robx Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 frigide van demagnetiseren? weer wat nieuws zeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Ze zouden de uitvinder van die Furutech-rotzooi eens cryogeen moeten behandelen. Furutech is de Biostabil voor audio, 't werkt niet en toch merk je verschil Het werkt niet en toch hoor je verschil? Bijna weer een Believer nog even. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 ja om toch even te kietelen: gisteravond had ik toch weer een luisteraar op bezoek die duidelijk verschil hoorde (sorry dat kan ik niet meten) na demagnetiseren (en eerlijk is eerlijk: ook bewerken met Finyl) van zijn eigen CD. alleen doe ik het vuile werk met een demagnetiseer-pen voor bandrecorders. kost niks (geeft effect, alleen hoe het zich tot het dure ding verhoudt durf ik niet te zeggen). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Ze zouden de uitvinder van die Furutech-rotzooi eens cryogeen moeten behandelen. Furutech is de Biostabil voor audio, 't werkt niet en toch merk je verschil Het werkt niet en toch hoor je verschil? Bijna weer een Believer nog even. Nou in mijn huis geen Furutech hoor! Mijn opmerking wordt hier anders uitgelegd dan ik bedoeld heb @fmjwillems: Heb mijn oorspronkelijke post even aangevuld: je hebt weer last van cognitieve dissonantie (je weet wel: verdraaien van feiten om je eigen miskoop te rechtvaardigen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 frigide van demagnetiseren? weer wat nieuws zeg Nee, dat had weer met cryogene behandeling te maken Wel lastig te volgen allemaal zeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Ze zouden de uitvinder van die Furutech-rotzooi eens cryogeen moeten behandelen. Furutech is de Biostabil voor audio, 't werkt niet en toch merk je verschil Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 ja om toch even te kietelen: gisteravond had ik toch weer een luisteraar op bezoek die duidelijk verschil hoorde (sorry dat kan ik niet meten) na demagnetiseren (en eerlijk is eerlijk: ook bewerken met Finyl) van zijn eigen CD. alleen doe ik het vuile werk met een demagnetiseer-pen voor bandrecorders. kost niks (geeft effect, alleen hoe het zich tot het dure ding verhoudt durf ik niet te zeggen). groet Robx Dit werkt inderdaad ook maar de Furutech werk beter. Ik heb het zelf ook geprobeerd voor ik de Furutech kocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Dat is dus 60 dB kleiner en volgens Jan de Electronicus (Breem) kun je verschillen onder de 60 dB niet horen Als het verschil een kleine (of geen) correllatie met je ingangssignaal heeft, en als die -60 dB relative to het muzieksignaal en niet to FS is, dan heeft ie daar gewoon gelijk in. Hypothetische supersmalbandige voorbeelden waarbij maskering niet optreedt (muziek alles boven 150 Hz en een sinus van 80 Hz, of andersom) niet meegerekend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 GEK H Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 GEK H Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 The continuum transfunctioner is a very mysterious and powerful device... and? ...and it's mystery is exceeded only by it's power. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 4 mei 2006 Author Report Share Posted 4 mei 2006 De furutech nu drie weken in huis en ik kan niets anders constateren: HET WERKT Niet bij alle opnames even goed, maar bij de meeste wel. Duidelijk meer diepte en heldere weergave. De muziek leeft meer. Nu ik helemaal overtuigd ben is het een standaard handeling geworden. Vergelijken is niet meer nodig. Of die Furutech vinyl werkt weet ik natuurlijk niet. Heb ik minder behoefte aan, want vinyl speelt al zo goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 En laat nu eens iemand anders CD's in je speler doen, zonder dat jij ziet of ze door die Furutech gegaan zijn. Vertel het verschil maar eens..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 De furutech nu drie weken in huis en ik kan niets anders constateren: HET WERKTNiet bij alle opnames even goed, maar bij de meeste wel. Duidelijk meer diepte en heldere weergave. De muziek leeft meer. Nu ik helemaal overtuigd ben is het een standaard handeling geworden. Vergelijken is niet meer nodig. Of die Furutech vinyl werkt weet ik natuurlijk niet. Heb ik minder behoefte aan, want vinyl speelt al zo goed. Ik ben blij dat je je niet hebt laten beinvloeden door al die bedweters die alleen maar wat roepen en niets proberen. VEEL PLEZIER ERMEE. mVRg Frenske Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Waarom ben jij daar nu blij om? Omdat je het gevoel hebt dat er dan nog iemand is die zich voor bijna 400 euro heeft laten foppen? Gedeelde smart is halve smart? Op een ander forum loopt er ook een draad over en daar stelde iemand het andersom: Die heeft geprobeerd een CD te magnetiseren en is daar, ondanks gebruik van een woofer-magneet, niet in geslaagd. Dus wat valt er te demagnetiseren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Voor 400 euro lever ik je 5 ml van een speciaal goedje dat verdacht veel op appelstroop lijkt maar dat uiteraard niet is. Daar moet je de bovenkant van je cd mee insmeren en je weet niet wat je overkomt. Lijkt je niets? Jeemig, jij wilt ook niets proberen zeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Voor 400 euro lever ik je 5 ml van een speciaal goedje dat verdacht veel op appelstroop lijkt maar dat uiteraard niet is. Daar moet je de bovenkant van je cd mee insmeren en je weet niet wat je overkomt. Lijkt je niets? Jeemig, jij wilt ook niets proberen zeg. Al eens gehoor van Millennium q-151? Is nog beter dan die appelsiroop van jou. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 De furutech nu drie weken in huis en ik kan niets anders constateren: HET WERKTNiet bij alle opnames even goed, maar bij de meeste wel. Duidelijk meer diepte en heldere weergave. De muziek leeft meer. Nu ik helemaal overtuigd ben is het een standaard handeling geworden. Vergelijken is niet meer nodig. Of die Furutech vinyl werkt weet ik natuurlijk niet. Heb ik minder behoefte aan, want vinyl speelt al zo goed. Ik ben blij dat je je niet hebt laten beinvloeden door al die bedweters die alleen maar wat roepen en niets proberen. VEEL PLEZIER ERMEE. mVRg Frenske Ik vind het woord "bedweters" verkeerd gekozen. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Oh mijn god. Zelfs mijn stomste ideen weten ze te overtreffen 't is alleen veel te goedkoop. Die van mij is superduur dus veel beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Oh mijn god. Zelfs mijn stomste ideen weten ze te overtreffen 't is alleen veel te goedkoop. Die van mij is superduur dus veel beter. Ja, hoe ging die uitspraak ook weer? Do not compete with idiots, they wil drag you down to their level en beat you by experience. oid. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Gezien het fanatisme waarmee een aantal lieden hier over dat Furutech apparaat staan te juichen krijg ik toch ernstig het vermoeden dat daar een paar lui met commercieele belangen in dat ding bij zitten Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 (edited) Gezien het fanatisme waarmee een aantal lieden hier over dat Furutech apparaat staan te juichen krijg ik toch ernstig het vermoeden dat daar een paar lui met commercieele belangen in dat ding bij zitten Ja, dat bedacht ik me ook. Aan de andere kant zou het heel stom van ze zijn. Als dat namelijk zo blijkt te zijn, klapt die zeepbel op korte termijn uit elkaar. De Furutech-community zal dat niet pikken en uiteindelijk het ding uitkotsen met dezelfde overtuiging waarmee het nu verdedigd wordt. Zo werkt dat in groepen. Groet, Jacco Edited 4 mei 2006 by dekkersj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 De furutech nu drie weken in huis en ik kan niets anders constateren: HET WERKTNiet bij alle opnames even goed, maar bij de meeste wel. Duidelijk meer diepte en heldere weergave. De muziek leeft meer. Nu ik helemaal overtuigd ben is het een standaard handeling geworden. Vergelijken is niet meer nodig. Of die Furutech vinyl werkt weet ik natuurlijk niet. Heb ik minder behoefte aan, want vinyl speelt al zo goed. Ik ben blij dat je je niet hebt laten beinvloeden door al die bedweters die alleen maar wat roepen en niets proberen. VEEL PLEZIER ERMEE. mVRg Frenske Ik vind het woord "bedweters" verkeerd gekozen. Groet, Jacco Vooral ook omdat het met een 't' i.p.v. een 'd' geschreven hoort te zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Oh mijn god. Zelfs mijn stomste ideen weten ze te overtreffen Tja, zo kwam een (niet audiofiele, wel technische) huisgenoot van mij ook eens met het idee om een soort 'magische' volumeknop op internet aan te bieden. Zo van 'eens kijken hoeveel audioten er gaan reageren'. Heb ff wat gegoogled en ja hoor, het bleek al te bestaan: een houten volumeknop voor iets van Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 4 mei 2006 Author Report Share Posted 4 mei 2006 Gezien het fanatisme waarmee een aantal lieden hier over dat Furutech apparaat staan te juichen krijg ik toch ernstig het vermoeden dat daar een paar lui met commercieele belangen in dat ding bij zitten rolleyes.gif Als er een fanatiek is in het afkraken van iets wat hij nog nooit heeft beluisterd dan ben jij het wel. Geeft niet alles kan, maar mijn integriteit ter discussie stellen gaat te ver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts