ravon Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Je mist een hoop. Dat klopt, ik ben net naar het toilet geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Je mist een hoop. Dat klopt, ik ben net naar het toilet geweest. Genieten weer hear. Data foutloos uitlezen kunnen we al meer dan 20 jaar. Op een CD staat slechts optische informatie, geen magnetische. Een CD demagnetiseren en stellen dat ie dan beter klinkt is hetzelfde als een boek demagnetiseren omdat je het dan beter kunt lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Mijn cd's worden in de winkel al gedemagnetiseerd. Als je probeert de winkel uit te lopen zonder dat ie gedemagnetiseerd is gaat er een alarm af en dat verschil hoor je zeker. Wat een service. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Ik zal eens een verhaaltje vertellen: "De "gelovers" hadden in het begin geen RD-2. Die luisterden net zoals de "ongelovigen" naar cd's. Lekker, niets aan de hand. De "gelovigen" gingen toen de RD-2 uitproberen. Ze wisten waarschijnlijk wel dat de RD-2 degmanetiseerde, maar het precieze effect was hen nog onbekend. Toen de behandelde cd er eenmaal inlag en ze het effect hoorden, konden ze hun oren niet geloven. Maar ze hoorden het! Sindsdien zijn zij de voorstanders van demagnetiseren....En ze leefden nog lang en gelukkig". Ik vraag me af waarom "ongelovigen" deze mensen het hemd van het lijf vragen met over het hoe en waarom. Vraag het Furutech zelf, of de importeur. Het is niet leuk om op een forum belachelijk gemaakt te worden omdat je iets gebruikt om de cd-weergave op een hoger niveau te krijgen. Dat is veel te makkelijk. Ga eens bij zo'n kerel langs, of leen het apparaat en beslis dan pas. Dat heb ik ook ooit gedaan en sindsdien weet ik de werking van de RD-2 op een aantal sets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 De "gelovers" hadden in het begin geen RD-2. Die luisterden net als de "ongelovigen" naar cd's. De "gelovigen" gingen toen de RD-2 uitproberen. Ze wisten waarschijnlijk wel dat de RD-2 degmanetiseerde, maar het effect was hen nog onbekend. Toen ze het effect hoorden, konden ze hun oren niet geloven. Maar ze hoorden het! Sindsdien zijn zij de voorstanders van demagnetiseren.... Ik vraag me af waarom anderen deze mensen het hemd van het lijf vragen met over het hoe en waarom. Vraag het Furutech zelf, of de importeur. Het is niet leuk om op een forum belachelijk gemaakt te worden omdat je iets gebruikt om de cd-weergave op een hoger niveau te krijgen. Dat is veel te makkelijk. Ga eens bij zo'n kerel langs, of leen het apparaat en beslis dan pas. Dat heb ik ook ooit gedaan en sindsdien weet ik de werking van de RD-2 op een aantal sets. Leuk verhaal maar geen antwoord op mijn vraag. Cognitieve dissonantie.... Hoe raakt een CD gemagnetiseerd? Waarom wordt mijn geluid dan "minder"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Leuk verhaal maar geen antwoord op mijn vraag. Cognitieve dissonantie.... Hoe raakt een CD gemagnetiseerd? Waarom wordt mijn geluid dan "minder"? ...Ik vraag me af waarom "ongelovigen" deze mensen het hemd van het lijf vragen met over het hoe en waarom. Vraag het Furutech zelf, of de importeur... Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Oh wacht: ik zie iets op de site van Audio-Cube.nl, lees het eventueel zelf HIER na RD-2 Disc Demagnetizer There's no magic involved, the results can be easily be heard, measured and explained: Small iron particles in the disc create a fast rotating magnetic field. This distrurbs the tiny, sensitive laser actuator coils resulting in reading errors (more error correction = more jitter). The painted label contains magnetic particles such as Iron, Ni, and Cobalt. The aluminum reflection surface also contains ca. 1% magnetic particles. In addition the aluminum itself is a weak-magnetic material, which is also easily infuenced by magnetism. The sound will be more natural ('analog'), dynamic, open, transparant, with a better definition, higher resolution. With the RD-2 the effect is consistent and long lasting. Dit is volgens mij volslagen luchtfietserij.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Ik zal eens een verhaaltje vertellen: "De "gelovers" hadden in het begin geen RD-2. Die luisterden net zoals de "ongelovigen" naar cd's. Lekker, niets aan de hand. De "gelovigen" gingen toen de RD-2 uitproberen. Ze wisten waarschijnlijk wel dat de RD-2 degmanetiseerde, maar het precieze effect was hen nog onbekend. Toen de behandelde cd er eenmaal inlag en ze het effect hoorden, konden ze hun oren niet geloven. Maar ze hoorden het! Sindsdien zijn zij de voorstanders van demagnetiseren....En ze leefden nog lang en gelukkig". En toen kwam er iemand die zich afvroeg of zo'n demagnetiseerapparaat ook echt iets doet, waarschijnlijk ingegeven door een gezonde dosis nieuwsgierigheid. En warempel, bij een groepsluistertest waarbij men kon zien of er een behandelde CD of een onbehandelde CD in de speler zat bleek er een duidelijk verschil te bestaan tussen behandeld en onbehandeld. Fantastisch. Tijd voor een powerbuy. Totdat iemand met gevoel voor psychologie zich afvroeg of het wel een eerlijke test was, of het feit dat de groep wist welke CD behandeld was invloed had op het resultaat. Het voorstel om een bliinde test te doen was snel gedaan. De groep luisteraars vond dat wel een aardig idee en de test werd herhaald maar dan blind. De groep wist niet of de CD in de speler behandeld was. En warempel, de groep slaagde er niet in om op basis van louter luisteren behandelde CD's van onbehandelde CD's te onderscheiden. Ach en wee, dachten de audiofielen die hun zuurverdiende centjes haden ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Ik vraag me af waarom "ongelovigen" deze mensen het hemd van het lijf vragen met over het hoe en waarom. Vraag het Furutech zelf, of de importeur. Laten we vooropstellen dat het laatste wat je moet doen, is vragen aan de verkoper of zijn product werkt. Niet iedereen heeft technisch inzicht. Hoeft ook niet. Maar van een volwassen mens mag wel verwacht worden dat als hij/zij een apparaat aanprijst met: "gewoon kopen, werkt perfect" dat hij/zij dan dit kan staven met objectieve argumenten. Als je geen technische argumenten kan aanvoeren dan moeten je 'gehoormatige' argumenten wel geldig en sterk zijn (dus onder correcte omstandigheden opgedaan). Die zijn er helemaal niet. Het is niet leuk om op een forum belachelijk gemaakt te worden omdat je iets gebruikt om de cd-weergave op een hoger niveau te krijgen. Dat is veel te makkelijk. Als er iets veel te makkelijk is is het: 'gewoon luisteren!' of: 'blinde tests zijn zinloos!' enz en ook geen enkele behoefte tonen om te weten waarom zo'n demagnetizer zou kunnen werken. Ook, als desnoods de mensen die de CD speler uitgevonden en ontworpen hebben, zouden zeggen dat dit onzin is, zou je dit afslaan. Bij mij komt juist dit over als zeer 'makkelijk', sterker nog, ik vind het laf. Ga eens bij zo'n kerel langs, of leen het apparaat en beslis dan pas. Dit is een goed voorbeeld van een mechanisme dat deze onzin in stand houdt; en precies wat je NIET moet doen als je twijfelt aan een apparaat. Eerst, als een volwassen vent, zelf nadenken. "Vrouwlief demagnetiseert sommige CD's en sommige niet, nou dan zou ik toch echt van sommige CD's meer moeten gaan genieten". Dat nadenken wordt vaak bewust achterwege gelaten. Dat heb ik ook ooit gedaan en sindsdien weet ik de werking van de RD-2 op een aantal sets. Tuurlijk werkt de RD-2. Ook zou ie bij mij perfect werken. Echter omdat het gebruik ervan mijn gemoedstoestand zou veranderen en niet de CD. Ik heb juist daarom het idee dat als bij massale blindtests aantonen dat het apparaat geen waarde toevoegt, men nog steeds het apparaat zal blijven gebruiken. Je hebt namelijk in al je audiofiele goedheid de CD een hele bijzondere behandeling gegeven; uiteraard hoor je dan verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 waar waren Proprius en ReMC toen de test gedaan werd? Ook bij de kabelinspeel-luistertest. Schitteren door afwezigheid!. Wel hele verhalen maar nooit eens iets hard maken.Als het ding zo goed werkt voor iemand, waarom dan het geloof tegen heug en meug bij anderen aan de man brengen? Geniet er van en leg je er bij neer dat een ander denkt dat je verkeerd bezig bent! Ik was er inderdaad niet bij, maar daarvoor hoef ik mijzelf niet te verdedigen. Bovendien ken ik de RD-2 en zijn werking al een tijdje. Kraus, ik leg me er al grotendeels bij neer en geniet van de spullen die ik heb. Ik pretendeer niet de kennis te hebben en probeer al helemaal geen geloof aan de man te brengen, ik geef gewoon mijn ervaringen en meningen door aan fora. Net zoals iedereen hier. Zoals ik zei in mijn verhaal, er was een tijd wanneer niemand de RD-2 gebruikte... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Als bij een blinde test blijkt dat men geen verschil waarneemt, wat is er dan mis? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Even voor de duidelijkheid, ik h Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Dit is volgens mij volslagen luchtfietserij.... Een zeldzame hoeveelheid onzin, zodanig opgeschreven dat een leek er nog intrapt ook. Schandalig, het zou strafbaar moeten zijn als misdrijf dit te publiceren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Je bent wel heilig overtuigd van de werking. Maak me deelgenoot en ik hoop dan ook dat je het antwoord hebt op mijn eerdere vraag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 En ik kan effe niet meer reageren dit weekend, ga leuke dingen doen met K-dag! Doei! Dit soort antwoorden klinken me bekend in de oren. Volgens mij noemt men dit vluchtgedrag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Ps. Hansko rustig kopen werkt perfect. [opvoedmodus] Zou je dit willen laten. Tenzij je die aankoop zelf betaalt. [/opvoedmodus] Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 ik wil even kwijt dat ik ook verschil hoor als een cd op de Furutech gelegen heeft echt zonder gekheid Weet ook dat er niets te demagnetiseren valt maar toch ik hoor verschil ik heb zelf niet zo'n ding omdat het me gewoon teveel werk is moet die cd's gewoon erin kunnen pleuren Ik heb trouwens wel een Densen demagnetiseer cd deze heb ik eens in een onbewaakt ogenblik gekocht (oke ik kom nu uit de kast) maar deze werking kan ik verklaren als je die opzet komt er wel zo'n teringherrie uit je luidsprekers dat alles wat je daarna draait goed klinkt. Verder maak ik me er niet druk om iedereen doet maar wat hem het beste lijkt zelf sta ik overal voor open of ik eraan meedoe beslis ik zelf . gr Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Ja maar alleen toepasbaar op DIE set in DIE ruimte met DIE mensen. Verder geen waarde. Onzin. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat op een andere set de uitslagen van die testen anders zou zijn. Volgende tip Aldi set kopen want jullie horen toch geen verschil. SPAART VEEL GELD. waarom doe je jezelf geen lol en leer jezelf iets over de manier waarop je luistert? Het verdedigen van de Furutech is echt een hopeloze zaak, daarmee klets je jezelf in een hoek waar je niet meer uit kunt komen. Die lol heb ik mij al gedaan door een Furutech al jaren te gebruiken. De manier van luisteren hoef ik mij niet te leren. Daar moet jij eens aan gaan denken. Er uitkomen hoef ik ook niet dat ben ik al door dit app. aan te schaffen. Zo nu ben jij weer aan zet want daar gaat het om of niet soms?(tijdverdrijf) zo zie ik het tenminste mensen die er echt verstand van hebben doen aan deze discusies niet mee ik dus ook niet meer. Groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 aan zet, aan zet, zo zie ik het niet hoor.Maar goed, als je wilt open staan voor dingen dan is het voor jezelf altijd nuttiger om iets over jezelf te leren dan om een ander iets bij te brengen. Ik heb geen zin meer in dergelijke discussies jullie kun je absoluut niets leren was ik ook niet van plan. Uiteindelijk hebben we hear te doen met een stel grote kinderen Er zijn natuurlijk uitzonderingen en daar heb ik gelukkig mee te doen. Voor mij einde Hear forum het heeft toch geen zin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Ik zou zeggen dat het juist voor jou wel eens heel zinvol zou kunnen zijn. Blijf daarom lekker Hear. Hoe gekleurder de vogels, des te mooier het bos. Zou hij al iets over blokgolven weten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Die lol heb ik mij al gedaan door een Furutech al jaren te gebruiken.De manier van luisteren hoef ik mij niet te leren. Daar moet jij eens aan gaan denken. Er uitkomen hoef ik ook niet dat ben ik al door dit app. aan te schaffen. Zo nu ben jij weer aan zet want daar gaat het om of niet soms?(tijdverdrijf) zo zie ik het tenminste mensen die er echt verstand van hebben doen aan deze discusies niet mee ik dus ook niet meer. Groeten Ooooh Dus jij doet niet meer aan die discussie omdat je wilt bewijzen dat je er echt verstand van hebt. Ach ja, een blondje dat haar haar heeft geverfd heeft kunstmatige intelligentie. Met zo iemand kun jij vast een heel boeiend gesprek voeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 jullie kun je absoluut niets leren jou kun je absoluut niets leren (kinderachtig klinkt dat h Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Hallo, Vorige week was ik ergens om een andere versterker te testen. Hele eigen set meegenomen en luisteren maar naar de versterker. Komt op een gegeven moment de verkoper meeluisteren, staat na 1 minuut op, haalt mijn CD (die flink getweakt is) uit de speler en legt hem op...... jawel, zo'n Furutech apparaat. CD even later weer in de speler en draaien maar. Ehhh..... Ik durf het haast niet te zeggen, maar het verschil was behoorlijk groot, weg scherpe randjes, meer diepte in het beeld, kortom aangenamer. Nou weet ik wel dat ook ik be Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Hallo, Vorige week was ik ergens om een andere versterker te testen. Hele eigen set meegenomen en luisteren maar naar de versterker. Komt op een gegeven moment de verkoper meeluisteren, staat na 1 minuut op, haalt mijn CD (die flink getweakt is) uit de speler en legt hem op...... jawel, zo'n Furutech apparaat. CD even later weer in de speler en draaien maar. Ehhh..... Ik durf het haast niet te zeggen, maar het verschil was behoorlijk groot, weg scherpe randjes, meer diepte in het beeld, kortom aangenamer. Nou weet ik wel dat ook ik be Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Overigens zouden alle "niet gelovers" zich moeten bedenken dat wat ze "gelovers" verwijten, namelijk achter hun hersenen aanlopen, voor henzelf natuurlijk ook geldt. Nou, de "ongelovigen" denken een stuk minder: die hebben geen last van die cognitieve dissonantie die er voor zorgt dat de uit de zak geklopte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts