buizenbart Posted 4 april 2006 Author Report Share Posted 4 april 2006 Nog een andere optie: bakjes maken waar je loodkorrels in olie in doet Ooit eens zo'n website gezien waarbij ze pc's ondergedompeld in een aquarium met slaolie lieten lopen. Optimale stilte en demping. Misschien een idee voor de cd-speler; wel het loopwerk boven de olie laten uitsteken. Ene Stefan Colin heeft zoiets met zijn draaitafel gedaan: Het hele zaakje drijft dus in een bak olie van hoge viscositeit. (Bron: DHT Rob) Ik vraag me alleen af of die olie geen kwalijke dampen afgeeft.. Of misschien heeft ie er nog wel een ander vloeistofje bovenop gegooid om het luchtdicht af te sluiten.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Nog een andere optie: bakjes maken waar je loodkorrels in olie in doet Ooit eens zo'n website gezien waarbij ze pc's ondergedompeld in een aquarium met slaolie lieten lopen. Optimale stilte en demping. Misschien een idee voor de cd-speler; wel het loopwerk boven de olie laten uitsteken. Ene Stefan Colin heeft zoiets met zijn draaitafel gedaan: Het hele zaakje drijft dus in een bak olie van hoge viscositeit. (Bron: DHT Rob) Ik vraag me alleen af of die olie geen kwalijke dampen afgeeft.. Of misschien heeft ie er nog wel een ander vloeistofje bovenop gegooid om het luchtdicht af te sluiten.. Zie je het schakelaartje (rechtsboven op de foto) waarmee de man zijn hele set aanzet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 4 april 2006 Author Report Share Posted 4 april 2006 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 18 april 2006 Report Share Posted 18 april 2006 Beste Buizenbart, We hebben trouwens 2 VRDS spelers in ons bezit die omgebouwd gaan worden als proef/demo model. Zodra klaar meld ik het hier meteen, en mag je hem thuis proberen zodat je kan vergelijken met je eigen. Voor de duidelijkheid we bouwen ze dus om als loopwerk! en als standalone cd speler zijn ze njet meer te gebruiken! Groeten, Bas En, wat is de status? Moeten we nog lang wachten voordat we een gemodde VRDS thuis kunnen proberen? Wat is trouwesn de hoogte van zo'n speler, dan weet ik of ie in mijn meubel past. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 april 2006 Author Report Share Posted 18 april 2006 Wat is trouwesn de hoogte van zo'n speler, dan weet ik of ie in mijn meubel past. Mijn VRDS 20 is 16 cm hoog. Die andere modellen zullen ongeveer hetzelfde zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 18 april 2006 Report Share Posted 18 april 2006 Ik heb mijn cd loopwerk Rotel 980 laten mod. bij P.v. W. en nu staat mijn PS Audio dac bij hem. Wat ie modificeert weet ik niet, want ik ben a-technisch, maar ik hoor het wel. Bij de Rotel is er iets gedaan met kurk en diodes(zei een kennis die hem na de mod. inspecteerde) En bij de Dac weet ik het nog niet ,als ik maar verschil hoor. Is dit ong. hetzelfde waar jullie het in deze topic over hebben?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 18 april 2006 Report Share Posted 18 april 2006 Bij de Rotel is er iets gedaan met kurk Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 18 april 2006 Report Share Posted 18 april 2006 geweldig!!!! ik kom niet meer bij Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 18 april 2006 Report Share Posted 18 april 2006 Zou toch zonde zijn van je installtie ,als je niet meer bijkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 18 april 2006 Report Share Posted 18 april 2006 geweldig ! droge humor een kennis moest een paar jaar geleden ook een paar honderd gulden betalen voor een halve kurktegel een paar stukjes dakleer en een klodder stopverf Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 april 2006 Author Report Share Posted 18 april 2006 Bij de Rotel is er iets gedaan met kurk "En Peter, wat gaan we vandaag maken?" "Nou Ellen, het basismateriaal is kurk.." "O leuk, gaan we deze week leuke mannetjes maken met sat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 18 april 2006 Report Share Posted 18 april 2006 geweldig ! droge humor een kennis moest een paar jaar geleden ook een paar honderd gulden betalen voor een halve kurktegel een paar stukjes dakleer en een klodder stopverf Is toch ook humor, die B. de Haas die hem dat heeft geflikt komt vast niet meer bij van het lachen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 P de Haas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 P de Haas En die kennis, dat ben jij zelf? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 nou is de CD-speler na mijn gehobby weer tot rust gekomen, en ik heb iets teruggekregen dat ik niet goed had sinds mijn (gemodificeerde en zwaar gedempte) SACD1000 dood ging: een goede hoogte-weergave. stemmen boven de luidsprekers en zo. er gaat nog meer zand in Ja, hoogte erbij Als ik het zou moeten samenvatten: gewoon meer informatie, gedetailleerder, om het clich Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 Ik hoorde stemmen Kappen nou Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 Ik heb mijn cd loopwerk Rotel 980 laten mod. bij P.v. W. en nu staat mijn PS Audio dac bij hem. Wat ie modificeert weet ik niet, want ik ben a-technisch, maar ik hoor het wel. Bij de Rotel is er iets gedaan met kurk en diodes(zei een kennis die hem na de mod. inspecteerde) En bij de Dac weet ik het nog niet ,als ik maar verschil hoor. Is dit ong. hetzelfde waar jullie het in deze topic over hebben?? P. v. W. is beslist de beroerdste niet als het op kurk aankomt. Ik heb ooit een C.E.C. dac gezien die door hem onder handen was genomen. Inderdaad... de kurkmodificatie. (geplakt op de trafo). Verder nog een heleboel knoeisoldeerwerk op de rest van het binnenste van die dac. Had 900,- euro gekost. Ik had het eerlijkgezegd niet geloofd als ik het niet met eigen ogen had gezien. Eigenaar van het ding had hem telefonisch gekocht. Supermiskoop helaas. P.v.W.? Nee dank u.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 april 2006 Author Report Share Posted 19 april 2006 Ik hoorde stemmen Kappen nou "I hear a C and a D, is that right?" "Yes yes!!! A cd-player!!!" "There's a second C, I don't know, uhhh.." "Yes!! Cork!!! Ah you're the best!!!" "I also hear heavenly music.." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 nou is de CD-speler na mijn gehobby weer tot rust gekomen, en ik heb iets teruggekregen dat ik niet goed had sinds mijn (gemodificeerde en zwaar gedempte) SACD1000 dood ging: een goede hoogte-weergave. stemmen boven de luidsprekers en zo. er gaat nog meer zand in Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 ja schroef m dan maar op je granieten aanrechtblad, ook zwaar en ligt er toch al. alleen oppassen met water, en wat lange interlinks wellicht Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 april 2006 Author Report Share Posted 19 april 2006 Beste Rien, Is dat een beetje te betalen? Zulke ideen had ik ook voor mijn eigen loopwerk. Groeten, Bas Ik vermoed dat een restant graniet van een keukenaanrecht even goed voldoet, bij mij werkt het goed. En geen grappen over kookluchtjes of andere kolder: dit was voor een nieuwe keuken.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts