. De Hegel van jouw vergelijking is niet hetzelfde apparaat die je zag in de Doelen/Engels. Er is merdere verbeteringen in gemaakt. De CD120 staat stil (waarschijnlijk). Er is wel een Linear model gekomen die dan meteen een heel ander apparaat is. Een continuu ontwikkel/verbeterprocess is niet gratis... Noch produceren in kleine series. Ik weet het niet, maar ik denk weldat Consonance wat grotere aantallen spelers omzet.

Hegel kende ik niet voor de afgelopen Doelen-Pluimgraafshow. Ik weet ook niet of er voor Hegel een Nederlandse importeur is...

Niet meer. Ik heb begrepen dat gezondheidsproblemen de reden was om er mee te stoppen. Is ergens deze zomer gebeurt. :(