erik klijnsmit Posted 6 mei 2006 Report Share Posted 6 mei 2006 wat heeft het voor nut om een cd te demagnetiseren, als ie op zijn plaats gehouden word door een magneet die aan het loopwerk zit? niemand? ik overweeg zo'n ding te kopen nl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 mei 2006 Report Share Posted 6 mei 2006 wat heeft het voor nut om een cd te demagnetiseren, als ie op zijn plaats gehouden word door een magneet die aan het loopwerk zit? niemand? ik overweeg zo'n ding te kopen nl. Wat? Een CD, een loopwerk of een magneet? Je hebt toch al een CD speler Erik en daarbij hoor je geen verschil. Ga jij nu maar zo'n rubber stripje aan je bumper plakken om je auto te demagnetiseren Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 6 mei 2006 Report Share Posted 6 mei 2006 Wel eens bedacht dat die lekstoom over je interlinks tussen de apparaten kan gaan lopen? Afijn laat maar zitten... zal wel technisch onzin zijn. Dan ga ik w Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 6 mei 2006 Report Share Posted 6 mei 2006 Wat een gefrustreerde verhouding Want: Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 6 mei 2006 Report Share Posted 6 mei 2006 ik wou dat audiopaul weer op hear terugkwam en dat jij............ Ikke benne lekker senior member enne jij bent lekker nog maar un junior member, terwijl jij al 2 keer meer gepost hebt. (kinderachtig h Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 6 mei 2006 Report Share Posted 6 mei 2006 Wat een gefrustreerde verhouding Want: Ik zie audioapparatuur vandaag de dag (hoe anders dan vroeger) als een vervelend ruimte/tijd/geld innemend middel om van muziek te kunnen genieten. Ik denk dat als je met een microfoon op de luisterplek gaat meten wat het verschil is tussen bijv. 2 akoestieken en dan tussen 2 CD spelers, dat de verhouding aardig in de buurt komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 6 mei 2006 Report Share Posted 6 mei 2006 ik wou dat audiopaul weer op hear terugkwam en dat jij Dat is inderdaad jammer dat hij weg is. Misschien als ik een plaatje van een Leopard post, dat hij dan weer terug komt. Ik denk dat hij het gehad heeft hear. Al zal hij hear nooit verkondigen dat hij het 'gehad heeft'. Want daar had hij een bloedhekel aan. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 6 mei 2006 Report Share Posted 6 mei 2006 Henno Appel mis ik ook nog steeds. Die was ook ineens met de noorderzon vertrokken. Niet iedereen zal Henno missen denk ik. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 mei 2006 Report Share Posted 6 mei 2006 Ik krijg bijna heimwee naar de Serpentking. Daar had je tenmiste wat aan Was ook een audio fetishist in hart en nieren. En met betere manieren dan de laatste tijd gebruikelijk is hear... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 6 mei 2006 Report Share Posted 6 mei 2006 Heb jij van die 'melkpakjes' in huis Mag ik vragen hoe je op deze vraag komt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 6 mei 2006 Report Share Posted 6 mei 2006 Voor zover ik weet, staat de gang van zaken heel netjes beschreven op www.audiopaul.nl Ja wat op die site staat is de grootste kolder. Zo'n gore onzin dat ik niet eens woorden vuil wil maken aan het te weerleggen. Ik ben vogens mijzelf een heel ruimdenkend mens maar af en toe betrap ik mij bij jou wel eens op de gedachte dat het mij liever ware wanneer je je zendingsdrift in een andere uithoek van het heelal ging uitleven. Laat hem toch begaan hij weet niet beter. Het is denk ik nog een broekie in de audiowereld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 6 mei 2006 Report Share Posted 6 mei 2006 wat heeft het voor nut om een cd te demagnetiseren, als ie op zijn plaats gehouden word door een magneet die aan het loopwerk zit? niemand? ik overweeg zo'n ding te kopen nl. Niet doen werkt niet volgens onze geleerde mede forummers? Maak je Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 6 mei 2006 Report Share Posted 6 mei 2006 Heb jij van die 'melkpakjes' in huis Mag ik vragen hoe je op deze vraag komt? Wat een domme vraag zeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 6 mei 2006 Report Share Posted 6 mei 2006 wat heeft het voor nut om een cd te demagnetiseren, als ie op zijn plaats gehouden word door een magneet die aan het loopwerk zit? niemand? ik overweeg zo'n ding te kopen nl. Niet doen werkt niet volgens onze geleerde mede forummers? Maak je Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 6 mei 2006 Report Share Posted 6 mei 2006 Wat een domme vraag zeg. Jij bent goed bezig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 7 mei 2006 Author Report Share Posted 7 mei 2006 Ik zie audioapparatuur vandaag de dag (hoe anders dan vroeger) als een vervelend ruimte/tijd/geld innemend middel om van muziek te kunnen genieten. Als luidsprekers/akoestiek goed zijn heb je 98% binnen, 1,9998% komt van de versterker en 0.0002 % van de rest. Op die rest wordt veel te vaak ingezoomd. Dan zijn de posities bepaald en begrijp ik de discussie of beter gezegd het langs elkaar heen praten. De overeenkomst is dat we allebij van muziek luisteren houden en ik wil daar graag een mooie weergave (naar mijn smaak) bij hebben. Niet altijd, maar zeker als ik in mijn luisterkamer naar mijn favouriete muziek luister. Als ik in de autio zit kan ik ook van de musiek genieten, ondanks dat er geen high end geluid uit komt. Ik ben het trouwens niet met je eens als het om het belang van de luidspreker gaat. Naar mijn mening is de voorversterker en de bron (cd of lp)het meest bepalend voor de geluidskwaliteit. Natuurlijk heeft alles invloed op elkaar, maar wat voor "soort" geluid er uit komt wordt sterk bepaald door de vv. Dat er teveel waarde wordt gehecht aan kabels ben ik met je eens. Met kwaliteit bedoel ik: detailering, levendigheid, muzikaliteit etc. Er zijn genoeg mensen die bij mij luisteren en daar niets van begrijpen, maar sommige hebben daar wel gevoel voor. Beide meningen vind ik niet vervelend. Dat bepaalt of je voor een audiofiele hobby kiest. Dat jij zaken bepaalde zaken wel vervelend vindt blijkt trouwens wel aan je wijze van communiceren. Komt erg drammerig over. Daarbij komt ook nog dat ik niets van techniek snap en ik meer van het gevoel uit ga. Bij mij kan 1 en 1 trouwens wel drie zijn. Zal ongetwijfeld volgens jou niet kloppen. En je hebt gelijk hoor. Ergens klopt dat ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 7 mei 2006 Report Share Posted 7 mei 2006 S0000884: geniet je wel eens van naar muziek luisteren? Of ben je alleen maar aan het meten? Als luidsprekers/akoestiek goed zijn heb je 98% binnen, 1,9998% komt van de versterker en 0.0002 % van de rest. Op die rest wordt veel te vaak ingezoomd. Ik kan me hierin absoluut niet vinden. De combinatie versterker/speaker is eerder 50/50. Een voorbeeld, ik draaide tot voor kort met ATC SCM20SL speakers aangestuurd door een sonneteer campion. Absoluut geen goede match, te weinig vermogen om ze te laten zingen. Als een versterker slechts 2% invloed had zou het toch goed moeten klinken? Overigens ben ik van mening dat een versterker een wereld van verschil kan maken, ik wil best met je meegaan wat betreft furtech demagnitizers en furutech nano liquid, maar dat een versterker slechts 2% van de set maakt is bullshit. Dat is zelf meetbaar aan te tonen (dempingsfactor b.v.) een verdeling van speaker 30%, versterker 30%, bron 30% en kabels 10% lijkt mij reeeler. (met als extra noot dat ik verschil tussen interlinks veel minder vindt dan tussen speakerkabels) Verder ben ik wel benieuwd met welke spullen jij draait? Hoe oud je bent en welke opleiding je op technisch gebied gedaan hebt, gewoon om even duidelijk te krijgen wat je levenservaring en achtergrond is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 7 mei 2006 Report Share Posted 7 mei 2006 Bij mij kan 1 en 1 trouwens wel drie zijn. Klopt en daar is zelfs een naam voor: synergisme. Ik ben geen techniscus, maar in mijn vakgebied wordt het gebruikt om een een situatie aan te duiden waarin het effect van verschillende geneesmiddelen die tegelijkertijd worden ingenomen groter is dan elk van de geneesmiddelen afzonderlijk zou kunnen bereiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 mei 2006 Report Share Posted 7 mei 2006 Dat komt ook wel vaker voor. Als 2 mensen goed samen werken kunnen ze het werk van 3 mensen afzonderlijk verzetten. Het tegenovergestelde komt ook vaak voor en dan wordt het 1+1 = 1 en zelfs 1+1= 0. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaisZeta Posted 7 mei 2006 Report Share Posted 7 mei 2006 wat heeft het voor nut om een cd te demagnetiseren, als ie op zijn plaats gehouden word door een magneet die aan het loopwerk zit? niemand? ik overweeg zo'n ding te kopen nl. Dag Erik , ik vraag me af of die Furutech de statische elektriciteit te lijf gaat. Dit zou dan twee-ledig "kunnen " werken bij een CD welke net als vinyl antistatisch behandeld is deze zou schoner kunnen zijn en er zullen minder vuil deeltjes blijven hangen. En twee het materiaal waar een CD van gemaakt is, in combinatie van rond draaien op vrij hoge snelheid en de hoge temperatuur in een gesloten kast met electronica zou statische electriciteit kunnen veroorzaken op de CD. Wellicht heeft dit enige invloed op het uitlezen van de CD? Ik heb hem niet gehoord maar dit zou "een " verklaring kunnen zijn. "'CDs revolve at high speed in a dry, closed environment with relatively high temperatures. This causes a build-up of electrostatic fields which can distort the phase of the signal from the CD to the speakers. Such phase anomalies result in a degradation of the sound quality."" Tuurlijk gaan mensen weer schieten , maar ik zoek naar een verklaring. En..... een invalshoek die ik nog niet gelezen had. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 7 mei 2006 Report Share Posted 7 mei 2006 "'CDs revolve at high speed in a dry, closed environment with relatively high temperatures. This causes a build-up of electrostatic fields which can distort the phase of the signal from the CD to the speakers. Such phase anomalies result in a degradation of the sound quality."" High speed?? je kan het met je ogen nog volgen, maximaal een paarhonderd toeren. High temperatures?! Mijn cdtjes worden misschien 2 graden warmer dan kamertemperatuur.. Dit heeft invloed op de fase van het audiosignaal?!? Waarom in godsnaam! (het is tenslotte zondag..) Allemaal problemen verzinnen die niet van toepassing zijn. Nogmaals, een pc cdrom speler van 35 euro draait op maximaal 52x de toeren van een audio cd speler, DAT zijn hoge snelheden en daar komt een schijfje misschien een keer op 40 graden celcius uit de lade. En dan nog is het geen enkel probleem om de data uit te lezen 100% perfect. Tenzij je ooit een stuk software uit fase geinstalleerd of gekopieeerd hebt natuurlijk. Sorry maar het kan gewoon geen invloed hebben en dat heeft de blinde test elders exact aangetoond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 7 mei 2006 Report Share Posted 7 mei 2006 [...] ik vraag me af of die Furutech de statische elektriciteit te lijf gaat. [...] Ik vraag mij af of er middels een wisselend magnetisch veld, een statisch elektrisch veld (lading) om zeep geholpen kan worden. Ik zal Maxwell nog eens bestuderen. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 7 mei 2006 Report Share Posted 7 mei 2006 Is er nou echt niemand die gewoon eens zo'n apparaat wil proberen in plaats van maar theorie Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 7 mei 2006 Report Share Posted 7 mei 2006 Is er nou echt niemand die gewoon eens zo'n apparaat wil proberen in plaats van maar theorie Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 7 mei 2006 Report Share Posted 7 mei 2006 Is er nou echt niemand die gewoon eens zo'n apparaat wil proberen in plaats van maar theorie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts