Pjotr Posted 9 april 2006 Report Share Posted 9 april 2006 Heeft iemand al eens een demagnetiseerder met een harddisc recorder geprobeerd? Ik denk dat dat wel een hoorbaar verschil oplevert. Bedoel je zo'n ding: http://www.datalinksales.com/degaussers/v91.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 9 april 2006 Report Share Posted 9 april 2006 Mijnes is lekker veel meer groterder dan de jouwes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 april 2006 Report Share Posted 9 april 2006 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 27 april 2006 Author Report Share Posted 27 april 2006 Ervaringen na een tweetal weken met de Furutech demagnetiseur. ook na een luistersessie met een audio vriend die niet van het bestaan wist een zeer positief oordeel. Vooral goed opgenomen cd's klinken na behandeling ruimtelijker en er zijn meer details te horen. Een cd die ik al heel lang had en veel gespeeld (Shostakovich 8 o.l.v. Haitink) klinkt spectaculair beter. De muziek leeft veel meer, alsof er een waas over de muziek is weggehaald. Mijn advies: probeer dat ding gewoon eens uit. Zal zeker van de installatie afhangen of er effect is te beluisteren. Bij de luistersessie bleek wel weer: Er gaat niets boven vinyl. Ook een gedemagnetiseerde cd klinkt niet zo goed als een lp. Veel luistergenoegen Hansko Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 27 april 2006 Report Share Posted 27 april 2006 Ervaringen na een tweetal weken met de Furutech demagnetiseur.ook na een luistersessie met een audio vriend die niet van het bestaan wist een zeer positief oordeel. Vooral goed opgenomen cd's klinken na behandeling ruimtelijker en er zijn meer details te horen. Een cd die ik al heel lang had en veel gespeeld (Shostakovich 8 o.l.v. Haitink) klinkt spectaculair beter. De muziek leeft veel meer, alsof er een waas over de muziek is weggehaald. Mijn advies: probeer dat ding gewoon eens uit. Zal zeker van de installatie afhangen of er effect is te beluisteren. Bij de luistersessie bleek wel weer: Er gaat niets boven vinyl. Ook een gedemagnetiseerde cd klinkt niet zo goed als een lp. Veel luistergenoegen Hansko Ik zal na het volgende wel weer als topicomzeephelper worden afgeschilderd: "Zoals door degenen die aanwezig waren al vermeld is, hebben we gisteren geen verschil kunnen constateren tussen de ingespeelde en niet ingespeelde interlink. Ook bij een blinde test van de demagnetiseerder van Furutech bleken we niet vast te kunnen stellen welke cd behandeld was en welke niet." Zomaar een fragment uit een draad op het HiFiforum over inspelen van kabels, en passant hebben die gasten ook een demagnetiseer apparaat voor CD's getest. link naar hififorum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 27 april 2006 Report Share Posted 27 april 2006 Als ik het zo lees, dan moet en die CD's in onbehandelde toestand nogal beroerd geklonken hebben. Als ze na een een behandeling spectaculair veel beter klinken maar dan nog minder dan via een LP en een platenspeler, tsja........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 27 april 2006 Report Share Posted 27 april 2006 "Zoals door degenen die aanwezig waren al vermeld is, hebben we gisteren geen verschil kunnen constateren tussen de ingespeelde en niet ingespeelde interlink. Ook bij een blinde test van de demagnetiseerder van Furutech bleken we niet vast te kunnen stellen welke cd behandeld was en welke niet." Zomaar een fragment uit een draad op het HiFiforum over inspelen van kabels, en passant hebben die gasten ook een demagnetiseer apparaat voor CD's getest. link naar hififorum Ja, als ik dat zo lees zou mijn advies zijn om nog niet naar de winkel te rennen voor zo'n ding. Er is te lezen over 2 sessies trouwens. Er was er eerst Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 27 april 2006 Report Share Posted 27 april 2006 Onder het mom van alle kleine bitjes helpen gebruik ik paar tweaks die een subtiele, maar hoorbare verbetering opleveren: - Bitstream spray (gekregen bij een abonnement op MUSIC Emotion): muziek klinkt wat transparanter; meer detail - Een groene schijf met de naam "Sound Improvement Disc": hierdoor wordt het allemaal wat ruimtelijker, maar ook het laag is wat voller. - Verder Masterbase of Vibrapods onder de CD speler: heeft een soortgelijk effect als de Sound Improvement Disc Ik heb ook wel eens CD in de vriezer gelegd (n.a.v. een tip van een medeforummer), maar dit gaf bij mij geen hoorbare verschillen. Ondanks dat de CD's technisch heel mooi kunnen klinken in mijn setup, blijft de LP weergave wel fijner om naar te luisteren. Bitjes komen en gaan, maar het vinyl blijft altijd bestaan.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 27 april 2006 Report Share Posted 27 april 2006 Ondanks dat de CD's technisch heel mooi kunnen klinken in mijn setup, blijft de LP weergave wel fijner om naar te luisteren. Bitjes komen en gaan, maar het vinyl blijft altijd bestaan.... Hey, Gruiter! Gewoon blijven roepen, hoor! Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 27 april 2006 Report Share Posted 27 april 2006 Ravon, inderdaad, dat blijkt 'telkens' (nauja zo vaak wordt er niet goed getest) weer.. Maar men wil zich zo graag voor de gek houden dat er daarna argumenten komen als: - je moet de set kennen - als de set niet matcht hoor je tweak verschillen ook niet.. Ik denk steeds meer in de richting dat het hopeloos is iets ter discussie te stellen omdat waarschijnlijk <1% een 'nieuwe waarheid' zal willen accepteren.. Mijn idee was deels om de 'anti tweak' strijd voort te zetten voor nieuwelingen die blindelinks (woordspeling en dat na 12 uur!) er vanuit gaan dat 'je voor boxen dure kabels nodig hebt' etc etc, maar ook daar denk ik dat het niet uitmaakt. Je behoort tot het ene of het andere soort.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 27 april 2006 Report Share Posted 27 april 2006 Maar als je jezelf wijsmaakt dat je dingen kunt horen die anderen niet kunnen horen geeft dat een heerlijk elitair gevoel. En dan is zo'n voodootech toch een stuk goedkoper dan een jacht + ligplaats in Monaco gedurende de F1... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 27 april 2006 Report Share Posted 27 april 2006 Ik vond het wel grappig om te lezen op hififorum dat na een 1e bijeenkomst de furutech als de openbaring werd beschouwd en er meteen sprake was van het organiseren van een powerbuy. Nu is het onding in een latere sessie ontmaskerd en je leest van niemand dat ze hem nu maar weg gaan gooien of te koop hebben gezet.Kennelijk vopldoet zo'n apparaat heel goed vanwege andere criteria dan het doel waarvoor het zogenaamd ontworpen is. ( al moge duidelijk zijn dat het net als elk ander artikel is gemaakt met de uitfrukkelijke bedoeling er winst mee te behalen) Wat een onzin dit apparaat werkt perfect. Je moet natuurlijk wel je oren gebruiken dit is geen app. voor de meters.(techneuten) want die horen natuurlijk niets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 27 april 2006 Report Share Posted 27 april 2006 Ik vond het wel grappig om te lezen op hififorum dat na een 1e bijeenkomst de furutech als de openbaring werd beschouwd en er meteen sprake was van het organiseren van een powerbuy. Nu is het onding in een latere sessie ontmaskerd en je leest van niemand dat ze hem nu maar weg gaan gooien of te koop hebben gezet.Kennelijk vopldoet zo'n apparaat heel goed vanwege andere criteria dan het doel waarvoor het zogenaamd ontworpen is. ( al moge duidelijk zijn dat het net als elk ander artikel is gemaakt met de uitfrukkelijke bedoeling er winst mee te behalen) Wat een onzin dit apparaat werkt perfect. Je moet natuurlijk wel je oren gebruiken dit is geen app. voor de meters.(techneuten) want die horen natuurlijk niets. Ja, allemaal onzin. Techneuten horen niets. Op het HiFiForum kun je lezen dat velen er heilig in geloofden, totdat ze er eens goed voor gingen zitten. Ik ken de deelnemers aan die test niet, het lijkt me sterk dat het alleen maar techneutisch meettuig is geweest. Tuurlijk demagnetiseert dat apparaat perfect. Voor zoveel geld mag je dat best verwachten. Als je het leuk vindt om CD's te demagnetiseren terwijl je weet dat het geen invloed op het geluid heeft, dan blijf je dat toch gewoon doen? Heb je een leuk verhaal op verjaardagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Ik vond het wel grappig om te lezen op hififorum dat na een 1e bijeenkomst de furutech als de openbaring werd beschouwd en er meteen sprake was van het organiseren van een powerbuy. Nu is het onding in een latere sessie ontmaskerd en je leest van niemand dat ze hem nu maar weg gaan gooien of te koop hebben gezet.Kennelijk vopldoet zo'n apparaat heel goed vanwege andere criteria dan het doel waarvoor het zogenaamd ontworpen is. ( al moge duidelijk zijn dat het net als elk ander artikel is gemaakt met de uitfrukkelijke bedoeling er winst mee te behalen) Wat een onzin dit apparaat werkt perfect. Je moet natuurlijk wel je oren gebruiken dit is geen app. voor de meters.(techneuten) want die horen natuurlijk niets. Ja, allemaal onzin. Techneuten horen niets. Op het HiFiForum kun je lezen dat velen er heilig in geloofden, totdat ze er eens goed voor gingen zitten. Ik ken de deelnemers aan die test niet, het lijkt me sterk dat het alleen maar techneutisch meettuig is geweest. Tuurlijk demagnetiseert dat apparaat perfect. Voor zoveel geld mag je dat best verwachten. Als je het leuk vindt om CD's te demagnetiseren terwijl je weet dat het geen invloed op het geluid heeft, dan blijf je dat toch gewoon doen? Heb je een leuk verhaal op verjaardagen. Gewoon niet gebruiken dan mis je wel het een en ander in je geluid maar je hoort het toch niet.Dus voor de meesten geen gemis.Ik kan niet meer zonder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Ik vond het wel grappig om te lezen op hififorum dat na een 1e bijeenkomst de furutech als de openbaring werd beschouwd en er meteen sprake was van het organiseren van een powerbuy. Nu is het onding in een latere sessie ontmaskerd en je leest van niemand dat ze hem nu maar weg gaan gooien of te koop hebben gezet.Kennelijk vopldoet zo'n apparaat heel goed vanwege andere criteria dan het doel waarvoor het zogenaamd ontworpen is. ( al moge duidelijk zijn dat het net als elk ander artikel is gemaakt met de uitfrukkelijke bedoeling er winst mee te behalen) Wat een onzin dit apparaat werkt perfect. Je moet natuurlijk wel je oren gebruiken dit is geen app. voor de meters.(techneuten) want die horen natuurlijk niets. Dat luisteren is nu net wat ze hebben gedaan! Bedenk wat anders als tegenargument. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Gewoon niet gebruiken dan mis je wel het een en ander in je geluid maar je hoort het toch niet.Dus voor de meesten geen gemis.Ik kan niet meer zonder. Er is dus inderdaad niks gehoord, dus.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Gewoon niet gebruiken dan mis je wel het een en ander in je geluid maar je hoort het toch niet.Dus voor de meesten geen gemis.Ik kan niet meer zonder. Er is dus inderdaad niks gehoord, dus.. Geen luidsprekers aangesloten? Dan hoor je inderdaad niets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Gewoon niet gebruiken dan mis je wel het een en ander in je geluid maar je hoort het toch niet.Dus voor de meesten geen gemis.Ik kan niet meer zonder. Er is dus inderdaad niks gehoord, dus.. Geen luidsprekers aangesloten? Dan hoor je inderdaad niets. Nee, fmjwillems. Niets gehoord in bedrijf. Heb je dat draadje niet doorgelezen? Nada, njente, niets. Niet in een blinde test. Wellicht wel in een niet-blinde test. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Gewoon niet gebruiken dan mis je wel het een en ander in je geluid maar je hoort het toch niet.Dus voor de meesten geen gemis.Ik kan niet meer zonder. Er is dus inderdaad niks gehoord, dus.. Geen luidsprekers aangesloten? Dan hoor je inderdaad niets. Nee, fmjwillems. Niets gehoord in bedrijf. Heb je dat draadje niet doorgelezen? Nada, njente, niets. Niet in een blinde test. Wellicht wel in een niet-blinde test. Groet, Jacco Ik heb in mijn vriendenkring diverse mensen met een Furutech en die zijn zeer tevreden raar toch dat deze mensen allemaal wel iets horen?(veel zelfs) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Gewoon niet gebruiken dan mis je wel het een en ander in je geluid maar je hoort het toch niet.Dus voor de meesten geen gemis.Ik kan niet meer zonder. Er is dus inderdaad niks gehoord, dus.. Geen luidsprekers aangesloten? Dan hoor je inderdaad niets. Een denkraam met de flexibiliteit van een ijzeren bint. Beetje triest geval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Gewoon niet gebruiken dan mis je wel het een en ander in je geluid maar je hoort het toch niet.Dus voor de meesten geen gemis.Ik kan niet meer zonder. Er is dus inderdaad niks gehoord, dus.. Geen luidsprekers aangesloten? Dan hoor je inderdaad niets. Nee, fmjwillems. Niets gehoord in bedrijf. Heb je dat draadje niet doorgelezen? Nada, njente, niets. Niet in een blinde test. Wellicht wel in een niet-blinde test. Groet, Jacco Ik heb in mijn vriendenkring diverse mensen met een Furutech en die zijn zeer tevreden raar toch dat deze mensen allemaal wel iets horen?(veel zelfs) Nee hoor, dat is helemaal niet raar. Het voldoet zelfs aan de verwachting. Dat is duidelijk een Derde Categorie geval. Heeft alles te maken met a priori kennis. Dat ontkent overigens niet dat de muziekbeleving beter is na het demagnetiseren. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Ik heb in mijn vriendenkring diverse mensen met een Furutech en die zijn zeer tevreden raar toch dat deze mensen allemaal wel iets horen?(veel zelfs) Ik geloof best dat ze wat horen, maar wat is dan de verklaring? Hebben ze het al eens blind getest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Passen er ook LP's op dat demagnetiseerapparaat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Passen er ook LP's op dat demagnetiseerapparaat? Of een ketting eraan en om je nek hangen, de super-biostabil.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Passen er ook LP's op dat demagnetiseerapparaat? Of een ketting eraan en om je nek hangen, de super-biostabil.. Niet voor beugeldragers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts