Geerdie Posted 31 maart 2006 Report Share Posted 31 maart 2006 Met een beetje mazzel kan ik een in goede staat verkerend setje scoren. Nou is over deze speaker op het net nog genoeg te vinden. Maar waar het mij om gaat; wie kent deze speaker wat beter en waar kun je 'm het beste mee aansturen? Is vermogen belangrijk? Met mijn huidige Arcam Alpha zullen ze het wel doen, maar ik denk niet dat je ze daarmee ook laat zingen . Of wel? Ik brand van nieuwsgierigheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 31 maart 2006 Report Share Posted 31 maart 2006 Vraag het even aan de bouwer cq. ontwerper Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 maart 2006 Report Share Posted 31 maart 2006 Is vermogen belangrijk? Vermogen is in zoverre belangrijk dat je moet zorgen dat je er niet te weinig van hebt. Wat 'te weinig' is, dat verschilt per luidspreker. Je moet daarbij vooral letten op het impedantieverloop, het faseverloop en het rendement/de gevoeligheid. Maar goed, 'te veel' vermogen is minder erg dan te weinig he. In de praktijk zul je misschien een paar Watt continu gebruiken. Pieken zijn wel (veel) hoger natuurlijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 31 maart 2006 Author Report Share Posted 31 maart 2006 Vraag het even aan de bouwer cq. ontwerper Ok. Wacht op antwoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 31 maart 2006 Author Report Share Posted 31 maart 2006 Vraag het even aan de bouwer cq. ontwerper Ok. Wacht op antwoord. Doe ik vast een voorzetje, ik heb er tenslotte 10 jaar lang een m Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 31 maart 2006 Report Share Posted 31 maart 2006 Hoi Geerdie, Geen slechte keus hoor !! Dan heb je een paar mooie speakers gekocht. Destijds waren het 1 van mijn favorieten in die tijd (half jaren 80) Overigens goede tip van Ruud over het niet reconen bij ..... Ook ik heb daar geen al te beste resultaten van gezien bij een hifimaatje. Tja en als HB de units op voorrraad heeft,dan zou ik het wel weten. Veel plezier ermee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 31 maart 2006 Author Report Share Posted 31 maart 2006 Vraag het even aan de bouwer cq. ontwerper Ok. Wacht op antwoord. Ik heb inmiddels antwoord gehad. Mits de volumeknop van de Arcam met beleid wordt gebruikt is er niets aan de hand. Mijn luisterruimte is ook niet z Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 9 april 2006 Report Share Posted 9 april 2006 Vraag het even aan de bouwer cq. ontwerper Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 9 april 2006 Author Report Share Posted 9 april 2006 Fantastisch die Reference Yep Zijn ze wel 8 jaar ? Nee ...een jaar of 15... Er staat ergens achterop een nummer waar je dat aan kunt zien. Moet je even aan Translator vragen. Is inmiddels gebeurd. Nooit laten reconen, dat is echt geknoei. Weet ik. Doe ik ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 9 april 2006 Author Report Share Posted 9 april 2006 Zijn ze wel 8 jaar ? Nee ...een jaar of 15... Ik hoop dat je hier snel overheen stapt , want het zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronaldve Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Hallo Geerdie e.a., Hier nog een zeer tevreden luisteraar. Ik heb een set 18 jaar oude references en daar heb ik twee jaar terug de foamranden van laten vervangen door Total spaker repair in Bedum http://www.total-speaker-repair.nl/ Zij vervangen professioneel de randen door de originele Dynaudio foamranden. inderdaad nooit een ander soort randen laten monteren en zeker geen rubber omdat de karakteristiek van de woofer daar te sterk door veranderd. Foam is een uitstekend materiaal met als enige nadeel dat het na 10-15 jaar moet worden vervangen. So what? Ik stuur mijn Ref aan met een mooie en zeer dikke Luxman L-560 (2x 50 w klasse A) en dat gaat uitstekend. groet, Ronald Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Zijn ze wel 8 jaar ? Nee ...een jaar of 15... Ik hoop dat je hier snel overheen stapt , want het zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Hallo Geerdie e.a., Hier nog een zeer tevreden luisteraar. Ik heb een set 18 jaar oude references en daar heb ik twee jaar terug de foamranden van laten vervangen door Total spaker repair in Bedum http://www.total-speaker-repair.nl/ Zij vervangen professioneel de randen door de originele Dynaudio foamranden. inderdaad nooit een ander soort randen laten monteren en zeker geen rubber omdat de karakteristiek van de woofer daar te sterk door veranderd. Foam is een uitstekend materiaal met als enige nadeel dat het na 10-15 jaar moet worden vervangen. So what? Ik stuur mijn Ref aan met een mooie en zeer dikke Luxman L-560 (2x 50 w klasse A) en dat gaat uitstekend. groet, Ronald Beste ronaldve, Heb mijn Ref indertijd aan mijn neef verkocht die een jaar of wat geleden ook heeft gereconed. Ik had hem nog zo gewaarschuwd. Die snoodaards van Translator hebben altijd "vreemde" ophangingen gebruikt, die niet standaard zijn. Dus ik denk niet dat je door reparatie een identieke/optimale woofer kan krijgen. Rubber is inderdaad anders dan foam, maar dat speelt pas bij frequenties die niet door de Ref-woofer worden weergegeven. Zou wel bij tweeweg-systemen met dezelfde woofer uitmaken. Tegenwoordig gebruiken ze trouwens nog betere versies, die van de (mijn) Fenix. Beesten van woofers. De neef heeft zijn woofers vorige week op marktplaats gezet (nou ja !! ) mvg Gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts