Henrie Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 dat loopwerk zal in ieder geval naar mijn ervaring met trillingsdempende maatregelen bijdragen aan een goede prestatie. yep, jij bent ook audioiel dus Ik zou me al bijna zorgen gaan maken Maar ehh... het is een vrij lichte speler en dat 'stable platter mechanism' is ook maar een wassen neus eigenlijk... Het weegt in ieder geval geen drol, dus zoveel trillingen zal het niet dempen. Maar met een goeie foutcorrectie is dat ook niet nodig... Oh ja, en hij klinkt net zoals een Denon DCD635... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 Heb je 'zo'n goedkope Stable Platter', Henrie? Er zijn wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 Heeft er iemand een kompas bij den hand? Als die raar gaat doen met een cd in den buurt, weet je genoeg. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 Heeft er iemand een kompas bij den hand? Als die raar gaat doen met een cd in den buurt, weet je genoeg. Groet, Jacco Goeie! Valt er toch nog wat te meten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 Heb je 'zo'n goedkope Stable Platter', Henrie? Er zijn wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 Meen mij te herinneren dat Haudio HEAR in het verleden heeft verklaart dat dit een onbenullig niet werkende ding is, of iets van deze strekking. Volgens mij ging het om het vorige model van Furutech, die overigens lachend werd voorbijgestreefd door de Clarifier van Bedini (er zijn vast nog wel testrapportjes te vinden van een 1-op-1 vergelijking). Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 [...]steeds de weg kwijt raakt, maar ik neem aan dat dat aan de cd ligt. [...] Dan moet je die cd demagnetiseren... Als dat niet lukt moet je het met een elektrisch veld proberen. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 Wat mij in dit soort topics nou altijd opvalt h Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 Wat mij in dit soort topics nou altijd opvalt h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 Wat mij in dit soort topics nou altijd opvalt h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 LINKje... Hij staat er al ergens tussen, maar daar zijn kennelijk allemaal gelovigen geworden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 [...]steeds de weg kwijt raakt, maar ik neem aan dat dat aan de cd ligt. [...] Dan moet je die cd demagnetiseren... Als dat niet lukt moet je het met een elektrisch veld proberen. Groet, Jacco Ja, dat zal het zijn... En als het demagnetiseren geen zin heeft, dan zal ik 'm ff naar KEMA brengen. Wie weet doet 2MV wel wat met zo'n cd'tje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 [...]steeds de weg kwijt raakt, maar ik neem aan dat dat aan de cd ligt. [...] Dan moet je die cd demagnetiseren... Als dat niet lukt moet je het met een elektrisch veld proberen. Groet, Jacco Afsoppen met een beetje afwas wil ook nog wel eens helpen. Wel gedemagnetiseerd water gebruiken Henrie Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 3 april 2006 Author Report Share Posted 3 april 2006 En nu is het wat mij betreft afgelopen. Stel je een envoudige vraag: wie heeft er ervaring met de Furutech en slechts een reactie (positief) spreekt uit ervaring en de rest denkt dat ie het weet, maar heeft volgens mij nog nooit een a/b vergelijking gemaakt. Ik zal binnen kort mijn ervaringen in dit forum plaatsen en dan pak ik dit onderwerp wel weer op. Succes verder met de discussie hansko Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 Beste Hansko, Heb je gemeld dat ik het met een bulkeraser heb geprobeerd en dat er geen enkel verschil was waar te nemen. En geloof maar dat een bulkeraser een stuk krachtiger demagnetiseert dan zo'n Furutech (is ook meer dan 10x zo duur). Daar konden 2" studiotapes in 1x mee gewist worden. Het effect was noch positief noch negatief, er was gewoon geen effect. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 Wat mij in dit soort topics nou altijd opvalt h Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 En nu is het wat mij betreft afgelopen.[...] Toedeledoki! Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 En nu is het wat mij betreft afgelopen. Stel je een envoudige vraag: wie heeft er ervaring met de Furutech en slechts een reactie (positief) spreekt uit ervaring en de rest denkt dat ie het weet, maar heeft volgens mij nog nooit een a/b vergelijking gemaakt.Ik zal binnen kort mijn ervaringen in dit forum plaatsen en dan pak ik dit onderwerp wel weer op. Succes verder met de discussie hansko Alweer iemand boos en terecht. Wat een antwoorden daar kun je niets mee. Ik heb zelf ook een Furutech en hij werkt prima. Zou hem niet meer willen missen. Ik merk steeds meer op dit FORUM dat alles wat een ander doet gelijk de grond in geboord wordt. Ik heb ook eens een keer een tip gegeven. (wat ik overigens nooit meer doe) Wat een antwoorden dus nooit meer. Groeten Ps. Hansko rustig kopen werkt perfect. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 De antwoorden mogen hier alleen maar bevestigend zijn voor een dure aankoop krijg ik zo de indruk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kindval Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 En nu is het wat mij betreft afgelopen.[...] Toedeledoki! Groet, Jacco Erg leuk Jacco...hoop dat je beseft dat je met dergelijke reakties de sfeer op dit forum flink verziekt. Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Als je alleen maar bevestiging zoekt dat iets werkt omdat je het toch al wilt kopen is het niet nodig een forum draadje te starten. Als je het echt wil vragen dan krijg je de meningen van het 'voor' en 'tegen' kamp te verduren, in de gebruikelijke 'iets heftiger dan nodig' internet stijl.. De kans dat een cd demanetiseer aparatus vooral iets tussen de oren demagnetiseert is veel groter dan dat er echt iets, laat staan veel, met het geluid gebeurd. En of het dan beter is? Ja dat is het mooie van audiofiele dure tweaks, wat een detail, stage, plaatsing en rust.. Maargoed doe met de informatie wat je wilt! Edit, en als je alleen maar informatie van gebruikers wilt is daarmee eigenlijk al aangetoond dat je 'vatbaar' bent voor hifi prullaria: de eerste schifting door 'logisch nadenken' vindt bij dit slag mensen niet plaats Link to comment Share on other sites More sharing options...
kindval Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Er is een groot verschil tussen gewoon je mening geven en afzeiken en/of belachelijk maken. Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Er is een groot verschil tussen gewoon je mening geven en afzeiken en/of belachelijk maken.Robert Tsja,maar daar is sociale intelligentie voor nodig, en dat heeft niet iedereen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Sociale intelligentie is begrip hebben voor emoties van anderen en met die emoties van anderen kunnen omgaan. Wat is dan de emotionele waarde van de originele vraag? Hallo,Wie heeft er ervaring met de Furutech RD-2 Demagnetizer. Recenties zijn natuurlijk altijd lovend. Nu de praktijk. Wie heft hem in gebruik en wat is het oordeel? Bedankt voor de reacties Hansko Buiten dat, volgens mij vraagt hansko juist naar negatieve reacties om de "altijd lovende" recensies te kunnen relativeren. Dan moet je natuurlijk ook niet klagen als die er in overvloed komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Er zijn hear toch ook leden die afgelopen zaterdag bij de Tweakdag van het hififorum waren..... Laat die eens wat zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts