Jump to content

Alles in

Jamai_lover222
 Share

Recommended Posts

Die AVM's zijn ook erg mooi, een mooie gelegenheid om weer eens over de grens te gaan. De Meridian heeft geen eindversterker en voldoet dus niet.. :)

Ik ben benieuwd hoe het klinkt en vooral ook benieuwd hoe klasse-d klinkt. Als een fabrikant als NAIM het al toepast dan moet de kwaliteit de laatste jaren een flinke sprong hebben gemaakt. NAIM heb ik erg hoog wat betreft pure geluidskwaliteit.

Eigenlijk zie ik veel voordelen in de alles in een opzet.

De afmetingen worden bepaald door de eindversterker met zijn voeding terwijl een voorversterker achterwege kan blijven, passief werkt hier prima! Ruimte voor een mooi CD loopwerk (philips Pro2) lijkt me ook geen probleem en een brok receiver is er ook nog wel in te klussen.

Dit zou allemaal moeten kunnen zonder minder te zijn dan losse componenten, nog sterker... je bent een belangrijk probleem kwijt dat te maken heeft met het verbinden van verschillende apparaten en je kunt alles optimaal op elkaar afstemmen.

Mogelijk nadeel is de onderlinge beinvloeding en dan denk ik vooral aan de inwerking van de zware eindversterker voeding op het Cd loopwerk, die verdragen elkaar niet....

Hoe je dat probleem moet oplossen......Accu's?

Ik denk dat de high-end alles in een combi te bouwen is die net zo goed is als de top op gebied van losse componenten. Een goede poging is de Audioaero capitole maar die hebben wel het eindversterker gedeelte weggelaten, met een paar onopvallende monoblokjes zoals de Sphinx project12 die ergens in een hoekje staan lijkt het nog steeds een combi.

Voorlopig zie ik nog steeds de complete combi als een compromis tussen geludskwaliteit en ruimte besparing.

Klasse D heeft m.i. ook baat bij een goede voeding, en dat neemt toch ruimte in, wat dat betreft is er weinig verschil in de ruimte dat zoiets inneemt.

Een goede lineaire voeding is vooral groot omdat ie een grote trafo heeft. Een geschakelde voeding is een stuk kleiner. Ik had het er inderdaad niet bijgenoemd, maar ik had het dus over een geschakelde voeding, i.c.m. een klasse D-versterker. Dit levert veel winst op, m.b.t. de ruimte, t.o.v. een klasse A of AB, met lineaire voeding...

Mr Tube heeft wel een punt, theoretisch zijn er veel voordelen bij een geintergereerd systeem (en een aantal nadelen). Tis denk een marketing kwestie, dat er geen/nauwelijks high end geintegreerde systemen worden gemaakt.

Tag had ooit dit (geen ultra high end, maar het zou best heel goed kunnen klinken)

aphroditemainl.jpg

http://www.iaguk.com/tag/

• 1 month later...

Eeeek, wat een foeilelijk ding, die TAG :o:blink:

Lijkt wel 'n goedkope wekkerradio van de Blokker ;)

Dan toch maar liever een LINN Classik:

classik.jpg

(mooi strak en sober, en toch 'n krachtige versterker, CD-speler en tuner in 1)

Beste Alco, iedereen weet toch dat de Linn Movie beter klinkt dan de Linn Classik. Bovendien kun je de Movie in allemaal leuke kleurtjes kopen (en dat is weer eens wat anders dan zo'n schoenendoos).

Ik zou die Tag welop mijn nachtkastje willen hebben staan. Mooi zo'n gegoten massieve behuizing. Heb wel eens gelezen dat Tag zelfs de behuizingen liet recyclen, omdat ze zo duur waren.

Ik heb onlangs de Primare CDI 10 gekocht en deze bevalt me goed. Natuurlijk is er veel beter te krijgen, maar ik denk niet voor dezelfde prijs. Heb het een en ander vergeleken, maar kwam steeds op de Primare uit. De losse componenten van Primare zijn uiteraard, zoals iemand al terecht zei, een nog een stuk beter, maar betaal je dus ook twee keer zoveel voor.

Ik zie ook niet echt de nadelen van een alles-in-