Jump to content

Furutech RD-2

hansko
 Share

Recommended Posts

sommigen probeerden het protestants geloof. niet iedereen vond het wat, en ging weer naar de papen. maar dat je nou meteen inquisitietje speelt .... je hoeft niet protestants te worden hoor.

groet

(...)een andere "audio" mening(...)

Daar zit 'm volgens mij nou net het probleem: jij hebt een mening over je Furutech, anderen hebben het over feiten. En dat discussieert nogal lastig, meningen tegen feiten... :rolleyes:

sommigen probeerden het protestants geloof. niet iedereen vond het wat, en ging weer naar de papen. maar dat je nou meteen inquisitietje speelt .... je hoeft niet protestants te worden hoor.

groet

Ik mag toch wel een vraag stellen?

Ik uitte een vermoeden en jij bevestigt dat vermoeden nu min of meer.

Beste Pjotr,

Wat een logica. Als jij een vermoeden uit en ik voel me aangesproken dan bevestig ik dat vermoeden min of meer.

Daar zit 'm volgens mij nou net het probleem: jij hebt een mening over je Furutech, anderen hebben het over feiten. En dat discussieert nogal lastig, meningen tegen feiten... rolleyes.gif

Beste Henrie,

Gelukkig is muziekbeleving gebaseerd op een persoonlijke indruk, een eigen mening Waarom vind de een een Lp beter klinken en zweer de ander bij een cd?

Ik zou en wil het niet weten. het enige wat telt is mijn eigen mening en die van de ander zonder daarbij in de haren te vliegen. Jaren lang heb ik de cd heilig verklaard en nu ik op een goed niveau (qua aparatuur) naar vinyl luister vind ik een lp mooier klinken.

Daar zit 'm volgens mij nou net het probleem: jij hebt een mening over je Furutech, anderen hebben het over feiten. En dat discussieert nogal lastig, meningen tegen feiten... rolleyes.gif

Beste Henrie,

Gelukkig is muziekbeleving gebaseerd op een persoonlijke indruk, een eigen mening Waarom vind de een een Lp beter klinken en zweer de ander bij een cd?

Ik zou en wil het niet weten. het enige wat telt is mijn eigen mening en die van de ander zonder daarbij in de haren te vliegen. Jaren lang heb ik de cd heilig verklaard en nu ik op een goed niveau (qua aparatuur) naar vinyl luister vind ik een lp mooier klinken.

Muziekbeleving heeft inderdaad niks met feiten te maken. De werking van een apparaat wel... Voor de rest: zie de reactie van Ultranalog...

Als Hansko

de muziek beter beleefd als een cd gedemagnetiseerd is

en hij is daarvan overtuigd

is dat een feit.

Nee, dat is geen feit maar niet meer dan zijn overtuiging. Laten wij het taalkundig in ieder geval hier zuiver houden ;)

Van Dale Taalweb:

U hebt gezocht op feit:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

feit (het ~, ~en)

1 gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat => feitelijkheid, waarheid

fei

Als Hansko

de muziek beter beleefd als een cd gedemagnetiseerd is

en hij is daarvan overtuigd

is dat een feit.

Nee, dat is geen feit maar niet meer dan zijn overtuiging. Laten wij het taalkundig in ieder geval hier zuiver houden ;)

Laten we elkaar nu niet op woorden pakken. Je kunt hier ook nog de "werkelijkheid" ter sprake gaan stellen in jouw licht gezien.

Als Hansko met plezier naar de ge-RD-2e cd's luistert, dan staat dat gewoon vast.

Absoluut!

Als ie anderen echter wil overtuigen en hij gebruikt kromme vergelijkingen of argumenten die niet kloppen lult ie uit zijn beenhaar. En dat is een feit.

...dan lult ie uit z'n beenhaar... lol... :lol:

Kan de initiatiefnemer van een topic het topic ook sluiten of zijn we veroordeeld tot aan de eeuwigheid om dit allemaal te moeten lezen?

Ik kap ermee.

:confused:

Je MOET hear helemaal niks hoor. Als het je niet bevalt, dan lees je het toch niet? Wel jammer van de discussie...

Ik snap niet dat iemand met zo'n mooie draaitafel zich druk maakt over het demagnetiseren van CD's confused.gif

(UP4 of DP6?)

UP4 de precision uitvoering

Waarom? Omdat ik een mooie cd collectie heb en pas sinds een half jaar met vinyl bezig ben.

Hallo allemaal

Ondanks al het geleuter over de niet werkende furutech rd-2 heb ik hem/haar na

een degelijke proefperiode zonder koopverplichting toch lekker aangeschaft en

bevind mij nu in een heerlijke euforische positieve rechtsdraaiende autosuggestieve audio staat :D .

Belachelijke prijs dat dan weer wel,maar dat mag iedereen gelukkig voor zichzelf bepalen.

m.vr. autosuggestieve grtjzz .

Daffy ;)

Hallo allemaal

Ondanks al het geleuter over de niet werkende furutech rd-2 heb ik hem/haar na

een degelijke proefperiode zonder koopverplichting toch lekker aangeschaft en

bevind mij nu in een heerlijke euforische positieve rechtsdraaiende autosuggestieve audio staat :D .

Belachelijke prijs dat dan weer wel,maar dat mag iedereen gelukkig voor zichzelf bepalen.

m.vr. autosuggestieve grtjzz .

Daffy ;)

Zeer verstandig

Wat de prijs betreft ben ik het met je eens maar goeie tweaks zijn eenmaal duur.

Groeten

En hij werkt ook nog H