Jump to content

Onkyo versterker A9211

peterr1964
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Sinds vandaag heb ik er 2 speakers bij.

Ik heb een Onkyo A9211 (2x60/4x45W) en daar had ik 2x JMLab 715 speakers bij. Nou heb ik er een stel dezelfde bijgekocht, maar nu heb ik het volgende probleem.

Bij behoorlijk hard muziek draaien slaat de versterker automatisch uit met 4 speakers aan. Bij 2 stuks aan heb ik hier geen last van.

Bedrading is goed aangesloten en ik gebruik dik speaker snoer.

Hoe kan ik dit oplossen?

Peter

een tweede set speakers betekent een extra pak werk voor de versterker. Vooral als (weet ik in jou geval niet) het vrij laag ohmige speakers zijn. Het lijkt alsof hij in de thermische beveiliging schiet, en je mag blij zijn dat er, in dat geval, zo'n beveiliging op zit!

De onkyo website heeft geluid, dat is even te irritant (ik luister nu muziek over de pc) om te kijken.. Maar het lijkt niet de grootste krachtpatser te zijn..

Edit: waarom eigenlijk nog een paar? Ik zie dat het geen surround versterker is / lijkt te zijn? Voor stereo zijn 2 speakers genoeg hoor :)

Ja ik weet het dat stereo 2 speakers is. Maar ik vond het wel leuk staan in me huiskamer (die 5x5 is) om er 2 bij te zetten. Audio Gallery in Rotterdam (waar me set vandaan komt) zei dat die versterker het makkelijk aankon. En hij komt ook best ver qua geluid, maar ik draai best vaak behoorlijk hard en dan gaat het mis. Maargoed als ik dit wil oplossen dan zal het een andere zwaardere versterker moeten worden.

groeten,

Peter

Ik zou de verkoper een proces aan zijn broek doen voor oplichting. 4 speakers op een stereo versterker is nooit verstandig.

RUil ze alle 4 in voor 2 in een maatje groter is een beter idee.

Beste,

Elke luidspreker heeft zijn eigen versterker nodig !

Dat betekent , als er 4 op aangesloten kunnen worden , dat 1 van de twee paren mag spelen em de andere uit moet !

Of andersom dus geen 4 tegelijk, de Impedantie zakt met de helft en omdat alle luidsprekers geen vaste weerstand hebben maar een wisselende Impedantie die erg laag kan gaan bij sommige frequenties , daar kunnen versterkers niet tegen, ook niet bij zacht spelen !

De een of andere keer geeft jou versterker dan de geest.

Dus wil je met 4 tegelijk gaan spelen, dan zul je er een versterker bij aan moeten schaffen.

Zodoende blijven de installaties heel die wij in veel Horeca gelegenheden plaatsen !

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Beste,

Elke luidspreker heeft zijn eigen versterker nodig !

Dat betekent , als er 4 op aangesloten kunnen worden , dat 1 van de twee paren mag spelen em de andere uit moet !

Of andersom dus geen 4 tegelijk, de Impedantie zakt met de helft en omdat alle luidsprekers geen vaste weerstand hebben maar een wisselende Impedantie die erg laag kan gaan bij sommige frequenties , daar kunnen versterkers niet tegen, ook niet bij zacht spelen !

De een of andere keer geeft jou versterker dan de geest.

Dus wil je met 4 tegelijk gaan spelen, dan zul je er een versterker bij aan moeten schaffen.

Zodoende blijven de installaties heel die wij in veel Horeca gelegenheden plaatsen !

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Mijn ouders spelen al jaren met een stereoversterker met 4 speakers eraan. Twee in de woonkamer en twee in de keuken. Dat is nog nooit misgegaan. En niet omdat ze nou zo'n 'powerhouse' hebben staan. Vroeger een Philips (geen idee hoeveel vermogen dat ding heeft, maar veel kan het niet zijn, gezien de voeding) en nu een NAD C350 (60W?)... Als je er rustig mee speelt, kan het best. Met het jaarlijkse flatfeest, dat wij hier altijd organiseren, speelt de Harman Kardon van een huisgenoot van mij de hele avond met 4 speakers eraan (en vrij luid ook...). Is nog nooit fout gegaan... Mijn Marantz stuurt nog 2 andere speakers aan...