reMC Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Een forum is er om meningen te delen en dus moeten minder positieve reacties gewoon kunnen, dat kan immers een mening zijn. Maar dit hier in het topic, en op de meeste fora in het algemeen, gaat nergens meer over. Ik heb afgelopen week met acht mensen naar de Furutech geluisterd en de meningen waren onverdeeld positief. Het was zelfs een van de grootste verbeteringen van die dag. Vervolgens is het geen mening geven meer, wat de meeste in het topic doen. Maar die boren het product gewoon keihard de grond in met flauwe opmerkingen terwijl ze geen flauw idee hebben of het werkt, en met bovenstaande alinea in acht genomen. Wat mij betreft kan je pas wat zinnigs over d Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Meningen verschillen, en dat geldt zeker voor de dooddoener hier dat je eerst moet luisteren voordat je een mening mag geven. Dat is maar een mening, vooral gebezigd wanneer er geen verklaring te geven is voor een bepaald fenomeen die anders is dan " ik hoor het toch" .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Meningen verschillen, en dat geldt zeker voor de dooddoener hier dat je eerst moet luisteren voordat je een mening mag geven. Je mag wel een mening geven, maar je mag geen conclusies trekken als je het niet hebt gehoord. Bovendien is er wel een verklaring voor het fenomeen maar geloven veel mensen die niet. Ik zou zeggen, vertrouw je oren nou eens, hoewel dat echt onmogelijk is als je geen luistersessie doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Meningen verschillen, en dat geldt zeker voor de dooddoener hier dat je eerst moet luisteren voordat je een mening mag geven. Je mag wel een mening geven, maar je mag geen conclusies trekken als je het niet hebt gehoord. Ik zou het willen omdraaien, je mag geen conclusie trekken, alleen maar omdat je meent iets te hebben gehoord, tenzij die conclusie is dat je meent verschillen te hebben gehoord. Vervolgens zou je je moeten afvragen hoe dat dan komt. Helaas hoort dat vervolg er nooit bij.. Bovendien is het aan degene die iets nieuws beweert om aan te tonen hoe of wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Beste Hansko, Heb je gemeld dat ik het met een bulkeraser heb geprobeerd en dat er geen enkel verschil was waar te nemen. En geloof maar dat een bulkeraser een stuk krachtiger demagnetiseert dan zo'n Furutech (is ook meer dan 10x zo duur). Daar konden 2" studiotapes in 1x mee gewist worden. Het effect was noch positief noch negatief, er was gewoon geen effect. Je moet een cd ook geen overdosis voeren! @Hansko: Als iemand zegt dat het volgens hem/haar niet KAN werken, dan mag dat toch gezegd worden? En als het volgens hem/haar een belachelijk apparaat is, dan mag dat toch gezegd worden? Al we allemaal hier ja en amen zeggen, hebben we ook geen forum meer nodig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 De antwoorden mogen hier alleen maar bevestigend zijn voor een dure aankoop krijg ik zo de indruk.. Wat een onzin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Ik zou het willen omdraaien, je mag geen conclusie trekken, alleen maar omdat je meent iets te hebben gehoord, tenzij die conclusie is dat je meent verschillen te hebben gehoord. Vervolgens zou je je moeten afvragen hoe dat dan komt. Helaas hoort dat vervolg er nooit bij..Bovendien is het aan degene die iets nieuws beweert om aan te tonen hoe of wat. Het verschil is dat steeds meer mensen hun eigen oren niet vertrouwen, ik wel. Nog veel erger vind ik dat diezelfde mensen vaak geen eens datgene uitproberen wat de ander beweert. Ik beweer hier dat de Furutech werkt, het is aan jullie om daar een mening over te hebben. Ik hoef jullie niet te overtuigen, maar ik hoef ook niet te accepteren dat een product de grond in wordt getrapt, puur op specificaties. Dat is iets heel anders dan een mening geven. Edit: als je alleen maar MEENT verschillen te horen en steeds niet zeker van jezelf bent, hoe wil je dan in hemelsnaam een set opbouwen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Ik zou het willen omdraaien, je mag geen conclusie trekken, alleen maar omdat je meent iets te hebben gehoord, tenzij die conclusie is dat je meent verschillen te hebben gehoord. Vervolgens zou je je moeten afvragen hoe dat dan komt. Helaas hoort dat vervolg er nooit bij..Bovendien is het aan degene die iets nieuws beweert om aan te tonen hoe of wat. Het verschil is dat steeds meer mensen hun eigen oren niet vertrouwen, ik wel. Nog veel erger vind ik dat diezelfde mensen vaak geen eens datgene uitproberen wat de ander beweert. Ik beweer hier dat de Furutech werkt, het is aan jullie om daar een mening over te hebben. Ik hoef jullie niet te overtuigen, maar ik hoef ook niet te accepteren dat een prodcut de grond in wordt getrapt, puur op specificaties. Dat is iets heel anders dan een mening geven. Edit: als je alleen maar MEENT verschillen te horen en steeds niet zeker van jezelf bent, hoe wil je dan in hemelsnaam een set opbouwen? Zeer goed verwoordt. Ik heb zelf ook een Furutech zoals ik al schreef. EN HIJ WERKT PERFECT DUS LAAT ZE MAAR LOLLEN. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Bovendien is er wel een verklaring voor het fenomeen maar geloven veel mensen die niet. Het is dus een geloofskwestie in fenomeenverklaring? Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Bovendien is er wel een verklaring voor het fenomeen maar geloven veel mensen die niet. Het is dus een geloofskwestie in fenomeenverklaring? Vraag jij maar eens na hoeveel mensen geloven dat aluminium licht magnetiseerbaar is bijvoorbeeld... Daarna kan je navragen hoeveel mensen geloven dat het magnetische veld invloed heeft op het aftastmechanisme van de cd-speler. Vooral dat laatste is nog lang niet bewezen volgens mij, dan heb je automatisch wat mensen die het niet geloven. D Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 D Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Waarom leest een computer een cd foutloos uit, en dat ook nog eens op 48x de draaisnelheid van cd audio? Beter dan foutloos kan het toch niet? En als je kijkt wat voor herrie / trilling dit bij een PC ten gehore brengt dan is het toch vreemd dat voor HIFI cd spelers masterbase een verschil maakt? Of demagnetiseren? Er staan toch gewoon 1en en 0en op een cd en zolang die allemaal goed uitgelezen worden is het werk van het loopwerk/laser gedaan? Bij een platenspeler is er een directe relatie tussen trillingen van de plaat en misschien wel magnetische invloeden op de motor of iets dergelijks. Dit zal allemaal (hoorbaar of niet) invloeden hebben op de naalddruk / snelheid en dus het geluid. Een CD loopwerk is voor zover ik weet heel anders. Als cd wat onregelmatige toeren maakt heeft dit in tegenstelling tot de plaat geen invloed op de pitch van het geluid hoor! Zolang de 1en en 0en nogmaar uitgelezen kunnen worden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 D Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 D Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 D Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Ik heb zelf ook een Furutech zoals ik al schreef. EN HIJ WERKT PERFECT DUS LAAT ZE MAAR LOLLEN. Had dat dan eerder gezegd, nu gaan we er allemaal eentje bestellen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 De antwoorden mogen hier alleen maar bevestigend zijn voor een dure aankoop krijg ik zo de indruk.. Wat een onzin. Jij weet het.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 @CQM Iedere keer merk ik weer in je postings op dat iets wat in jouw ogen niet kan werken meteen maar belachelijk gemaakt moet worden. ( in mijn beleving op een nogal ongenuanceerde manier waarbij je het steeds voor elkaar krijgt om negatieve reacties bij mensen op te wekken) mijn conclusie is dan ook dat je er een vorm van genoegen in schept om een topic op deze manier te vervuilen waardoor de leesbaarheid voor anderen word aangetast. Het stokpaardje wat je berijd komt heel vaak neer op autosuggestie en inbeelding en je gehoor bedonderd je. dit zal soms wel opgaan maar veel minder vaak dan dat jij er als argument mee komt. Blijkbaar vertrouw je je eigen oren minder dan een heeeeele hoop andere mensen. probeer eens op een constuctieve manier ergens op te reageren of reageer gewoon niet als het je eigenlijk niet echt intresseerd . bij voorbaat dank Daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 bij voorbaat dank Daffy Zolang er twijfelachtige zaken aan de orde worden gesteld zal ik er op mijn eigen, voor jou te kritische manier, op reageren. Jij vindt het belachelijk maken, ik vraag gewoon om uitleg, een verklaring, en dan wordt er alleen maar gereageerd met dooddoeners zoals zelf luisteren Niets te danken.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Ik heb zelf ook een Furutech zoals ik al schreef. EN HIJ WERKT PERFECT DUS LAAT ZE MAAR LOLLEN. Had dat dan eerder gezegd, nu gaan we er allemaal eentje bestellen.. Geweldig bestel hem dan bij mij dan verdien ik er ook nog wat aan. Groeten Frenske Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 bij voorbaat dank Daffy Zolang er twijfelachtige zaken aan de orde worden gesteld zal ik er op mijn eigen, voor jou te kritische manier, op reageren. Jij vindt het belachelijk maken, ik vraag gewoon om uitleg, een verklaring, en dan wordt er alleen maar gereageerd met dooddoeners zoals zelf luisteren Niets te danken.. @cqm 1:In dit onderwerp vraag je nergens naar uitleg maar reageer je bijna aleen maar met zogenaamd grappige one liners. (we hebben blijkbaar een ander gevoel voor humor gelukkig ) 2: ik kan werkelijk niks GEFUNDEERD/ONDERBOUWD/BEARGUMENTEERD kritisch ontdekken. (echt met de beste wil niet en ik heb m,n best gedaan ) 3: de mensen die iets uitproberen mogen een oordeel hebben door de hun opgedane ervaring zowel positief als negatief en dit vergt meer moeite dan alles wat ook maar riekt naar een nieuw fenomeen gelijk naar het rijk der fabelen te verwijzen zoals jij vaak doet. 4: de door jou dooddoener genoemde kreet: zelf luisteren, uitpoberen parreer je altijd erg vaardig met de nog grotere dooddoener het zit tussen je oren, autosuggestie, je moet er in geloven. voorbeeld: iemand zegt tegen je hee joh de nieuwe cd van ..... is geweldig die moet je echt hebben echt iets voor jou. jij denkt mwoh zal wel, lijkt me niet kan nooit wat zijn. je zegt dit ook tegen diegene die je de tip gegeven heeft op dezelfde manier (als dat je op het forum doet) kan nooit wat zijn je hebt vast gedroomd is gewoon autosugesstie en inbeelding doe toch niet zo raar. hoe kom jij er nu ooit in je leven achter of de cd nu wel of niet goed is ??? lijkt mij dat je gewoon een keer moet gaan LUISTEREN . bovendien word er door de topicstarter gevraagd naar ervaringen van andere mensen met "demagnetiseren" maar uit jouw postings kan ik nergens opmaken dat je die hebt maar veroordelen doe je wel. hij is dan ook geen uitleg verschuldigt over hoe het apparaat zou werken als je daar al om gevraagd zou hebben. m.vr.gr Daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 bovendien word er door de topicstarter gevraagd naar ervaringen van andere mensen met "demagnetiseren" maar uit jouw postings kan ik nergens opmaken dat je die hebt maar veroordelen doe je wel.hij is dan ook geen uitleg verschuldigt over hoe het apparaat zou werken als je daar al om gevraagd zou hebben. m.vr.gr Daffy Daffy dit ding is in het verleden aan de orde geweest en daar hebben toen diverse posters gemeld dat dit ding water naar de zee dragen was. ( Of iets van die strekking). cqm gaat HEAR n.l. al een poosje mee, misschien zo doende? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Hoe werkt dat apparaat dan? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 voorbeeld: iemand zegt tegen je hee joh de nieuwe cd van ..... is geweldig die moet je echt hebben echt iets voor jou. jij denkt mwoh zal wel, lijkt me niet kan nooit wat zijn. je zegt dit ook tegen diegene die je de tip gegeven heeft op dezelfde manier (als dat je op het forum doet) kan nooit wat zijn je hebt vast gedroomd is gewoon autosugesstie en inbeelding doe toch niet zo raar. hoe kom jij er nu ooit in je leven achter of de cd nu wel of niet goed is ??? lijkt mij dat je gewoon een keer moet gaan LUISTEREN . Deze vergelijking gaat niet op. Een cd die je niet kent, moet je inderdaad eerst beluisteren voordat je een oordeel kan hebben. Je weet immers niet wat voor muziek er op staat. En dan nog, muziek is zoals je wel zult weten nogal smaak gebonden. Wat ik mooi vind, hoef jij of CGM nog niet mooi te vinden. Bij zo'n demagnitizer is een ander verhaal. Het gaat er niet om of een cd met of zonder demagnitizer-behandeling beter klinkt (=smaakgebonden), maar of het anders klinkt. Of liever nog: of het uberhaupt anders KAN klinken. Dat is geheel objectief vast te stellen. En iemand met een beetje verstand van cd-spelers en de manier waarop die een cd uitleest, snapt meteen dat zo'n demagnitizer geen invloed op de klank KAN hebben. Want zoals Niels007 al zei: een cd wordt door moderne loopwerken (waaronder cd-rom-loopwerken in computers) perfect uitgelezen. Daar valt niks meer aan te verbeteren... bovendien word er door de topicstarter gevraagd naar ervaringen van andere mensen met "demagnetiseren" maar uit jouw postings kan ik nergens opmaken dat je die hebt maar veroordelen doe je wel. Het is nogal logisch dat een eigenaar van zo'n demagnitizer er enthousiast over is. Als je van mening bent dat het niet werkt, dan koop je zo'n ding immers niet... Iemand die zo'n ding niet heeft en kan aangeven dat het niet kan werken, wordt door de eigenaren van een demagnitizer niet serieus genomen, want ja, als je zo'n ding niet geprobeerd hebt, hoe kun je dan oordelen he? Nou, zoals ik al eerder zei: sommige dingen hoef je niet te proberen om te weten dat het niet werkt. Een cd die al perfect wordt uitgelezen kan niet beter worden uitgelezen. Daar hoef ik dat ding niet voor te proberen. Net zo min (heb ik ook al eerder gezegd) hoef ik niet eerst te proberen van een hoog gebouw af te springen, voordat ik erachter kom dat dat dodelijk (of toch op z'n minst levensgevaarlijk) is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 4 april 2006 Author Report Share Posted 4 april 2006 Hallo Forum leden, Ik zit net op het forum en heb niet ingeschat wat een eenvoudige vraag (wie heeft ervaring met demagnetiseren) tot zulke (on)zinnege discussies kan leiden. Ik ben het eens met "Daffy" maar vind aanvullend kritisch commentaar of humoristische bedoelde opmerkingen ook wel aardig. Wat ik wel mis is in de reacties zijn concrete ervaringen. Ik ben volsterkt a-technisch, snap dus niets van "verklarend commentaar" en ben eigenlijk alleen maar geinteresserd in luisterervaringen. Er ziet niets anders op dan zelf te luisteren. En dat blijft natuurlijk subjectief. Ik ben zeer tevreden met mijn set, maar vind het wel een uitdaging om de cd wergave nog wat beter te laten klinken. Zo mooi als vinyl wordt het nooit (mits de LP goed is opgenomen, want daar zit ook een hoop shit tussen!), maar ook een goed opgenomen cd is gezien de dynamiek die eruit komt niet te versmaden. En.... We hebben allemaal een tik als het om audio gaat. Ben bang dat ik nu weer een nieuw onderwerp heb aangesneden, dus daar gaan we weer! Laat je tanden maar weer zien CQM audiofiele groeten van Hansko Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts