mart Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Hoi, laatst kwam iemand met een kopie bij mij die hij wilde laten horen maar helaas, Error in de display van de marants pm17. echt overal anders doet ie het wel, in de auto, in de dvd bij de tv, in de compurter, maar niet in de pm17. Ik had wel eens gehoord van kopieer beveiliging enzo maar dat zit dan toch op de cd zelf? Het lijkt erop dat het nu in de cd speler zit. Terwijl andere kopieen geen probleem opleveren. Wie kan dit raadsel voor me oplossen? Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 huh pm17????? Je bedoelt denk ik de CD17!!!! Ja die zal dan wel geen cdr afspelen. Klote streek van Marantz. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Is de cd wel 'afgesloten' na het branden? Niet-afgesloten cd's kunnen een probleem veroorzaken. Kan me namelijk niet voorstellen dat de CD17 geen kopieen afspeelt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Dit hoor je vaker en ik ken het probleem ook maar dan met gebrande dvd,s Waar de oorzaak ligt is vaak onduidelijk maar de laser van je marantz speler zal waarschijnlijk net iets te zwak zijn om het signaal goed te kunnen lezen bij het desbetreffende plaatje waarvan de reflectie laag weer net iets anders kan zijn. Dit kan je dus uitproberen door weer een kopie te maken op een ander merk cd met een andere reflectie laag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Klote streek van Marantz. Deden alle fabrikanten dit maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 4 april 2006 Author Report Share Posted 4 april 2006 CD 17 natuurlijk inderdaad, ik zat net daarvoor te zoeken of er nog een pm 17 of 16 te koop was voor een aantrekkelijke prijs, vandaar de verschrijving maar bedankt voor de tips, ik ga ze allemaal eens na. en een te zwakke laser? het apparaat is bijna nieuw? Ik heb wel andere klachten over het loopwerk waarvoor ik de garantie eens moet gaan aanspreken Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Klote streek van Marantz. Deden alle fabrikanten dit maar. Dan rip je 't ff op mp3 of anders wav of zo en sluit je je pc aan op je stereo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 rip je 't ff Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 4 april 2006 Author Report Share Posted 4 april 2006 Dan rip je 't ff op mp3 of anders wav of zo en sluit je je pc aan op je stereo... tja, dat was m'n andere topic waar ik nog niet uit ben Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 rip je 't ff Ja, ik weet hoe je daar over denkt. En in principe denk ik daar net zo over. Maar toch koop ik niet alle muziek die ik op mp3 heb. Ten eerste zou me dat meer geld kosten dan ik heb en ten tweede heb ik het er niet voor over. Ik koop alleen de muziek die ik echt goed vind. Muziek die ik zo af en toe een keer draai, koop ik niet zo snel. Bijvoorbeeld Rammstein. Best leuk om daar af en toe een nummer van te horen (heb er wel een paar op mp3), maar om daar nou complete albums van te kopen... Dacht het niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Klote streek van Marantz. Deden alle fabrikanten dit maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 4 april 2006 Report Share Posted 4 april 2006 Zal wel exemplarisch zijn, mijn CD67SE (mkII) heeft daar nooit last van (gehad). Of idd de CD is niet goed gebrand / afgesloten (overburn?) Als je ook andere klachten hebt over het loopwerk: zeker garantiekwestie van maken. Marantz is daar overigens niet lullig in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 Klote streek van Marantz. Deden alle fabrikanten dit maar. Leg mij dat eens uit? Toch zeker geen cd winkel? De cd's zijn naar mijn mening veel te duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 Klote streek van Marantz. Deden alle fabrikanten dit maar. Leg mij dat eens uit? Toch zeker geen cd winkel? De cd's zijn naar mijn mening veel te duur. Daar kun je natuurlijk over discussi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 [*]Je hebt het recht kopie Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 De cd's zijn naar mijn mening veel te duur. Waren CD's ook 'te duur' geweest, als je ze niet kon kopie Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 Muziek die ik zo af en toe een keer draai, koop ik niet zo snel. Bijvoorbeeld Rammstein. Best leuk om daar af en toe een nummer van te horen (heb er wel een paar op mp3), maar om daar nou complete albums van te kopen... Dacht het niet... Je moet gewoon wat meer naar Rammstein luisteren, dan went het vanzelf, en voor je het weet koop je er alles van. Ik kan het weten.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 De cd's zijn naar mijn mening veel te duur. Waren CD's ook 'te duur' geweest, als je ze niet kon kopie Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 Veel erger is dat je wordt gestraft met kopieerbeveiliging als je zoals ik wel veel origineel koopt, problemen met uitlezen dus.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 JA!!! Ben benieuwd, als ze nu ineens een manier verzinnen om bier te kunnen 'kopi Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 Als je de cd's van Kruidvat ook nog te duur vindt, dan is er echt iets mis met je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 Veel erger is dat je wordt gestraft met kopieerbeveiliging als je zoals ik wel veel origineel koopt, problemen met uitlezen dus.. Dit is een van de directe gevolgen van illegaal gedrag, juist de mensen die zich aan de regels houden worden het slachtoffer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiokees Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 De CD 17 heb ik zelf enige jaren gehad en speelt wel gekopieerde cd Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 De discussie van wel/geen muziek van internet onbetaald is er een die je nooit kan oplossen. In principe ben ik er niet voor om een cd van internet af te halen !!! Ik ben ook tegen onbetaald downloaden of kopi Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 5 april 2006 Report Share Posted 5 april 2006 M.i. zijn CD's echter altijd te duur geweest, vanaf het begin af aan. en je kreeg geen seconde meer muziek voor je geld. Ik draai de marktwerking toch eventjes om. Uiteindelijk ging de CD bizar veel beter verkopen dan LP en was derhalve volgens de markt 'niet te duur'. Maar het was ook logisch; jij zegt dat je geen seconde meer muziek voor je geld krijgt, maar je krijgt er wel 10 keer betere kwaliteit voor terug iedere seconde. Ineens was je af van sleepruis, elementvervorming, haardvuur, jengel/jank, vervorming van preamp, acoustic feedback, een slechtere weergave van de binnenste groeven dan buitenste groeven, brom, een slechte frequentiekurve enzovoort. Dit, in combinatie met de robuustheid en handelbaarheid van een CD maakten haar een groot succes. En daarvoor werd graag 40 gulden uitgegeven. Ik geloof er niets van, dat als er geen CD recorders voor consumenten te koop waren, dat die 50 gulden van nu (22 euro) ineens 'te duur' is. Er is geen enkel ander mechanisme dat het instorten van de CD verkopen kan verklaren dan het illegale gedrag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts