Jump to content

benz micro op spacedeck

Raymond a
 Share

Recommended Posts

Beste allemaal,

ik heb sinds 2 weken mijn spacedeck hier staan met een spacearm en een benz ace erin. Een hele mooie combinatie, er werd me gezegd dat de glider er nog net even iets meer uithaalt. Het prijsverschil is 300 euro. Als ik besluit binnen een niet al te lange tijd toch een glider te willen hebben ipv de ace dan kan ik die krijgen voor alleen het prijsverschil. Een heel leuk aanbod natuurlijk.

Dus nu zit ik bij mezelf te bedenken.. wat is wijs. Is het echt een groot verschil?

Daarom wil ik hier graag aan de mensen die de beide elementen kennen eens vragen, wat is wijs? Ga ik het verschil merken?

alvast bedenkt voor jullie reacties

groeten,

Raymond

Ik heb 'n Ace II en ben daar bijzonder tevreden mee. Ook heb ik horen vertellen dat het verschil tussen de Glider en Ace II niet zo groot meer is.

Zelf heb ik het niet "aan den lijve" kunnen ondervinden...

:)

Ik sluit me daar volledig bij aan. Persoonlijk vind ik "stap-voor-stap" opwaarderingen het leukste. Als je meteen te hoog instapt, mis je de lol die een upgrade je geeft. Daarnaast vind ik het heel leerzaam.

Ik geloof ook wel dat de verschillen in de hogere prijsklassen steeds kleiner worden, maar ook subtiele effecten kunnen net dat beetje meer geven. Het is net als met goede koffie.

Ik heb de ACE mogen beluisteren en ik vind het een heel mooi element die veel detail uit de groef haalt.

Ik heb 'n Ace II en ben daar bijzonder tevreden mee. Ook heb ik horen vertellen dat het verschil tussen de Glider en Ace II niet zo groot meer is.

Zelf heb ik het niet "aan den lijve" kunnen ondervinden...

:)

Beste ,

Voor een opwaardering vanaf een BM Ace zul je naar een Wood moeten of anders een Lyra Dorian.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Beste allemaal,

ik heb sinds 2 weken mijn spacedeck hier staan met een spacearm en een benz ace erin. Een hele mooie combinatie, er werd me gezegd dat de glider er nog net even iets meer uithaalt. Het prijsverschil is 300 euro. Als ik besluit binnen een niet al te lange tijd toch een glider te willen hebben ipv de ace dan kan ik die krijgen voor alleen het prijsverschil. Een heel leuk aanbod natuurlijk.

Dus nu zit ik bij mezelf te bedenken.. wat is wijs. Is het echt een groot verschil?

Daarom wil ik hier graag aan de mensen die de beide elementen kennen eens vragen, wat is wijs? Ga ik het verschil merken?

alvast bedenkt voor  jullie reacties

groeten,

Raymond

Denk dat je voor een stap voorwaarts vooral naar de wijze waarop de naald is geslepen moet kijken, de Glider en de Wood zijn niet zo heel erg veel anders vwb dit aspekt.

Vanaf de Reference gaat dit wel enig verschil maken, hetwelk dan inderdaad ook tot een hoorbaar verschil zal leiden.

Kijkend naar alternatieven, de ZYX modellen vanaf de RS 30 - uitgezonderd de RS 50 - welke micro ridge zijn geslepen, net als de genoemde Lyra Dorian.

http://www.high-endaudio.com/RC-Cartridges.html

hier een linkje naar heel aardig leesvoer over elementen.

;)

Allemaal bedankt voor het snelle reageren,

Als ik jullie allemaal goed begrijp, komt het inweze erop neer dat ik liever mijn ace kan houden tot ik echt een grote stap kan maken naar een element dat duidelijk weer iets gaat toevoegen. En dat de glider wel een mooier element is maar niet echt veel meer gaat toevoegen. Een beetje als het verschil tussen een denon dl110 en 130 ? de een is wel beter maar echt veel verschil zal je niet merken. Als je de een hebt dan ga je niet upgraden naar de ander.

Ik denk dat dit mijn beslissing wel makkelijker maakt al is het dan wel een andere dan ik in eerste instantie van plan was <_<

Maar aangezien niemand tot nu toe laaiend enthiousiast is over het verschil tussen beide elementen en ook 'onze' guru ipv de glider de wood noemde (ik heb eigenlijk geen idee waar dit ligt qua prijs, ik ken alleen de ace en glider van benz, dus het zal wel in de prijklasse gaan vallen van de sprinkhaan van vd hul )

Denk ik dat ik nog even met de ace ga doordraaien. En.. ik mag nog een maand of 5 twijfelen :D

groeten,

Raymond

Beste Raymond a,

De echte verschillem tussen de Ace en de Glider zijn niet erg groot, de nieuwe Glider maakt het verschil wel waar, maar de oude Glider niet.

Wat ik bedoel met dan moet je naar de wood , is het volgende de wood klinkt iets warmer dan de Glider, omdat het verschil alleen het houten blokje om de Glider is.

De wood heeft een prijs van 1115,00 euro dan kom je in de buurt van diverse anderen die wel een upgrade inhouden.

Het moet natuurlijk wel bij het totaal passen, wat jij wilt en wat jou set up nodig heeft.

Dit is van diverse factoren afhankelijk.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Waarom ga je de Glider niet gewoon beluisteren? Dan kun je zelf een oordeel vormen.

Overigens, de importeur van Nottingham draait zelf al jaren met een Glider op de Spacedeck/spacearm omdat hij dit qua prijs en geluid een element vindt dat prima bij de Spacedeck past.

En velen, die zijn demonstraties in het verleden hebben bijgewoond, zullen dit beamen.

groet,