Jump to content

Furutech RD-2

hansko
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Wie heeft er ervaring met de Furutech RD-2 Demagnetizer. Recenties zijn natuurlijk altijd lovend. Nu de praktijk. Wie heft hem in gebruik en wat is het oordeel? Bedankt voor de reacties

Hansko

beste bellavista,

Als het echt beter klinkt, dan is het het geld waard. Ik geef geen kapitalen uit aan interlinks. De zelfbouw zikveren interlinks van Jan van Gent bijvoorbeeld: kwalitatief zeer goed en vioor rond de 100 euri heb je een setje.

hansko :rolleyes::rolleyes:

Als je maar gelooft..

Gelukkig helpen prijzen hierbij een stuk: duurder helpt geloven. Dat snapt de fabrikant ook. Met een verkoopprijs van 20 euro, wat nogsteeds een grote winstmarge zou betekenen, verkoopt het spul natuurlijk niet!

Zucht.. :o

ehhh ... voor je dat bedrag eraan uitgeeft: probeer eens een demagnetiseer-pen (die je vroeger ook voor je cassettedeck gebruikte, nu te koop voor weinig), grote magneet onder de CD. pen erop. is beetje goedkoper, ook groot effect.

ondanks dat het bijna niks kost goed hoorbaar.

groet

ehhh ... voor je dat bedrag eraan uitgeeft: probeer eens een demagnetiseer-pen (die je vroeger ook voor je cassettedeck gebruikte, nu te koop voor weinig), grote magneet onder de CD. pen erop. is beetje goedkoper, ook groot effect.

ondanks dat het bijna niks kost goed hoorbaar.

groet

Yep ken ik en geprobeerd. Werkt jammer genoeg niet zo goed als de Furutech...

Hansko, een topic van een tijdje geleden ging o.a. om cryogeen vriezen van CD's. Dat schijnt te helpen, maar wordt betwijfeld. Net zoals demagnetiseren. Laat je echter niet ontmoedigen en ga zelf luisteren en trek je eigen conclusies. ;)

NB. Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe dat 'cryogeen vriezen' toen ook alweer is afgelopen: is er hear

Ik zou graag van iedere gebruiker van dit apparaat een verslagje willen hoe lang het duurt voordat het effect weg is. Het schijnt niet voor eeuwig te blijven werken toch? Dan 'mis' je vroeger of later toch weer die grote verbetering? Kan je dat ook aanwijzen?

Een nieuwe CD, vers uit de verpakking, klinkt beter dan een oudere CD. Die 'frisheid' haal je terug met demagnetiseren.

Een paar keer draaien en we zijn terug bij af. Wat is dit effect je waard? Zelf had ik geluk: een occasion clarifier van enkele tientjes... :)

Een nieuwe CD, vers uit de verpakking, klinkt beter dan een oudere CD. Die 'frisheid' haal je terug met demagnetiseren.

Ik heb nog nooit enig verschil waar kunnen nemen, maar ja, ik geloof er ook niet in dus dan zal het daar wel aan liggen.