maximonster Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Met deze speakers heb je twee mogelijkheden om je draden aan te sluiten, n.l. voor als ze tegen de wand of ruim los van de wand geplaatst worden. Nu vraag ik me af ( mischien weet iemand dit toevallig ) wat er exact in het laag verandert bij het switchen van aansluiting ? Groet max Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans 67 Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Ik heb ze hier staan spelen! Er verandert niks in het laag! Hoe zit het dan wel: De C80 is zo ontworpen dat de middentoner en tweeter een aantal dB's luider spelen dan de woofer. Indien je die luidspreker dicht bij een muur zet dan wordt het laag een paar dB luider en past dan goed bij het midden en hoog. Zo heb ik ze nu staan. Als je ze echter ruim verwijderd van de wanden plaatst dan merk je dus dat het midden en hoog luider is dan het laag. Indien je dan voor de plus de andere aansluiting gebruikt dan wordt het midden en hoog een paar dB gedempt om het in de juiste verhouding met het laag te brengen. Dit klinkt bij mij niet goed, te veel bas. Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 4 april 2006 Author Report Share Posted 4 april 2006 Ah bon ! Dat zit dus zo , leuk en handig om te weten ! Bedankt Hans. Groet max ( ps hoe zijn je jbl's t.o.v. de kefs bijvoorbeeld ? ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans 67 Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 ( ps hoe zijn je jbl's t.o.v. de kefs bijvoorbeeld ? ) Heel anders! Even voor diegene die het niet weten: ik heb ook een paar JBL L100's. Die met die witte 30 cm woofer. De huiskamerversie van hun studiomonitor. Ik denk dat ik niet kan zeggen dat er eentje beter is overall. Ze zijn zo verschillend. De C80's hebben een diepere bas, een neutraler midden en een hele goede balans tussen de tonen. De L100's hebben een hele strakke bas (heerlijk voor elektrisch basgitaar), zeer gedetaileerd midden (WOW met elektrisch gitaar) en een enorme dynamiek. De tweeters zijn bij beide niet echt super t.o.v. wat er nu mogelijk is, maar niet slecht en beiden passen goed bij de rest. Ik vind de L100's prettiger omdat ik voornamelijk rock draai, maar ik denk dat klassiek liefhebbers de voorkeur aan de C80's geven. Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts