hansko Posted 2 april 2006 Author Report Share Posted 2 april 2006 Ik vraag me af of mensen die er niet in geloven of zich er niets bij kunnen voorstellen het demagnetiseren als een uit hebben geprobeerd. The proof of the pudding etc etc. Ik zal dat doen en daarna melden of het werkt. Volgens mij niet moeilijk doe je gewoon met je oren. Hansko Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 2 april 2006 Report Share Posted 2 april 2006 Succes! Intussen leg ik maar weer een plaatje op de draaitafel: die hoef ik iig niet te demagnetiseren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 april 2006 Report Share Posted 2 april 2006 Ik vraag me af of mensen die er niet in geloven of zich er niets bij kunnen voorstellen het demagnetiseren als een uit hebben geprobeerd. The proof of the pudding etc etc.Ik zal dat doen en daarna melden of het werkt. Volgens mij niet moeilijk doe je gewoon met je oren. Hansko Heb ooit eens een paar CD's in een bulk eraser gegooid (een apparaat om audio en videotapes in 1x te wissen) niks, niente, naatje hoorbaar verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 april 2006 Report Share Posted 2 april 2006 Ik vraag me af of mensen die er niet in geloven of zich er niets bij kunnen voorstellen het demagnetiseren als een uit hebben geprobeerd. The proof of the pudding etc etc.Ik zal dat doen en daarna melden of het werkt. Volgens mij niet moeilijk doe je gewoon met je oren. Hansko Ja, dat is het standaard argument... Maar van sommige dingen weet je gewoon dat het niet werkt. Net zoals je van sommige dingen weet dat het ongezond is, zonder dat je het ooit geprobeerd hoeft te hebben (zoals van een hoog gebouw afspringen of een fles chloor leegdrinken). Ik zou me eerst eens afvragen wat er nou toch in godsnaam gedemagnetiseerd moet worden aan een cd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 2 april 2006 Report Share Posted 2 april 2006 Maar van sommige dingen weet je gewoon dat het niet werkt. Net zoals je van sommige dingen weet dat het ongezond is, zonder dat je het ooit geprobeerd hoeft te hebben (zoals van een hoog gebouw afspringen of een fles chloor leegdrinken). Stress? Komen de tentamens eraan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 april 2006 Report Share Posted 2 april 2006 Maar van sommige dingen weet je gewoon dat het niet werkt. Net zoals je van sommige dingen weet dat het ongezond is, zonder dat je het ooit geprobeerd hoeft te hebben (zoals van een hoog gebouw afspringen of een fles chloor leegdrinken). Stress? Komen de tentamens eraan? Stress? Waaruit blijkt dat dan volgens jou? Ps. Voor tentamens ben ik nog nooit gestresst geweest. Herkansingen genoeg... Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 Als ik het even simpel stel.. Een CD is een digitaal opslagmedium wat met optische techniek (laser) kan worden uitgelezen. Op 1 of andere manier wordt de audio dus teruggebracht tot, voor links en rechts, een 'golfvorm' met op een 80 minuten cd: Horizontaal: 211.680.000 posities Verticaal: 65535 posities Een gewone sinus of een complex muzieksignaal, alles wordt als het ware 'getekend' op 2 van die enorme vellen hokjespapier. Philips heeft ooit een manier bedacht om de hiervoor nodige ~ 5.600.000.000 bits als Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 Ik kan me er ook niks bij voorstellen. Toch zijn er mensen die er bij zweren. En dat zijn dus g Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 Ik vraag me af of mensen die er niet in geloven of zich er niets bij kunnen voorstellen het demagnetiseren als een uit hebben geprobeerd. The proof of the pudding etc etc.Ik zal dat doen en daarna melden of het werkt. Volgens mij niet moeilijk doe je gewoon met je oren. Hansko Nee joh, verspilde moeite.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 Even reageren op het feit dat de 'verse' cd's beter klinken dan vaker gebruikte cd's. In mijn ervaring hoeft dat niet per s Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 Ik zou me eerst eens afvragen wat er nou toch in godsnaam gedemagnetiseerd moet worden aan een cd... De opdruk van de cd bevat bijvoorbeeld ijzer en nikkel en verder is aluminium licht magnetiseerbaar. Ik durf te wedden dat er nu een discussie gaat ontstaan over of bovenstaande wel waar is. Men h Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 Men h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 wedden dat er nu een discussie gaat ontstaan over of bovenstaande wel waar is. Men h Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 Men h Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 Echter, de resultaten van de Furutech schijnen gewoon te meten te zijn, SCHIJNEN? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 Ik zou me eerst eens afvragen wat er nou toch in godsnaam gedemagnetiseerd moet worden aan een cd... De opdruk van de cd bevat bijvoorbeeld ijzer en nikkel en verder is aluminium licht magnetiseerbaar. Ja, dit antwoord had ik wel verwacht. Mijn volgende vraag is nu: wat voor invloed zal dit licht gemagnetiseerde laagje aluminium, ijzer en nikkel (zitten die laatste 2 stoffen er echt in? wist ik niet, maakt ook niet uit...) voor invloed hebben op het uitlezen van de cd, door de laser van de cd-speler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 Ja, dit antwoord had ik wel verwacht. Mijn volgende vraag is nu: wat voor invloed zal dit licht gemagnetiseerde laagje aluminium, ijzer en nikkel (zitten die laatste 2 stoffen er echt in? wist ik niet, maakt ook niet uit...) voor invloed hebben op het uitlezen van de cd, door de laser van de cd-speler? Pin me niet vast op het volgende want ik weet het gewoon niet zeker. Als een statisch geladen ('magnetische') cd met zo'n 200-500 keer per minuut gaat rondraaien, onstaat er een magnetisch veld tussen het cd oppervlak en de laser. Dit magnetisch veld verstoort het aftastmechanisme (niet het licht zelf!). Een cd-speler corrigeert dit natuurlijk wel, maar fout correctie betekent meer jitter, hoewel ook daar de meningen ook erg over verdeelt zijn. Ik vind het overigens een aannemelijk verhaal, dat ik al een tijdje ken maar pas NADAT ik gehoormatig overtuigd was van de werking van de Furutech Hier een paar metingen. Ze zeggen mij hoe dan ook niets en zullen vast ook niet het antwoord zijn op alle vragen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 Ja, dit antwoord had ik wel verwacht. Mijn volgende vraag is nu: wat voor invloed zal dit licht gemagnetiseerde laagje aluminium, ijzer en nikkel (zitten die laatste 2 stoffen er echt in? wist ik niet, maakt ook niet uit...) voor invloed hebben op het uitlezen van de cd, door de laser van de cd-speler? Pin me niet vast op het volgende want ik weet het gewoon niet zeker. Als een statisch geladen (magnetische) cd met zo'n 200-500 keer per minuut gaat rondraaien, onstaat er een magnetisch veld tussen het cd oppervlak en de laser. Dit magnetisch veld verstoort het aftastmechanisme (niet het licht zelf!). Een cd-speler corrigeert dit natuurlijk wel, maar fout correctie betekent meer jitter, hoewel ook daar de meningen ook erg over verdeelt zijn. Ik vind het overigens een aannemelijk verhaal, dat ik al een tijdje ken maar pas NADAT ik gehoormatig overtuigd was van de werking van de Furutech Hier een paar metingen. Ze zeggen mij hoe dan ook niets en zullen vast ook niet het antwoord zijn op alle vragen... Die metingen zeggen mij ook niks eigenlijk (al heb ik er niet lang naar gekeken overigens). Maar om even op die magnetische velden van een cd in te gaan: Het motortje van een cd-loopwerk heeft een veeeeel groter magnetisch veld dan een cd ooit zal hebben (als ie er uberhaupt al een heeft). Zou dit niet een veel grotere storende factor op het aftastmechanisme hebben (if any...)? En wat bedoel je eigenlijk precies met het aftastmechanisme? Voor mij is dat het bewegende gedeelte met daarin de laser en de lens en dergelijke. Die wordt ook al aangestuurd door een motortje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 En daarbij wordt in de meeste CD spelers de CD ook nog een vast geklemd met een magnetische clamp. Dat zal vast ook een hoop storing geven en belangrijker nog, de zojuist zorgvuldig gedemagnetiseerde CD weer onmiddelijk magnetiseren Ohw ja, leuk dat verhaal Furutech. De plaatjes zijn zo duidelijk dat daar niets aan af te lezen valt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 Meen mij te herinneren dat Haudio HEAR in het verleden heeft verklaart dat dit een onbenullig niet werkende ding is, of iets van deze strekking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 Een prachtig album is bijvoorbeeld The Lamb Lies Down On Broadway van Genesis uit 1974.. Daar is een zeldzame combinatie van een super album en een goed gebruik van dynamiek / stereo waardoor een prachtige ilusie van 3D geluid kan ontstaan.. Als je in de juiste stemming bent, ook HEEL erg belangrijk.. En dan gaan we 400 euro uitgeven aan onzin Maargoed dat is HIFI en de aard van de mens he Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 En daarbij wordt in de meeste CD spelers de CD ook nog een vast geklemd met een magnetische clamp. Daar snap ik inderdaad ook helemaal niets van. Toch werkt de Furutech perfect op cd-spelers met zo'n magnetisch clamp. Het effect is dus zeker niet in 1 keer weg DOOR die clamp... Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 Naja, als er inderdaad een powerbuy georganiseerd wordt, horen jullie dat nog! Iedereen is vrij wel/niet mee te doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 En daarbij wordt in de meeste CD spelers de CD ook nog een vast geklemd met een magnetische clamp. Dat zal vast ook een hoop storing geven en belangrijker nog, de zojuist zorgvuldig gedemagnetiseerde CD weer onmiddelijk magnetiseren Oh, maar dan heb ik een uitermate audiofiele cd-speler dus: een Pioneer, met Stable Platter Mechanism Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 dat loopwerk zal in ieder geval naar mijn ervaring met trillingsdempende maatregelen bijdragen aan een goede prestatie. yep, jij bent ook audioiel dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts