Jump to content

Furutech RD-2

hansko
 Share

Recommended Posts

Beste Cable Talk,

Even voor de goede orde, wat betreft de prijs kon ik geen last hebben van cognitieve dissonantie, want ik heb dat ding helemaal niet gekocht. Ik heb alleen iets geconstateerd. Ik ga zo'n ding ook niet kopen, want ik vind 400euro wat veel geld. Neemt niet weg dat hij volgens mij wel een verbetering geeft.

Groet,

Leobus

Grappig topic,

Ik ben zelf bij een van de 2 bewuste testen aanwezig geweest en heb bij de inspeel test en de Furutech test geen verschillen kunnen waarnemen, ik ben nog wel opzoek naar de verklaring waarom er destijds door tien man bij een tweak dag wel verschillen zijn gehoord.

Zou het zo kunnen zijn dat de persoon die de Furutech R2 kwam demonstreren welke toevalligerwijs ook nauw betrokken is bij een bekend nederlands verkoop punt van de Furutech produkten aan de volume knop heeft zitten draaien om hiermee de test resultaten te beinvloeden?

Ik weet het niet, het onderzoek gaat in ieder geval door!

Mvg Tjeb

Dat hoeft nog geeneens Tjeb. Alleen al de verwachting, of de tweede keer luisteren, kan verschillen teweeg brengen. Verder neemt men vrij snel elkaars beschrijvingen en termen over in de discussie erna, heb ik ook wel gemerkt in luistertesten. Je wijzigt in mening bv. Dat zijn normale mechanismen waar je rekening mee moet houden.

Mocht je zo'n ding overwegen dan ben je in ieder in zoverre wijzer geworden dat er voor dat geld nog wel iets anders te verzinnen is met een hoger rendement.

Ja, maar dat geldt natuurlijk voor de meeste tweaks, en dat weerhoudt veel mensen er toch niet van om zoiets aan te schaffen.

De verbeteringen die werden waargenomen waren ook zonder uitzondering tamelijk vaag omschreven, het bekende meer diepte enz.

Ik denk dat alle omschreven verschillen in de audio wereld tamelijk vaag zijn, ga nu eens een serieus vergelijk doen tussen een dropveter en een "serieuzer" exemplaar, de verschillen zijn voor de een verschrikkelijk groot en voor de andere verschrikkelijk klein, de bedragen die hiermee gemoeid zijn idem dito.

Ik ga dus meestal af op wat ikzelf hoor en of de prijs voor mij persoonlijk te rechtvaardigen is.

Mvg Tjeb

Het meest leerzame van de hififorum tweak en inspeelbijeenklomsten is het verschil in waarneming op beide dagen.

Absoluut.

Voor gelovigen met een groot ego zal het niet meevallen om dat verschil een plekje te geven. Of mijn muziekbeleving verandert als de set is afgestoft heb ik me ook weleens afgevraagd.

Ik denk dat alle omschreven verschillen in de audio wereld tamelijk vaag zijn

Ik denk dat sommige omschreven verschillen tamelijk vaag zijn. Andere verschillen zijn duidelijk waarneembaar.

Pigment dat  bij het vinyl gevoegd word tijdens het fabricage proces , voegt kleine hoeveelheden metaalhoudende deeltjes toe aan het materiaal. Dit zorgt ervoor dat LPs lichtjes gemagnetiseerd worden. Testen in het  Tokyo Nanotechnology center met een  IHI Gauss meter , hebben uitgewezen dat nadat een  LP behandeld werd met  met de

Het aardmagnetisme aan het oppervlak is iets van 50 uT. Zou die 50 nT verschil iets uitmaken? Dat is wel een factor 1000 kleiner.

Groet,

Jacco

Het aardmagnetisme aan het oppervlak is iets van 50 uT. Zou die 50 nT verschil iets uitmaken? Dat is wel een factor 1000 kleiner.

Groet,

Jacco

Dat is dus 60 dB kleiner en volgens Jan de Electronicus (Breem) kun je verschillen onder de 60 dB niet horen :ph34r:

;)

Wat voor spanningsverschil zou die 50 nT veroorzaken in een winding dat in de buurt van die draaiende schijf gehouden wordt? (wet van Faraday?)

Groet,

Jacco

Furutech wijst erop dat  demagnetisering van  LPs , de geluidskwaliteit sterk verbetert en raadt het gebruik van dit toestel eveneens aan voor  optische dics , kabels en connectoren.

Kost dat ding? En zou je er ook secretaresses in kunnen demagnetiseren. Die van ons klinkt niet zo best, te veel scherpe randjes aan het hoog en midden.

:unsure:

Ze zouden de uitvinder van die Furutech-rotzooi eens cryogeen moeten behandelen.

Furutech is de Biostabil voor audio, 't werkt niet en toch merk je verschil :blink:

volgens de mensen die in de marketingpraat getrapt zijn, ik kijk wel beter uit!

Edited by CableTalk