Pjotr Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Net zo min (heb ik ook al eerder gezegd) hoef ik niet eerst te proberen van een hoog gebouw af te springen, voordat ik erachter kom dat dat dodelijk (of toch op z'n minst levensgevaarlijk) is... Dat is geen eerlijke vergelijking. Anderen hebben dat voor je uitgetest en is eenduidig gedocumenteerd en is bewezen dat het in bijna alle gevallen dodelijk is. Dat ligt bij een Furutech toch wat anders. Overigens als je op een forum voor flatspringers vraagt of het kwaad kan om van een flat te springen denk ik dat er weinig antwoorden komen van mensen die het zelf geprobeerd hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Net zo min (heb ik ook al eerder gezegd) hoef ik niet eerst te proberen van een hoog gebouw af te springen, voordat ik erachter kom dat dat dodelijk (of toch op z'n minst levensgevaarlijk) is... Dat is geen eerlijke vergelijking. Anderen heb dat voor je uitgetest en is eenduidig gedocumenteerd en is bewezen dat het in bijna alle gevallen dodelijk is. Dat ligt bij een Furutech toch wat anders. Haha, dat vind ik een goede. Toch waren die voorgangers niet nodig geweest om te weten dat het levensgevaarlijk is. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Wat ik wel mis is in de reacties zijn concrete ervaringen. Ik ben volsterkt a-technisch, snap dus niets van "verklarend commentaar" en ben eigenlijk alleen maar geinteresserd in luisterervaringen. Er ziet niets anders op dan zelf te luisteren. En dat blijft natuurlijk subjectief. Een mening van iemand anders is minstens zo subjectief! En waarschijnlijk nietszeggender dan je eigen ervaring. Daarom is het 'standaard antwoord' hear vaak ook: Ga zelf luisteren! Want het is jouw geld, en het zijn jouw oren... Natuurlijk mag je naar andermans mening vragen, maar eigenlijk heeft dat bij iets subjectiefs geen zin. Dat heb je inmiddels wel gezien De een vind het een geweldig ding, de ander vind het onzin... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Net zo min (heb ik ook al eerder gezegd) hoef ik niet eerst te proberen van een hoog gebouw af te springen, voordat ik erachter kom dat dat dodelijk (of toch op z'n minst levensgevaarlijk) is... Dat is geen eerlijke vergelijking. Anderen heb dat voor je uitgetest en is eenduidig gedocumenteerd en is bewezen dat het in bijna alle gevallen dodelijk is. Dat ligt bij een Furutech toch wat anders. Haha, dat vind ik een goede. Toch waren die voorgangers niet nodig geweest om te weten dat het levensgevaarlijk is. Groet, Jacco Haha... Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Hallo Allemaal Ik heb het idee dat de stekking van mijn post jullie een beetje ontgaat. Wat ik bedoel te zeggen is dat de manier van communiceren in dit topic (vooral van cqm met alle respect) meer lijkt op het pakken van 1 m3 modder en er dan meteen mee te moeten gaan gaan gooien, en alles gelijk in het belachelijke te trekken. (de aarde was ooit plat) en vul bij het voorbeeld van de cd ook eens iets anders in b.v. een cd speler of nieuwe luidsprekers of een andere versterker of nieuwe bekabeling (o nee dat is autosuggestie en zit tussen je oren verkeerd voorbeeld ) of een FURUTECH RD_2... etc. kan ik dan ook zomaar zeggen het is niks onzin je droomt,autossugestie,blahblabla. Het gaat mij helemaal niet om de furutech op te hemelen of te verdedigen dat kan ik ook niet want ik heb er geen ERVARING mee dus heb ik nooit het eventuele verschil kunnen BELUISTEREN. hoop dat het nu wat duidelijker is m.vr.grtjzz Daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 [...](de aarde was ooit plat) [...] Bij mijn weten is de aarde nooit plat geweest... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 De lui met helemaal geen ervaring met het apparaat zitten het hardst mee te lullen. DIT WORDT DUS NIET GEVRAAGD. De vraag is n.l. WIE heeft er ervaring met dit apparaat. Ik heb de werking wel eens mogen beluisteren maar vond de werking niet spectaculair. Anderen ervaren dit duidelijk beter. En of iets wel of niet theoretisch met de huidige kennis vergoeilijkt kan worden. Wat maakt dat nou uit en beantwoord de vraag ook helemaal niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 De lui met helemaal geen ervaring met het apparaat zitten het hardst mee te lullen.[...] Waarschijnlijk omdat ze weten dat het niets doet en ze liever een berg biertjes in het cafe meer hebben...Met het geld dat ze uitsparen. Als je het helemaal omdraait, kun je ook zeggen dat je loopwerk en/of voeding van loopwerk cq DAC of wat dan ook dusdanig slecht is als ie zich van de wijs laat brengen van wat magnetisme. Ik heb laatst een presentatie gezien waarbij de servo van een cd speler gekke jitter kan veroorzaken. Zo rond 10 kHz wel te verstaan. En dat terwijl kwaliteitsklokken max 25 ps mogen hebben. Als voedingen slecht gemaakt zijn (lees: commercieel verantwoord), houd ik mijn hart vast. Dus als die demagnetizer iets doet, is je loopwerk slecht. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 [...](de aarde was ooit plat) [...] Bij mijn weten is de aarde nooit plat geweest... Groet, Jacco Er van uitgaand dat jij ook niet alles weet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 @cqm Je schrijft prachtige epistels, jammer dat ik dit soort dingen nooit lees als het om allerlei tweaks gaat, dan beperkt men zich tot het luisterverhaal.. Of heb ik jouw bijdrage gemist? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 De lui met helemaal geen ervaring met het apparaat zitten het hardst mee te lullen. DIT WORDT DUS NIET GEVRAAGD. Dit is een forum, en bovendien eentje waar iedereen, ook jij, van alles mag spuien, dus moderator spelen hoeft niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 De lui met helemaal geen ervaring met het apparaat zitten het hardst mee te lullen.[...] Waarschijnlijk omdat ze weten dat het niets doet en ze liever een berg biertjes in het cafe meer hebben...Met het geld dat ze uitsparen. of cd-tjes kopen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Ik heb zelf ook een Furutech zoals ik al schreef. EN HIJ WERKT PERFECT DUS LAAT ZE MAAR LOLLEN. Had dat dan eerder gezegd, nu gaan we er allemaal eentje bestellen.. Geweldig bestel hem dan bij mij dan verdien ik er ook nog wat aan. Groeten Frenske Iemand die achterdochtiger is dan ik zou er nu misschien iets achter gaan zoeken.. Geintje hoor, ik twijfel niet aan jouw enthousiame. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 De lui met helemaal geen ervaring met het apparaat zitten het hardst mee te lullen.[...] Waarschijnlijk omdat ze weten dat het niets doet en ze liever een berg biertjes in het cafe meer hebben...Met het geld dat ze uitsparen. Als je het helemaal omdraait, kun je ook zeggen dat je loopwerk en/of voeding van loopwerk cq DAC of wat dan ook dusdanig slecht is als ie zich van de wijs laat brengen van wat magnetisme. Ik heb laatst een presentatie gezien waarbij de servo van een cd speler gekke jitter kan veroorzaken. Zo rond 10 kHz wel te verstaan. En dat terwijl kwaliteitsklokken max 25 ps mogen hebben. Als voedingen slecht gemaakt zijn (lees: commercieel verantwoord), houd ik mijn hart vast. Dus als die demagnetizer iets doet, is je loopwerk slecht. Groet, Jacco Wat een prachtig verhaal zeg dit is echt om te lachen. Furutech werkt bij mij heel goed dus ik heb mijn cd speler maar weg gegooid. conclusie HET IS EEN PRUL? LAAT MIJ NIET LACHEN WAT EEN UITSPRAAK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Wat een prachtig verhaal zeg dit is echt om te lachen. Furutech werkt bij mij heel goed dus ik heb mijn cd speler maar weg gegooid. conclusie HET IS EEN PRUL? LAAT MIJ NIET LACHEN WAT EEN UITSPRAAK. Ik begrijp dat jij ze ook verkoopt. Zou je misschien dan een verklaring kunnen geven waarom ie zo goed werkt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 De lui met helemaal geen ervaring met het apparaat zitten het hardst mee te lullen.[...] Waarschijnlijk omdat ze weten dat het niets doet en ze liever een berg biertjes in het cafe meer hebben...Met het geld dat ze uitsparen. Als je het helemaal omdraait, kun je ook zeggen dat je loopwerk en/of voeding van loopwerk cq DAC of wat dan ook dusdanig slecht is als ie zich van de wijs laat brengen van wat magnetisme. Ik heb laatst een presentatie gezien waarbij de servo van een cd speler gekke jitter kan veroorzaken. Zo rond 10 kHz wel te verstaan. En dat terwijl kwaliteitsklokken max 25 ps mogen hebben. Als voedingen slecht gemaakt zijn (lees: commercieel verantwoord), houd ik mijn hart vast. Dus als die demagnetizer iets doet, is je loopwerk slecht. Groet, Jacco Wat een prachtig verhaal zeg dit is echt om te lachen. Furutech werkt bij mij heel goed dus ik heb mijn cd speler maar weg gegooid. conclusie HET IS EEN PRUL? LAAT MIJ NIET LACHEN WAT EEN UITSPRAAK. Het was niet mijn bedoeling je te laten lachen. Ik probeerde alleen een verklaring te vinden voor het feit dat je het vindt werken. Dat ie wat vergezocht is, komt omdat er geen eenvoudige verklaring voor is. Althans, ik zie haar niet. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 De lui met helemaal geen ervaring met het apparaat zitten het hardst mee te lullen.[...] Waarschijnlijk omdat ze weten dat het niets doet en ze liever een berg biertjes in het cafe meer hebben...Met het geld dat ze uitsparen. Als je het helemaal omdraait, kun je ook zeggen dat je loopwerk en/of voeding van loopwerk cq DAC of wat dan ook dusdanig slecht is als ie zich van de wijs laat brengen van wat magnetisme. Ik heb laatst een presentatie gezien waarbij de servo van een cd speler gekke jitter kan veroorzaken. Zo rond 10 kHz wel te verstaan. En dat terwijl kwaliteitsklokken max 25 ps mogen hebben. Als voedingen slecht gemaakt zijn (lees: commercieel verantwoord), houd ik mijn hart vast. Dus als die demagnetizer iets doet, is je loopwerk slecht. Groet, Jacco Wat een prachtig verhaal zeg dit is echt om te lachen. Furutech werkt bij mij heel goed dus ik heb mijn cd speler maar weg gegooid. conclusie HET IS EEN PRUL? LAAT MIJ NIET LACHEN WAT EEN UITSPRAAK. Het was niet mijn bedoeling je te laten lachen. Ik probeerde alleen een verklaring te vinden voor het feit dat je het vindt werken. Dat ie wat vergezocht is, komt omdat er geen eenvoudige verklaring voor is. Althans, ik zie haar niet. Groet, Jacco DUS HEAR MOET IK ERNSTIG BIJ BLIJVEN? Na het gene wat ik af en toe lees is dat wel heeeeeel erg moeilijk voor mij. Groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 [...] DUS HEAR MOET IK ERNSTIG BIJ BLIJVEN? Na het gene wat ik af en toe lees is dat wel heeeeeel erg moeilijk voor mij. Groeten Moeten is een groot woord. Proberen is al heel wat, ik probeer het ook. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 De blinde test is nog niet voorgesteld.. Zet een luisteraar die 'veel positief verschil' hoort in de luisterstoel en zorg dat je 2 exemplaren van dezelfde cd hebt.. 1 demagnetiseer je, de ander niet. Laat een vriend of een goed getrainde hond* 1 van de 2 (jij weet niet welke) erin te doen, wat te luisteren, dan te wisselen. Dat moet dan toch vrij eenvoudig zijn omdat het een groot verschil in geluid betreft? Als het dan om luisteren gaat en je echt alles voor mogelijk houdt, hoe technisch onwaarschijnlijk ook, moet je met je goede gehoor het er toch zo uit kunnen pikken? Ik denk niet dat je dan iets zinnigs kan concluderen maar als je 9 van de 10 keer de gedemagnetiseerde cd eruit pikt dan neem ik m'n petje af! Dan is er toch iets.. Ik denk dat het bij die luisterdag zo positief werd ervaren omdat er in Hifi / audiofiel land al snel een sfeer hangt van 'mijn oren zijn beter dan die van jou' (ach soms gaat het om geld, grootte van de jongheer, en nu de oren.. we blijven mensen he!) en in zo'n sfeer hoeft maar iemand te beginnen met lovende kreten en de rest zal, vaak onbewust, ineens hetzelfde horen. De waarheid is vast weer relatief maar kennis van techniek en logisch relativeren zijn m.i. een stuk objectiever dan als subject (mens) puur op je 'oren' vertrouwen. *dat zou nog eens mooi zijn! 'Hey Bello, Doe 'ff Pink FLoyd - The Wall' 'woof!' Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 een chimpansee oid zal minder krassen maken op je platen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 De lui met helemaal geen ervaring met het apparaat zitten het hardst mee te lullen. DIT WORDT DUS NIET GEVRAAGD. Dit is een forum, en bovendien eentje waar iedereen, ook jij, van alles mag spuien, dus moderator spelen hoeft niet. Krijgt de vragensteller zo een antwoord dan...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 De lui met helemaal geen ervaring met het apparaat zitten het hardst mee te lullen. DIT WORDT DUS NIET GEVRAAGD. Dit is een forum, en bovendien eentje waar iedereen, ook jij, van alles mag spuien, dus moderator spelen hoeft niet. Krijgt de vragensteller zo een antwoord dan...??? Is dat het enige waar het om draait dan? Dan blijft er heel weinig over hoor, als we daar op gaan selecteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 6 april 2006 Report Share Posted 6 april 2006 Wat een prachtig verhaal zeg dit is echt om te lachen. Furutech werkt bij mij heel goed dus ik heb mijn cd speler maar weg gegooid. conclusie HET IS EEN PRUL? LAAT MIJ NIET LACHEN WAT EEN UITSPRAAK. Ik begrijp dat jij ze ook verkoopt. Zou je misschien dan een verklaring kunnen geven waarom ie zo goed werkt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 6 april 2006 Report Share Posted 6 april 2006 @cqm Je schrijft prachtige epistels, jammer dat ik dit soort dingen nooit lees als het om allerlei tweaks gaat, dan beperkt men zich tot het luisterverhaal.. Of heb ik jouw bijdrage gemist? En Daffy? Zou je misschien nog iets opbouwends kunnen bijdragen, of beperk jij je tot het afzeikan van personen? Dat zou me toch van je tegenvallen, dit is namelijk waar je mij op meent te moeten aanspreken.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 6 april 2006 Author Report Share Posted 6 april 2006 Hallo CQM hou is eens op met dat gez..... Of is doodzwijgen de beste strategie Hansko Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts