Jump to content

Pathos Classic One

Robbert.
 Share

Recommended Posts

Is dit 'm!?

classic1lateral.jpg

Een lekkende condensator is geen ramp: die kun je gewoon laten repareren. Veel hangt van de vraagprijs af natuurlijk: mogelijk kan je de kosten voor reparatie delen.

Overigens kan je 'm ook meteen professioneel laten modificeren. In Nederland zijn er verschillende adressen, waarvan ik met 1 goede ervaringen heb... :rolleyes:

tja ik was ook niet van plan meer dan 1000 euro te betalen. Maar nu met die condensator weet ik t niet meer zeker.

Ik heb hiervoor een Linn LK 85 thuis gehad die ik persoonlijk iets minder goed vond, en ik zit nog te wachten op een rotel rb 1070.

Ik heb er zelf ook een, tweedehands gekocht voor 775 euro (4 maand geleden). Volgens mij ging hij destijds toch voor bijna 1900 over de toonbank hoor. Bevalt me nog steeds erg goed, een van de betere geintegreerde versterkers die ik gehoord heb. Je blijft wel poetsen met zo'n ding ;)

@bellavista, je schreef:

Overigens kan je 'm ook meteen professioneel laten modificeren. In Nederland zijn er verschillende adressen, waarvan ik met 1 goede ervaringen heb...

Nu ben ik erg benieuwd wie dat is natuurlijk!

Ik weet op dit moment nog niets van de historie af. Hij komt wel van een goede Hifi zaak uit zeeland.

De vraagprijs is 1200 euro. Maar ik weet niet of hij dit waard is.

Oh BellaVista, jep dat is 'm.

Hij staat al een aantal jaar te koop bij die speciaalzaak.

Persoonlijk vind ik de vraagprijs vrij hoog, zeker omdat het nog een mkI model is.

Het huidige model klinkt toch wel wat beter en is regelmatig tweedehands te vinden voor rond de 900 euro.

Groet,

Jkr

In de MK1-versie is deze versterker absoluut te vermijden ; indien Mk2 is het wel een mooie, die klankmatig veel beter is dan zijn voorganger. De Classic One Mk2 klinkt erg mooi en ruimtelijk, alleen een klein beetje "licht" in de bas, prima als je bijvoorbeeld wat snel last hebt van teveel laag in jou ruimte.

Neem anders even contact met de steeds bereidwillige invoerder Wim Van Kraanen van Analogue Audio uit Nieuwegein.

vrgr,F ;)

Ik bedoelde eigenlijk dat je bij Wim navraag kan doen over

-de mogelijke consequenties (herstellingskosten) van een lekkende condensator,

-over de herkomst van het apparaat (Nederlands apparaat of duistere import?),

-de verschillen ts de Mk1 en Mk2-versie

etc...

<_< Fons

In de MK1-versie is deze versterker absoluut te vermijden ; indien Mk2 is het wel een mooie, die klankmatig veel beter is dan zijn voorganger. De Classic One Mk2 klinkt erg mooi en ruimtelijk, alleen een klein beetje "licht" in de bas, prima als je bijvoorbeeld wat snel last hebt van teveel laag in jou ruimte.

Dag Robbert,

Waarschijnlijk weet je zelf google ook te gebruiken, bij tnt-audio kom je een review tegen, waarin -weliswaar in het engels- hetzelfde staat als ik hier boven heb gequote van die meneer met de spons.

Het grappige is dat de zwakheden beschreven in die test bij mij nou juist niet het geval zijn ;) Ik heb aardig wat moeten tweaken met kabels om de te overheersende bas weg te krijgen. Ook over soundstage, vergelijken met mijn vorige versterker, een Densen, wederom volgens reviews met een fantastische soundstage, is de Pathos beter, echt veel beter. Uit eerste hand kan ik je vertellen dat de Pathos "niet zo snel is" en dat de dynamiek op hogere volumes te wensen over laat.

Neem de Pathos (nadat je wat van de prijs heb afgepraat) gewoon een keer mee naar huis op proef, bepaal zelf of het je wat lijkt.

Dat Mark II model wordt niet vaak aangeboden en dan al helemaal niet voor 900 euro. Er staat er nu een op hifi.nl te koop 1650 euries... Daar staat ook trouwens het oude model, 850 euro, in zeeland.

"Meneer met de Spons" :rolleyes: haalt zijn informatie niet uit de genoemde website, maar is eigenaar geweest van een Pathos Classic Mk2. In combinatie met 2 paar verschillende LS was de laagweergave duidelijk wat slanker (maar wel goed van kwaliteit!).

Maar goed, interactie tussen LS en versterker (en luisterruimte) zijn niet altijd voor 100% voorspelbaar. De Mk2 is zeker een aanrader, tevens een "Recommended Component" bij (US) Stereophile, ik meen zelfs Cat. A.

;)

"Meneer met de Spons" :rolleyes: haalt zijn informatie niet uit de genoemde website, maar is eigenaar geweest van een Pathos Classic Mk2. In combinatie met 2 paar verschillende LS was de laagweergave duidelijk wat slanker (maar wel goed van kwaliteit!).

Maar goed, interactie tussen LS en versterker (en luisterruimte) zijn niet altijd voor 100% voorspelbaar. De Mk2 is zeker een aanrader, tevens een "Recommended Component" bij (US) Stereophile, ik meen zelfs Cat. A.

;)

Ok, je hebt zelf een MkII gehad. "I rest my case" ;) Ik lees te vaak adviezen van mensen waarbij ik het vermoeden krijg dat ze zo'n apparaat nooit beluisterd hebben en hun mening gebaseeerd is op reviews. En des te meer reviews ik lees, des te vaker merk ik dat je er niet op blind moet varen. Wat kan er een onzin in staan zeg. Gewoon lekker zelf beoordelen, is veel leuker.

Gr Jeroen