Jump to content

B&W DM303 of DM601 S3 voor zelfde prijs

Andreas
 Share

Recommended Posts

Graag zou ik jullie mening horen over mijn volgende dilemma(tje). Ik kan de hierboven genoemde luidsprekers voor dezelfde prijs kopen. De DM601 S3 is 2de hands maar verkeerd in nieuwstaat. Na ze beide beluisterd te hebben vind ik het moeilijk een persoonlijke winnaar aan te wijzen. De DM303 is wat levendiger, stemmen klinken erg goed, maar de plaatsing en laag zijn minder. De DM601 klinkt beter in het midden en laag en is minder 'aanwezig'.

Nu is dit natuurlijk een persoonlijke afweging die ik zelf moet maken. Maar wat ik mij afvraag is hoe goed beide luidsprekers geschikt zijn voor de omstandigheden waar ze in moeten werken. Ze komen nl. op een beugel op 25 cm van de achtermuur (en 50 cm van de zijmuur) te hangen en worden aangesloten op een Sony Receiver (weliswaar een ES 70XG maar toch een receiver). Hoofdzakelijk zullen ze gebruikt worden voor radio en als achterluidsprekers voor computer. Later misschien uitgebreid met een CD speler van een paar honderd euro. Ik vraag mij af of de DM601's onder deze (verre van optimale) omstandigheden misschien zelfs slechter zullen klinken dan de DM303's omdat deze wellicht minder veeleisend zijn.