Duck-Twacy Posted 31 maart 2006 Report Share Posted 31 maart 2006 Hier wordt je toch ziek van... https://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=UDCD585U https://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=UDCD684U https://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=UDCD2-608U Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 maart 2006 Report Share Posted 31 maart 2006 Het is maar net wat 'de gek' er voor geeft he... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 1 april 2006 Members Report Share Posted 1 april 2006 Dat heb je nu met beperkte opnames. Op het moment van uitkomen is het al niet goedkoop, maar je weet bijna zeker dat die prijzen de lucht in gaan schieten. Of die MFSL's zoveel meerwaarde bieden dat de prijs gerechtvaardigd is, dat is per persoon verschillend, maar als je ziet wat men altijd voor de laatste exemplaren durft te vragen... Daarom ben ik er altijd als de kippen bij als er iets uitkomt in mijn smaak... Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 1 april 2006 Report Share Posted 1 april 2006 Die absurde prijzen gelden alleen als de cd's nog gesealed zijn. Op e-bay kom je deze titels ook (on)regelmatig tegen. Maar dan zijn ze meestal wel uit hun plasticfolieomhulseltje gehaald. Door mensen die ze beluisterd hebben en niet alleen maar opgepot omdat ze meer geld waard zouden worden. Soms zit ook de zogenaamde j-card er nog bij. Die is ook "lekker belangrijk" voor de geluidskwaliteit. Verleden jaar heb ik zo de Just One Night-box die je aangeeft gekocht. Eerst een paar keer meegeboden en laten gaan omdat ik 't te duur vond en opeens had ik er eentje voor 35 euro. Niet meer gesealed, maar verder als nieuw. Vrijwel iedereen die dit soort releases ooit gekocht heeft is zuinig op z'n spullen. Maar vergeet niet dat deze cd's nieuw al rond de 75 gulden waren. Enkel-cd's dan, dubbele waren over de 100 gulden. The Wall was 115 als ik 't me goed herinner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 1 april 2006 Members Report Share Posted 1 april 2006 Maar vergeet niet dat deze cd's nieuw al rond de 75 gulden waren. Enkel-cd's dan, dubbele waren over de 100 gulden. The Wall was 115 als ik 't me goed herinner. Die enkelen zaten inderdaad tussen de 65 - en de 84 gulden, The Wall was (goed geheugen) 115 gulden. Een paar jaar geleden waren we op die jaarlijkse beurs in Veldhoven, werd er een loterij gehouden. De drie winnaars mochten (alsof het een gunst was) toen voor 500 gulden per stuk de laatste 3 exemplaren kopen. Het liep er storm... Dan ga je je toch eens op je hoofd krabben, en afvragen of jij nu degene bent die iets mist. Onlangs hoorde ik trouwens dat hij nu voor 400 euro schijnt te gaan ? Het kan trouwens nog veel gekker, wat dacht je van deze... Desdemona - John's Children ...een Japanse persing, prijs 2125 euro, en het wordt gewoon verkocht ! Voor sommige platen (cd's dus absoluut niet!) heb ik echt wel geld over, maar boven de 100 euro gaat het toch wel ophouden. Alhoewel... de Japanse persing van Genesis - Seconds Out in gesealde toestand, wieweet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 2 april 2006 Members Report Share Posted 2 april 2006 Deze spant de kroon, vond ik zojuist op eil.com... Beatles - Please Please Me ...en dat voor het luttelle bedrag van... Euro 9210,50. En wat staat er dan nog bij... ''The previous owner remembers playing the album only a handful of times meaning that the album can now be considered 'broken in' removing any factory residues from the grooves.'' ...dus hier wordt er zelfs van uitgegaan dat gebruikt beter is als nieuw/geseald. Het is maar net hoe je het brengt natuurlijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 april 2006 Author Report Share Posted 2 april 2006 Hm, ik heb 2000 lp's liggen uit de jaren 70-80. Zit ik op een goudmijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 2 april 2006 Report Share Posted 2 april 2006 ...dus hier wordt er zelfs van uitgegaan dat gebruikt beter is als nieuw/geseald. Het is maar net hoe je het brengt natuurlijk... En het is nog waar ook. Na het persen blijft er altijd nog wat troep in de groef achter. Normaal gesproken zorgt de naald ervoor dat dit uit de groef wordt gehaald. Reden genoeg dus om zelfs een nieuwe LP eerst op de schoonmaak machine te reinigen. (sorry, een Knosti is niet geschikt voor deze taak) Ik weet niet of je toevallig een MFSL lp hebt liggen. Hier werd op de bijsluiter dit fenomeen perfect uitgelegd. Wat betreft de prijzen, tsja er is nou eenmaal spul wat echt verzamelbaar is. En de echte verzamelaar is ,net zoals bij postzegels ,bereidt om een forse prijs te betalen voor een eerste druk, of speciale uitgave. @Duck Twacy, Een goudmijn? Er zitten ongetwijfeld een aantal bij waar je een aardige prijs voor kunt vragen. Maar ,de verzamelaar wil origineel spul. Geen Pink Floyd made in Holland, Maar made in England en een absoluut 1e persing. Bijv. Cat Stevens - Tea for the.... is 1 euro spul, behalve wanneer het een 1e persing is ,een zgn Pink Label ,in Engeland geperst. En die zijn zeer schaars. Je snapt het al, niet elke titel is veel geld waard. Iets wat veel handelaren vergeten. Dave Brubeck Time out is ook zo'n geval. Dit is een budget priced lp, behalve wanneer het een echt oude is op het Columbia 6eye label, en dat label werd alleen op Amerikaanse 1e persingen gebruikt. Je snapt het al ,de prijs is afhankelijk van veel factoren. En is de lp in nieuwstaat of is het een afgedraaid kreng. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 april 2006 Author Report Share Posted 2 april 2006 Je snapt het al ,de prijs is afhankelijk van veel factoren.En is de lp in nieuwstaat of is het een afgedraaid kreng. Als ik heeeeel veel tijd over heb, zal ik eens een lijstje maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 2 april 2006 Report Share Posted 2 april 2006 Leuk dit soort dingen . Nu heb ik toevallig een beetje vreemde lp. Het is een album van ,blind guardian genaamd follow the blind.De labels op de lp zijn helemaal wit en in de lp staat gekrast op 1 kant nnr 1006 A en een soort paraaf met de letters SST op de andere kant staat het zelfde alleen de A is een B.Op de zijkant van de hoes staat ook nnr 1006 en er zit een stencil aan de binnen hoes geniet met de : Blind Guardian LP "Follow the blind" MASTER - TAPE ========== A-side 1.Inquisition 0:40 2.Banish from Sanctuary 5:27 3.Damned for all Time 4:57 4.Follow the Blind 7:10 B-side 1.Hall of the King 4:16 2.Fast to Madness 5:57 3.Beyond(er met pen achter geschreven)the Ice 3:28 4.Valhalla 4:56 5.Barbara Ann/LongTall Sally 1:40 LP: SPV 08-3859 cd: SPV 08-3860 Het embleem van het label staat er ook op,net zo als het embleem van de groep. Is dit nu iets speciaals of niet ? misschien weet iemand iets meer over dit soort lp's? het album komt uit 1989. mvg piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 2 april 2006 Report Share Posted 2 april 2006 Deze spant de kroon, vond ik zojuist op eil.com... Beatles - Please Please Me ...en dat voor het luttelle bedrag van... Euro 9210,50. Dat is inderdaad een absurd bedrag. Zeker als dit werkelijk het plaatje van de aangeboden elpee betreft. Dat is geen bijzonder exemplaar. Boven de gestileerde L van het parlophone label linksonder, staat namelijk fijntjes geprint: Recording first published 1963 In de rechtse tekstkolom wordt er gerecenseerd tot 1975! Als echter de labels die er bij staan kloppen, is het exemplaar wel wat zeldzamer. Maar waarom wel het label goed kunnen fotograferen en niet de hoes? Met zo'n bedrag is het werkelijk wat de gek er voor geeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 2 april 2006 Report Share Posted 2 april 2006 Leuk dit soort dingen .Nu heb ik toevallig een beetje vreemde lp. Het is een album van ,blind guardian genaamd follow the blind.De labels op de lp zijn helemaal wit en in de lp staat gekrast op 1 kant nnr 1006 A en een soort paraaf met de letters SST op de andere kant staat het zelfde alleen de A is een B.Op de zijkant van de hoes staat ook nnr 1006 en er zit een stencil aan de binnen hoes geniet <knip> Het embleem van het label staat er ook op,net zo als het embleem van de groep. Is dit nu iets speciaals of niet ? misschien weet iemand iets meer over dit soort lp's? het album komt uit 1989. mvg piet. Witte labels en een stencil? Dat klinkt wel heel erg als een bootleg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 2 april 2006 Report Share Posted 2 april 2006 Leuk dit soort dingen .Nu heb ik toevallig een beetje vreemde lp. Het is een album van ,blind guardian genaamd follow the blind.De labels op de lp zijn helemaal wit en in de lp staat gekrast op 1 kant nnr 1006 A en een soort paraaf met de letters SST op de andere kant staat het zelfde alleen de A is een B.Op de zijkant van de hoes staat ook nnr 1006 en er zit een stencil aan de binnen hoes geniet met de : Blind Guardian LP "Follow the blind" MASTER - TAPE ========== A-side 1.Inquisition 0:40 2.Banish from Sanctuary 5:27 3.Damned for all Time 4:57 4.Follow the Blind 7:10 B-side 1.Hall of the King 4:16 2.Fast to Madness 5:57 3.Beyond(er met pen achter geschreven)the Ice 3:28 4.Valhalla 4:56 5.Barbara Ann/LongTall Sally 1:40 LP: SPV 08-3859 cd: SPV 08-3860 Het embleem van het label staat er ook op,net zo als het embleem van de groep. Is dit nu iets speciaals of niet ? misschien weet iemand iets meer over dit soort lp's? het album komt uit 1989. mvg piet. Er zijn 2 mogelijk heden. 1 het is een testpersing. 2 het is een wlp White label promo. Test persingen hebben in het algemeen een volledig wit label. soms met totaal geen opdruk, soms met alleen het embleem van de maatschapij. titels van de nummers etc. werden gewoon los meegeleverd op een stencil. Een wlp is een volgende stap in het proces. De buitenhoes is al gemaakt maar de volgorde van de songs staat niet op de hoes gedrukt. Het label op de lp is nog niet in kleur maar een zwart/wit exemplaar. De volgorde van de songs staat op een op de hoes geplakt papiertje. In jouw geval denk ik dat het een test persing is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 Hm, ik heb 2000 lp's liggen uit de jaren 70-80. Zit ik op een goudmijn? In de kelder bij mij liggen nog ruim 100 lp's uit de jaren 60, waaronder een "witte" van Bob Dylan met The Basement Singers. Ben ik ongemerkt vermogend Met opgewekte groet, p.s.: Wat doen singles uit de jaren 60 en 70? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 Hm, ik heb 2000 lp's liggen uit de jaren 70-80. Zit ik op een goudmijn? In de kelder bij mij liggen nog ruim 100 lp's uit de jaren 60, waaronder een "witte" van Bob Dylan met The Basement Singers. Ben ik ongemerkt vermogend Met opgewekte groet, p.s.: Wat doen singles uit de jaren 60 en 70? Eerst even wegen a.u.b. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 En dan te koop aanbieden aan een gewaardeerd forumlid zeker Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 En dan te koop aanbieden aan een gewaardeerd forumlid zeker Met opgewekte groet, Moet er niet aan denken. Zal mij zeer oncomfortabel voelen indien ik met Bob Dylan platen onder mijn arm betrapt word. Mag deze beker aan mij voorbij gaan a.u.b. p.s. Lang bewaren word het nog meer waard. Leuk voor de nazaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts