Hans van Liempd Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Wanneer je set nu helemaal top is.... en je bent tevreden met wat je hebt... Gaan jullie dan nog steeds door met allerlei zinnige en onzinnige dingen kopen om het z.g. n Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 op wat andere speaker kabels na en nog een of ander interlinkkabeltje van de lux naar de cd speler van zonie ben ik al jaren nog steeds z Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 (...)Of zijn er ook mensen bij (zoals Dick) die gewoon muziek draaien en blij zijn met wat ze hebben. (...) Welk een eer valt mij te beurt om nog eens tot voorbeeld voor u allen te strekken Ik word er verlegen van Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Gaan jullie dan nog steeds door met allerlei zinnige en onzinnige dingen kopen om het z.g. n Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Ik heb voor dat ik deze set ,in deze combinatie had ook wel verschillende euro's uitgegeven aan kabels e.d.maar nu ik dit voor elkaar heb ,ga ik de eerste jaren alleen maar genieten met muziek genietende groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Wanneer je set nu helemaal top is.... en je bent tevreden met wat je hebt... Gaan jullie dan nog steeds door met allerlei zinnige en onzinnige dingen kopen om het z.g. n Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 ...omdat een reproductie altijd behelpen zal zijn tov echte instrumenten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 ...omdat een reproductie altijd behelpen zal zijn tov echte instrumenten. Of in ieder geval het denken/aannemen dat het behelpen is en zal blijven... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 april 2006 Author Report Share Posted 4 april 2006 Wanneer je set nu helemaal top is.... en je bent tevreden met wat je hebt... Gaan jullie dan nog steeds door met allerlei zinnige en onzinnige dingen kopen om het z.g. n Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Ooit wil ik alles zelf bouwen en vormgeven.. Het zal dan gezien mijn matige kennis van electro om bouwpaketten gaan in een mooie behuizing, en zelfbouw speakers waar ik wat actiever bij betrokken wil zijn.. Ik wil als de ruimte het toestaat mijn oude speakers wel houden. Het lijkt me leuk af en toe te wisselen secu terug naar het verleden te gaan met de oude luidsprekers! Maar voor de rest heb ik al jaren niets meer uitgegeven. Een goed teken, het aantal albums is van 40 naar 440 gegaan, ik ben blijkbaar meer aan het luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Niels007 we zitten op dezelfde lijn Bij mij is het juist de sport om het minder te doen kosten! Ik wil ook altijd maar beter, maar ik doe dat dan door plastic boterhamzakjes en vogelzand van een paar euro te gebruiken, of tegeltjes van gemalen autoband van vier voor een euro, of een netsnoer vlechten van installatiedraad, of iets duurder, zelf een interlink te maken van zilverdraad. Ik heb geen zin om mee te doen aan die interlinkkermis e.d., ik ga geen honderden euro's uitgeven aan kleine dingen, dan geef ik mijn geld veel liever aan zinniger zaken uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Al tijden ben ik tevreden met mijn huidige set en dus geef ik er geen geld meer aan uit. Er was een tijd dat ik wel steeds het nieuwste van het nieuwste wilde hebben maar dit hield zeker niet altijd een verbetering in. Simpelle zaken zoals beschreven zoals het zelf vlechten en het maken van interlinks is het laatste waar ik me mee heb bezig heb gehouden en dat hoeft echt niet (te) veel te kosten. Nu luister ik nog elke dag met heel veel plezier naar mijn set klaar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Ik speel al weer 3 en een half jaar met dezelfde speakers en versterker (en ook al weer zo'n 2 jaar met dezelfde cd-speler en tuner). Ik heb niet echt de behoefte om wat te veranderen. Maar dat kan veranderen natuurlijk, als ik ga verhuizen bijvoorbeeld (andere ruimte; misschien klinkt het dan niet meer zo)... Aan kabels en andere nutteloze tweaks zal ik geen geld uitgeven (of in ieder geval minimaal). Maar dat is inmiddels wel bekend hear geloof ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 april 2006 Author Report Share Posted 4 april 2006 Maar dat is inmiddels wel bekend hear geloof ik Ja... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 april 2006 Author Report Share Posted 4 april 2006 Al tijden ben ik tevreden met mijn huidige set en dus geef ik er geen geld meer aan uit.Er was een tijd dat ik wel steeds het nieuwste van het nieuwste wilde hebben maar dit hield zeker niet altijd een verbetering in. Simpelle zaken zoals beschreven zoals het zelf vlechten en het maken van interlinks is het laatste waar ik me mee heb bezig heb gehouden en dat hoeft echt niet (te) veel te kosten. Nu luister ik nog elke dag met heel veel plezier naar mijn set klaar! Mijn set bestaat ook voor een deel uit zelfgebouwde spullen. Alleen elektronica.... daar ben ik niet zo goed in.. Door zelf b.v. kabels, 'n rek of met onderzetters te experimenteren kom je zonder dat het al te veel geld kost ook 'n heel eind. met netkabels en filters moet je iets beter opletten, maar hier kun je ook veel zelf bereiken. De meeste high-end fabrikanten zijn ook hobbymatig begonnen. Sterker nog... ze hebben vaak met hun hobbyspullen de markt veroverd. Maar nu denk ik dat ik klaar ben,... af,... niks meer aan doen.... Hoelang...??? Je weet het niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Ach. 93% Software - 7 % Hardware. Mijn vergissingen gemaakt met het digitale medium uiteraard buiten beschouwing gelaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Ik denk niet dat ik mijn draaitafel of zelfs versterker nog vervang. Waarom ook, mooie produkten waar ik zeer tevreden mee ben. Met de vervanging van mijn phonotrap ben ik al enige tijd bezig. De CD speler van 6 jaar zal zeker nog eens vervangen worden. Luidsprekers weet ik niet maar misschien verhuis ik nog wel eens. Toch zal ik nog met mijn hobby bezigblijven. Ik zal het dan eerder zoeken in klassieke produkten en restauratie daarvan. Wat te denken van een klassieke topdraaitafel erbij en platen verzamelen natuurlijk. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Bete Hans, Draai al heel lang heel constant met dezelfde spullen. Nu ga ik geld uitgeven aan hetgeen wat er echt toedoet... de acoustiek! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Mijn vergissingen gemaakt met het digitale medium uiteraard buiten beschouwing gelaten. Gelukkig heb ik me nog niet vergist in 'het' analoge medium Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 Het heeft ook te maken met de aard van het beestje. Het fenomeen cognitieve dissonantie, waar kennelijk een aantal forumleden onder gebukt gaat, is mij geheel onbekend, althans in praktijk Kijk, ik ben grootgebracht in een tijd dat er niets was en je niets had. Dat leert je om blij en tevreden te zijn als het beter gaat, en zeker om zorgvuldig te zijn bij het kiezen van om het even een luidspreker of een paar schoenen. Kwaliteit tegen een redelijke prijs, want ergens in je achterhoofd spookt nog steeds het adagium: je kunt je geld maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 april 2006 Author Report Share Posted 5 april 2006 Ik herken mezelf er helemaal in. Maar om nou helemaal niks uit te proberen.... dat zit dan weer niet in de aard van dit beestje.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 Klein voorbeeld.Als matineus type sta ik vroeg op, maar vanmorgen zelfs een kwartier eerder dan gebruikelijk. Oorzaak was een merel die op de hijsbalk vlak bij mijn slaapkamerraam om zes uur luidkeels aan de hele buurt verkondigde dat ondanks de nachtvorst de lente wel degelijk was begonnen. Nu zijn er hele volksstammen die in dit geval gramstorig zouden uitroepen dat die @%#^(*& k*tmerel zijn snavel moet houden. Ik niet dus. Ik werd perfect wakker met een gratis concert, en nog wel door een echt natuurtalent. Normaal dien je daarvoor diep in de buidel te tasten. Kortom, tevredenheid is een groot goed Dat jij wakker wordt van een merel joh... Ik heb nog moeite om m'n bed uit te komen als ik m'n wekker zet en daarna de radio aanzet... En ik zal al helemaal niet een kwartier 'te vroeg' uit bed komen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 Voor wat betreft die merel: dat zal zijn of haar laatste keer geweest zijn! Ik stuur ze in het vervolg wel naar Dick. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 (...)Dat jij wakker wordt van een merel joh... Ik heb nog moeite om m'n bed uit te komen als ik m'n wekker zet en daarna de radio aanzet... En ik zal al helemaal niet een kwartier 'te vroeg' uit bed komen... Patatgeneratie... Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts