Jump to content

Tangentiale toonarm

Bedrock
 Share

Recommended Posts

Het enige voordeel is GEEN fouthoek. Maar ik denk dat dit voordeel gehoormatig niet opweegt tegen de veel hogere prijs en storingsgevoeligheid, voor de meeste mensen dan.

Daarnaast zitten er, op de luchtgelagerde armen na, meer nadelen aan zoals herrie makende (in het geluid uit je speakers) en storingsgevoelige servo's.

;)

Toch heeft Lestat gelijk. De fouthoek is niet instelbaar :rolleyes:  :lol:

Jawel hoor :P;) Zal ook wel moeten anders krijg je geheid vervorming.

Alleen bij die B&O niet, daar heeft de fabriek het a keurig in orde gemaakt (als het goed is)

Overigens had Lestat het over een fouthoekcorrectie die niet ze niet hebben. Maar of dat de reden is waarom ze niet zo veel verkocht worden? :rolleyes:

;)

Toch heeft Lestat gelijk. De fouthoek is niet instelbaar :rolleyes::lol:

Beste Sodejuu,

Hij heeft nog meer gelijk want bv Revox heeft ook een tangetiele arm die met servo's gestuurd wordt en die steeds een beetje vaak scheef staat over bijna de hele plaatkant en dus bijna overal fout----hoek heeft behalve op een paar punten niet.

Ik heb zelf zo'n ding gehad en vaak beluisterd en gemeten totdat ik het begreep.

Natuurlijk zijn er ook goede systemen zoals Air Tangent die inderdaad geen fouthoek hebben , maar 20.000,00 euro tegenwoordig is toch wat veel voor de gemiddelde muziekliefhebber.

Dus Lestat had er misschien even een paar merken bij moeten zetten ;)

MvG,

Haudio

:rolleyes:

ruk of niet?

... de dwarskracht op het naaldje? Veroorzaakt dat geen kleine trillingen die slechts op te lossen zijn met een wrijvingsloze, maar kostbare constructie?

@ Sebastiaan: helemaal ruk? Ach, ik ben sowieso verbaasd dat je geen serieuze draaitafel hebt staan. <_<

Beste,

Kent iemand hier mijn b&o? Is het nou ruk of niet? :D

Groeten,

Bas

Hoe kan iemand met de beste OREN van dit forum dat nu vragen?

:P:lol::lol:;)

Beste Pjotr,

Dank je voor het compliment, maar op gebied van draaitafels ben ik dus echt een absolute leek :D. Toch erken ik wel dat kwaliteits draaitafels en analoge spoelen recorders superieur zijn aan digitaal 16 bits 44.1Khz.

Ik zou dolgraag een goed analoog systeem willen hebben, maar ik heb simpelweg te veel muziek op cd's. Ik heb er ook het geld niet voor. Bovendien heb ik een systeem wat geheel gedigitaliseerd is i.v.n. roomcorrectie :D. Een ander argument is dat ik sommige goede muziek letterlijk grijs draai, en een LP zou dan zo op gedraaid zijn bij mij..

Maar ik wel nogmaals benadrukken dat de analoog liefhebbers in mijn optiek wel helemaal gelijk hebben..

Betreft mijn b&o. Ik vind hem ok klinken, maar ik weet wel dat er veel beter zou zijn. Mijn vraag of het ruk is, is zodat ik een beetje weet (als leek) hoe ik dat ding kan inschalen. Het is zoiezo een erfenis van mijn overleden Opa dus hij heeft voor mij zoiezo een hoge emotionele waarde.

Groeten,

Bas

<_<<_<<_<

Yep, ik had ooit de klok horen luiden, maar was de opbergplek van die verdraaide klepel vergeten! En ach, ook "kenners" mogen zich wel eens vergissen, niet?

In ieder geval mijn dank voor de volwassen reacties..... ( en voor de toekenning van het predikaat Kenner! ) :lol: