1ennalloor Posted 29 april 2006 Report Share Posted 29 april 2006 Dit wordt er op de Furutech RD-2-site geschreven: Q2 - When is the best time to demagnetizing for best results? A2 - The best time is absolutely prior to recording. Zelfs als gelover zou je je dan sowieso toch moeten gaan afvragen wat het apparaat dan nog zou k Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 29 april 2006 Report Share Posted 29 april 2006 Beste Cable Talk, Even voor de goede orde, wat betreft de prijs kon ik geen last hebben van cognitieve dissonantie, want ik heb dat ding helemaal niet gekocht. Ik heb alleen iets geconstateerd. Ik ga zo'n ding ook niet kopen, want ik vind 400euro wat veel geld. Neemt niet weg dat hij volgens mij wel een verbetering geeft. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 29 april 2006 Report Share Posted 29 april 2006 @leobus: mijn reactie was niet persoonlijk naar jou gericht hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjeb Posted 30 april 2006 Report Share Posted 30 april 2006 Grappig topic, Ik ben zelf bij een van de 2 bewuste testen aanwezig geweest en heb bij de inspeel test en de Furutech test geen verschillen kunnen waarnemen, ik ben nog wel opzoek naar de verklaring waarom er destijds door tien man bij een tweak dag wel verschillen zijn gehoord. Zou het zo kunnen zijn dat de persoon die de Furutech R2 kwam demonstreren welke toevalligerwijs ook nauw betrokken is bij een bekend nederlands verkoop punt van de Furutech produkten aan de volume knop heeft zitten draaien om hiermee de test resultaten te beinvloeden? Ik weet het niet, het onderzoek gaat in ieder geval door! Mvg Tjeb Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 30 april 2006 Report Share Posted 30 april 2006 Dat hoeft nog geeneens Tjeb. Alleen al de verwachting, of de tweede keer luisteren, kan verschillen teweeg brengen. Verder neemt men vrij snel elkaars beschrijvingen en termen over in de discussie erna, heb ik ook wel gemerkt in luistertesten. Je wijzigt in mening bv. Dat zijn normale mechanismen waar je rekening mee moet houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 30 april 2006 Report Share Posted 30 april 2006 Naar mijn idee zit cgm het dichtst bij een goede verklaring. Naar mijn idee ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 30 april 2006 Author Report Share Posted 30 april 2006 Fijn dat jullie het zo met elkaar eens zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 30 april 2006 Report Share Posted 30 april 2006 Mocht je zo'n ding overwegen dan ben je in ieder in zoverre wijzer geworden dat er voor dat geld nog wel iets anders te verzinnen is met een hoger rendement. Ja, maar dat geldt natuurlijk voor de meeste tweaks, en dat weerhoudt veel mensen er toch niet van om zoiets aan te schaffen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjeb Posted 30 april 2006 Report Share Posted 30 april 2006 De verbeteringen die werden waargenomen waren ook zonder uitzondering tamelijk vaag omschreven, het bekende meer diepte enz. Ik denk dat alle omschreven verschillen in de audio wereld tamelijk vaag zijn, ga nu eens een serieus vergelijk doen tussen een dropveter en een "serieuzer" exemplaar, de verschillen zijn voor de een verschrikkelijk groot en voor de andere verschrikkelijk klein, de bedragen die hiermee gemoeid zijn idem dito. Ik ga dus meestal af op wat ikzelf hoor en of de prijs voor mij persoonlijk te rechtvaardigen is. Mvg Tjeb Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 30 april 2006 Report Share Posted 30 april 2006 Het meest leerzame van de hififorum tweak en inspeelbijeenklomsten is het verschil in waarneming op beide dagen. Absoluut. Voor gelovigen met een groot ego zal het niet meevallen om dat verschil een plekje te geven. Of mijn muziekbeleving verandert als de set is afgestoft heb ik me ook weleens afgevraagd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 30 april 2006 Author Report Share Posted 30 april 2006 Ik denk dat alle omschreven verschillen in de audio wereld tamelijk vaag zijn Ik denk dat sommige omschreven verschillen tamelijk vaag zijn. Andere verschillen zijn duidelijk waarneembaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 3 mei 2006 Author Report Share Posted 3 mei 2006 Pigment dat bij het vinyl gevoegd word tijdens het fabricage proces , voegt kleine hoeveelheden metaalhoudende deeltjes toe aan het materiaal. Dit zorgt ervoor dat LPs lichtjes gemagnetiseerd worden. Testen in het Tokyo Nanotechnology center met een IHI Gauss meter , hebben uitgewezen dat nadat een LP behandeld werd met met de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 mei 2006 Report Share Posted 3 mei 2006 Ook proberen? Nu de cd's beter klinken is nu de lp aan de beurt om te demagnetiserenIk kkijk nu al uit naar de reacties Zou meteen voor de demagnetiser van UltraAnalog gaan: Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 3 mei 2006 Report Share Posted 3 mei 2006 Het aardmagnetisme aan het oppervlak is iets van 50 uT. Zou die 50 nT verschil iets uitmaken? Dat is wel een factor 1000 kleiner. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 mei 2006 Report Share Posted 3 mei 2006 Het aardmagnetisme aan het oppervlak is iets van 50 uT. Zou die 50 nT verschil iets uitmaken? Dat is wel een factor 1000 kleiner. Groet, Jacco Dat is dus 60 dB kleiner en volgens Jan de Electronicus (Breem) kun je verschillen onder de 60 dB niet horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 3 mei 2006 Report Share Posted 3 mei 2006 Wat voor spanningsverschil zou die 50 nT veroorzaken in een winding dat in de buurt van die draaiende schijf gehouden wordt? (wet van Faraday?) Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 mei 2006 Report Share Posted 3 mei 2006 Furutech wijst erop dat demagnetisering van LPs , de geluidskwaliteit sterk verbetert en raadt het gebruik van dit toestel eveneens aan voor optische dics , kabels en connectoren. Kost dat ding? En zou je er ook secretaresses in kunnen demagnetiseren. Die van ons klinkt niet zo best, te veel scherpe randjes aan het hoog en midden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 3 mei 2006 Report Share Posted 3 mei 2006 Misschien kan ze een C37 laklaag gebruiken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 mei 2006 Report Share Posted 3 mei 2006 Misschien kan ze een C37 laklaag gebruiken? Er zit al veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel duurdere lak op Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 3 mei 2006 Report Share Posted 3 mei 2006 Die opmerking kon je van een mijl zien aankomen Cryogene behandeling dan maar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Die opmerking kon je van een mijl zien aankomen Cryogene behandeling dan maar? Daar wordt ze frigide van, krijg je weer klachten van haar echtgenoot (als ze die al heeft ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Die opmerking kon je van een mijl zien aankomen Cryogene behandeling dan maar? En ook dat werkt heeeeeeel goed. GEK H Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 ja pfff je moet ze ook eerst ontdooien Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 (edited) Ze zouden de uitvinder van die Furutech-rotzooi eens cryogeen moeten behandelen. Furutech is de Biostabil voor audio, 't werkt niet en toch merk je verschil volgens de mensen die in de marketingpraat getrapt zijn, ik kijk wel beter uit! Edited 4 mei 2006 by CableTalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 ja pfff je moet ze ook eerst ontdooien Beetje bij de les blijven Robx. Had het niet over ontdooien maar over demagnetiseren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts