dick jansen Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 (...)Ik heb nog moeite om m'n bed uit te komen als ik m'n wekker zet en (...) Dat doe ik meestal als ik mijn nest inkruip Volgens mij ben je nu nog niet wakker Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 Een merelconcert kan fantastisch zijn, zeker 's avonds als de zon aan het ondergaan is bij mooi weer Helaas zit hier in de buurt een merel die volgens mij zwaar de kluts kwijt is, die houdt zijn concert om vier uur 's nachts En die baltsende duiven die voor dag en dauw op mijn slaapkamervensterbank even lekker een potje gaan zitten 'rrrrrrrro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 (...)Dat jij wakker wordt van een merel joh... Ik heb nog moeite om m'n bed uit te komen als ik m'n wekker zet en daarna de radio aanzet... En ik zal al helemaal niet een kwartier 'te vroeg' uit bed komen... Patatgeneratie... Met opgewekte groet, Ouwe lul... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 Hans, ik begrijp je vraagstelling! Inderdaad praten we alsof het allemaal niets kost, maar als je soms hoort wat mensen uitgeven voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 Of zijn er ook mensen bij (zoals Dick) die gewoon muziek draaien en blij zijn met wat ze hebben. Ja. Ik ben meer dan tevereden met wat ik heb, eigenlijk vindt ik het zelfs schandalig mooi en duur. Voor mij geen ratrace om het laatste componentje dat nu weer de hype is. Net als bij Bas moet eerst maar eens de acoustiek aangepakt worden, nu besloten is dat de ruimte een pure luister en lees bestemming gaat krijgen. Een soort bibliotheek/media-ruimte. Ben benieuwd wat 20 m2 boeken en 7 m2 cd's plus een paar honderd Lp's tegen de wanden gaat betekenen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 april 2006 Author Report Share Posted 5 april 2006 Hans, ik begrijp je vraagstelling! Inderdaad praten we alsof het allemaal niets kost, maar als je soms hoort wat mensen uitgeven voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 april 2006 Author Report Share Posted 5 april 2006 Of zijn er ook mensen bij (zoals Dick) die gewoon muziek draaien en blij zijn met wat ze hebben. Ja. Ik ben meer dan tevereden met wat ik heb, eigenlijk vindt ik het zelfs schandalig mooi en duur. Voor mij geen ratrace om het laatste componentje dat nu weer de hype is. Net als bij Bas moet eerst maar eens de acoustiek aangepakt worden, nu besloten is dat de ruimte een pure luister en lees bestemming gaat krijgen. Een soort bibliotheek/media-ruimte. Ben benieuwd wat 20 m2 boeken en 7 m2 cd's plus een paar honderd Lp's tegen de wanden gaat betekenen. Ik heb zelfs m'n akoestiek op orde (denk ik). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 5 april 2006 Members Report Share Posted 5 april 2006 Misschien dat de stelling opgaat voor de Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 Beetje of-topic: Ik kreeg van de week ook een brief van de ABN-AMRO met een vragenlijst. Voor iedere antwoord stond een bepaalde hoeveelheid punten die je moest vermenigvuldigen met een x bedrag. Ik had me 5 jaar geleden heel goed verzekerd voor 24.000 euro en zit nu ruim over de 60.000 euro, waarvan een heel groot deel toch wordt bepaald door m'n audioset, muziek en computers met aanhang (veel kunst en sierraden hebben we niet, dus dat kan het niet zijn). ik schrok er wel van en ben benieuwd wat dit voor de premie gaat uitmaken. Beetje meer on-topic: Vanavond heb ik na 2 jaar afscheid genomen van m'n Unico P. De opbrengst gaat naar een Bluenote S1 die hier al weer een klein maandje stond proef te draaien en een hele goede indruk op me heeft gemaakt. Geen overhaaste beslissing en een nuttige besteding lijkt me die de klank van mijn set weer een stukje omhoog heeft getild. Ik ga bijna nooit naar de kroeg, rook niet en drink alleen bij speciale gelegenheden. Ik rij geen auto en heb geen andere hobby's die me veel geld kosten. Ach ik koop met regelmaat lekkere koffie waar ik heel veel van geniet, maar ook dat kost me de kop ook niet. Het leven is soms korter dan je denkt, dus waarom niet gewoon uitgeven aan bijv. muziek en mooie opwaarderingen? Ik ben wel van mening dat je op een gegeven moment een plateau bereikt waarbij je steeds meer moet uitgeven voor een klein beetje meer kwaliteitswinst, maar op dit moment heb ik nog wel wat relatief goed betaalbare dromen/wensen die ik op termijn wil vewezenlijken. Is dat niet wat de hobby ook interessant houdt (naast het ontdekken van nieuwe muziek natuurlijk)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 Een merelconcert kan fantastisch zijn, zeker 's avonds als de zon aan het ondergaan is bij mooi weer Merels zijn prachtig. Ik slaap meestal met mijn raam open en ik word regelmatig bij het krieken van de dag gewekt door een massaal vogelconcert waaronder een stel merels. Jammer dat dat krieken 's zomers zo vroeg is want ik ben niet zo'n ochtendmens. Ondanks mijn voorkeur voor de nachtelijke uurtjes ga ik 's zomers regelmatig 's ochtends om een uur of 8 een rondje door Reeuwijk hardlopen. Op dat tijdstip zijn er geen muggen en het is lekker koel en je wordt gratis muzikaal begeleid door alles wat veren heeft en fluiten kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 6 april 2006 Report Share Posted 6 april 2006 Hoera, hij was er weer vanmorgen Er werd weer een stevige flier gefloten, dus mijn dag kan weer niet stuk Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 6 april 2006 Report Share Posted 6 april 2006 (...)en ik word regelmatig bij het krieken van de dag gewekt door een massaal vogelconcert (...) Op andere ochtenden zeker door enge bromgeluiden Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 6 april 2006 Report Share Posted 6 april 2006 (...)en ik word regelmatig bij het krieken van de dag gewekt door een massaal vogelconcert (...) Op andere ochtenden zeker door enge bromgeluiden Met opgewekte groet, Nee, die bromtoon is in een andere wijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 6 april 2006 Report Share Posted 6 april 2006 Bluenote...?? Eeuh............ http://www.bluenote.it/images/REALE_Weng Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 6 april 2006 Report Share Posted 6 april 2006 Smaken verschillen! Ze klinken in het algemeen ook wel wat beter dan toen op de show! Die KR eindversterker combineerde niet echt goed, en de set was eigenlijk niet als spelend bedoeld, maar voor Jan Allaerts, die helaas niet kon komen.... Geloof me, ik heb de speakers nu horen spelen op buizen ( ook KR ), op de goedkoopste Bluenote s1 versterker en op een T+A buizenversterker, en ze kunnen me steeds weer meer bekoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 6 april 2006 Report Share Posted 6 april 2006 http://www.bluenote.it/images/REALE_Weng Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 6 april 2006 Report Share Posted 6 april 2006 Smaken verschillen! Ze klinken in het algemeen ook wel wat beter dan toen op de show! Die KR eindversterker combineerde niet echt goed, en de set was eigenlijk niet als spelend bedoeld, maar voor Jan Allaerts, die helaas niet kon komen....Geloof me, ik heb de speakers nu horen spelen op buizen ( ook KR ), op de goedkoopste Bluenote s1 versterker en op een T+A buizenversterker, en ze kunnen me steeds weer meer bekoren. Lestat. ik ben het wel met je eens,ik heb ze bij h in s gehoord en daar kon ik aardig van genieten. gr piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 6 april 2006 Report Share Posted 6 april 2006 @Lestat, Zo langzamerhand vind ik jou en Haudio niet meer geloofwaardig overkomen. Elke gelegenheid grijpen jullie aan om te vertellen hoe goed Bluenote wel niet is. In jullie ogen dan. Dat kun je 1 keer doen in discussies, daarna ben je niet meer geloofwaardig als importeur en rechterhand van de importeur van dat merk. Dus... ook al is Bluenote misschien een goed klinkend merk. Uit jullie mond is het niet meer geloofwaardig. Ik zeg het, anderen denken het. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 6 april 2006 Report Share Posted 6 april 2006 @Lestat, Zo langzamerhand vind ik jou en Haudio niet meer geloofwaardig overkomen. Elke gelegenheid grijpen jullie aan om te vertellen hoe goed Bluenote wel niet is. In jullie ogen dan. Dat kun je 1 keer doen in discussies, daarna ben je niet meer geloofwaardig als importeur en rechterhand van de importeur van dat merk. Dus... ook al is Bluenote misschien een goed klinkend merk. Uit jullie mond is het niet meer geloofwaardig. Ik zeg het, anderen denken het. Hubertinus Bij mij is er toch wel meer dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 april 2006 Report Share Posted 6 april 2006 @Lestat, Zo langzamerhand vind ik jou en Haudio niet meer geloofwaardig overkomen. Elke gelegenheid grijpen jullie aan om te vertellen hoe goed Bluenote wel niet is. In jullie ogen dan. Dat kun je 1 keer doen in discussies, daarna ben je niet meer geloofwaardig als importeur en rechterhand van de importeur van dat merk. Dus... ook al is Bluenote misschien een goed klinkend merk. Uit jullie mond is het niet meer geloofwaardig. Ik zeg het, anderen denken het. Hubertinus Bij mij is er toch wel meer dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 6 april 2006 Report Share Posted 6 april 2006 Dan moet je wat meer aan close reading doen, Buizenbart. Haudio heb ik ook al eens in een topic gevraagd of hij "niks anders in zijn kast heeft hangen". Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 6 april 2006 Report Share Posted 6 april 2006 Zo.... Dan wil ik bij deze toch wel even duidelijkmaken dat ik alleen maar mijn eigen passies deel met mijn medeforummers! Had je mij anderhalf jaar geleden gevraagd wat ik het mooiste vond, dan was het mijn TD160!!! Waarover ik hear en elders ook veel heb geschreven..... Van enige zakelijke binding met welke fabrikant/ importeur of winkelier dan ook is geen enkele sprake! Als je wat beter je huiswerk had gedaan dan wist je dat ik mijn geld verdien met het verkopen van wasmachines, computers en fotocamera's!!! De mensen van dit forum die mij persoonlijk kennen weten dat als ik ergens van gapassioneerd ben, ik het ook graag uitdraag! Was het niet een tijdje geleden dat menigeen Sonneteer de hemel inprezen, of een zelfbouwproject speakers dat ook weer overal terugkwam oid? Als nou echt blijkt dat emotie niet meer mag hear, dan haak ik graag af, want emotie is immers onze hobby? En ik ben echt niet de enige die lyrisch is over zijn eigen platenspeler! Dat wil niet zeggen dat er geen betere zijn, alleen die kan ik - nog - niet betalen!!!! Met vriendelijke groet, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 6 april 2006 Report Share Posted 6 april 2006 Dan moet je wat meer aan close reading doen, Buizenbart. Haudio heb ik ook al eens in een topic gevraagd of hij "niks anders in zijn kast heeft hangen". Hubertinus Ik heb het heel close geread, het ging mij namelijk hierom: Dat kun je 1 keer doen in discussies, daarna ben je niet meer geloofwaardig en dat had ik h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 Heb ik iets gezegd over zakelijke binding? Lees het topic High End Antwerpen nog eens na. Daarin ben je wel erg enthousiast. @Buizenbart, het is echt wel vaker dan 1 keer. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 Die opmerking zegt toch echt meer over jou dan over mij. Je kent me niet eens..... Laat maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts