paul demo Posted 10 april 2006 Author Report Share Posted 10 april 2006 misschien dat ik toch maar eens wat audiowinkels in China binnenloop. Hebben ze die daar dan... kun je niet beter gelijk naar zo'n fabriek gaan en importeur worden.... ER zijn er inderdaad een aantal, helaas niet in de stad waar ik naar toe ga maar we hebben gewoon geregeld dat we een paar dagen naar Sjanhai vliegen. Ik wil daar voor mn gevoel gewoon een rondkijken. Heb eventueel ook wat op het oog hier, maar dat horen jullie wel als ik terug ben uit China. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 misschien dat ik toch maar eens wat audiowinkels in China binnenloop. Hebben ze die daar dan... kun je niet beter gelijk naar zo'n fabriek gaan en importeur worden.... ER zijn er inderdaad een aantal, helaas niet in de stad waar ik naar toe ga maar we hebben gewoon geregeld dat we een paar dagen naar Sjanhai vliegen. Ik wil daar voor mn gevoel gewoon een rondkijken. Heb eventueel ook wat op het oog hier, maar dat horen jullie wel als ik terug ben uit China. Als je nou iets leuks ziet, koop dan gelijk een container vol. Da's mooie handel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 10 april 2006 Author Report Share Posted 10 april 2006 misschien dat ik toch maar eens wat audiowinkels in China binnenloop. Hebben ze die daar dan... kun je niet beter gelijk naar zo'n fabriek gaan en importeur worden.... ER zijn er inderdaad een aantal, helaas niet in de stad waar ik naar toe ga maar we hebben gewoon geregeld dat we een paar dagen naar Sjanhai vliegen. Ik wil daar voor mn gevoel gewoon een rondkijken. Heb eventueel ook wat op het oog hier, maar dat horen jullie wel als ik terug ben uit China. Als je nou iets leuks ziet, koop dan gelijk een container vol. Da's mooie handel. Wie weet? Als onze regering lastig blijft doen om mijn dan nieuwe vrouw hier toe te laten kan ik altijd daar ter plekke bij DHV aan de bak. Ik hou jullie op de hoogte. En nee , naar shanling ben ik niet op zoek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Afgelopen wioensdag was hier trouwens iemand die dacht dat ik met buizenversterkers speelde.... Vervormen die Arrays zo erg dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Afgelopen wioensdag was hier trouwens iemand die dacht dat ik met buizenversterkers speelde.... Vervormen die Arrays zo erg dan? Ja, kijk maar uit... Straks wordt jij ook nog in je hok gejaagd door Hans... Link to comment Share on other sites More sharing options...
symfo Posted 11 april 2006 Report Share Posted 11 april 2006 Ik ben aan het twijfelen om mijn Jadis Orchestra Reference te koop te zetten. Ik denk dat Ik over ga stappen naar een mooie vintage versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 11 april 2006 Members Report Share Posted 11 april 2006 Er staat momenteel op MP een PP versterker met 2a3 triode's Ziet er leuk uit en heel wat beter dan zo'n suffe EL34 versterker hoe mooi hij er ook uitziet O ja ? Op het moment dat die ''suffe'' EL 34's in triode staan geven ze die 2A3's toch wel het nakijken. Strakker in het laag, meer detail, realistischer 3-d plaatje, en vooral meer controle... Maar dat zal wel weer aan mijn luidsprekers hebben gelegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 11 april 2006 Members Report Share Posted 11 april 2006 Aangezien ik nu de MC luidsprekers heb staan met een rendement van 93 db wordt het tijd voor een buizeneindversterker. Mijn T&A eindversterker A 3000 staat inmiddels te koop. Ik wil ca. 2 x 30 watt , gebalanceerd en liefst klasse A ca. 2x30 watt. Wat is voor mij de keuze?"??????????? Wat dacht je trouwens van zoiets als dit... Ming Da MC 805 A monoblokken (40 watt klasse A) ... die heb je als set vanuit China voor ongeveer 1600 euro (inclusief invoer, transport en BTW). We gaan ze van de week bij Kraus proberen, kijken wat het bij hem doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 11 april 2006 Report Share Posted 11 april 2006 Er staat momenteel op MP een PP versterker met 2a3 triode's Ziet er leuk uit en heel wat beter dan zo'n suffe EL34 versterker hoe mooi hij er ook uitziet O ja ? Op het moment dat die ''suffe'' EL 34's in triode staan geven ze die 2A3's toch wel het nakijken. Strakker in het laag, meer detail, realistischer 3-d plaatje, en vooral meer controle... Maar dat zal wel weer aan mijn luidsprekers hebben gelegen. nog een keer lezen, tubejack heeft het over een "zo'n suffe EL34 versterker" niet over de buis zelf. Helaas moet ik hem daarin toch wel een beetje gelijk geven, het gros van de versterkers rond een EL34 is niet erg inspirerend, maar m.i. kun je met de buis heel erg mooie dingen doen. Het is inderdaad een van de weinige pentodes die als een "echte" triode te gebruiken is, er zijn intern geen roosters doorverbonden. Een andere mooie, maar zeer zelden geziene toepassing is als single endend pentode. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 15 april 2006 Report Share Posted 15 april 2006 Er staat momenteel op MP een PP versterker met 2a3 triode's Ziet er leuk uit en heel wat beter dan zo'n suffe EL34 versterker hoe mooi hij er ook uitziet O ja ? Op het moment dat die ''suffe'' EL 34's in triode staan geven ze die 2A3's toch wel het nakijken. Strakker in het laag, meer detail, realistischer 3-d plaatje, en vooral meer controle... Maar dat zal wel weer aan mijn luidsprekers hebben gelegen. Jullie hebben het over el34 in triode zetten? Heb ik bij mijn versterker gedaan maar hoor geen verschil? Ook het vermogen zou maar 11watt worden gebeurd ook niet? Vraag hoe kan dat ligt het misschien aan de kwaliteit van de uitgangstrafo? Groeten Het lijkt er meer op dat jij hem niet in triode gzet hebt.. Wat heb je precies gedaan? -En aan de UT kan dat niet liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 Hmmm, Paasweekendje weg, effe geen Hear, zie ik uiteindelijk dat er op twijfelachtige toon een vraag aan me gesteld wordt, en als ik wil antwoorden is die post weg FJWillems: voor zover ik me je post kan herinneren lijkt het goed te zijn. Maar wat voor versterker heb je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 Hmmm, Paasweekendje weg, effe geen Hear, zie ik uiteindelijk dat er op twijfelachtige toon een vraag aan me gesteld wordt, en als ik wil antwoorden is die post weg FJWillems: voor zover ik me je post kan herinneren lijkt het goed te zijn. Maar wat voor versterker heb je? Ik had de post weggehaald omdat ik dacht er komt toch niets meer. Wat bedoel je eigenlijk met twijfelachtige toon? Dat het goed is weet ik ook. Werkt alleen niet. Versterker 2x2 el34 ultra-linear naar triode. Groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 Ik had de post weggehaald omdat ik dacht er komt toch niets meer. Dat is toch geen reden om een post te verwijderen??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 Ik had de post weggehaald omdat ik dacht er komt toch niets meer. Dat is toch geen reden om een post te verwijderen??? Sorry foutje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 nog een keer lezen, tubejack heeft het over een "zo'n suffe EL34 versterker" niet over de buis zelf. Een laat qoutje....uit eigen ervaring... to nu toe. Natuurlijk ik ben ik een tijdlang heel blij geweest met mijn UL40S2 EL34 in UL => triode, dezelfde versterker met KT88 in UL => triode was weer een upgrade. Die PP versterker met 2A3's leek me een leuk ding, Maar het mooiste vind ik SE triode. Een echt mooie versterker met EL34's heb ik nog niet gehoord, wel heel mooi uitziende versterkers :-) Misschien, doe ik de buis wel veel tekort, maar als je een beetje power nodig hebt zou ik JJ KT88 nemen. Menno heeft een leuk project met penthodes in allerlei standen met uiterst betaalbare trafo's..... Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 Hmmm, Paasweekendje weg, effe geen Hear, zie ik uiteindelijk dat er op twijfelachtige toon een vraag aan me gesteld wordt, en als ik wil antwoorden is die post weg FJWillems: voor zover ik me je post kan herinneren lijkt het goed te zijn. Maar wat voor versterker heb je? Ik had de post weggehaald omdat ik dacht er komt toch niets meer. Wat bedoel je eigenlijk met twijfelachtige toon? Dat het goed is weet ik ook. Werkt alleen niet. Versterker 2x2 el34 ultra-linear naar triode. Groeten Het kwam op mij over van "Als je er dan toch zoveel verstand van hebt, waarom zeg je nou dan niks meer?" Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 20 april 2006 Report Share Posted 20 april 2006 Hmmm, Paasweekendje weg, effe geen Hear, zie ik uiteindelijk dat er op twijfelachtige toon een vraag aan me gesteld wordt, en als ik wil antwoorden is die post weg FJWillems: voor zover ik me je post kan herinneren lijkt het goed te zijn. Maar wat voor versterker heb je? Ik had de post weggehaald omdat ik dacht er komt toch niets meer. Wat bedoel je eigenlijk met twijfelachtige toon? Dat het goed is weet ik ook. Werkt alleen niet. Versterker 2x2 el34 ultra-linear naar triode. Groeten Het kwam op mij over van "Als je er dan toch zoveel verstand van hebt, waarom zeg je nou dan niks meer?" Dat klopt. Maar nu het antwoord op mijn vraag? El34 pp naar Triode geen geluids verschil? Ook niet de helft van het vermogen? VRAAG MAG OOK DOOR IEMAND ANDERS BEANTWOORD WORDEN. Groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 20 april 2006 Report Share Posted 20 april 2006 Maar nu het antwoord op mijn vraag? El34 pp naar Triode geen geluids verschil? Ook niet de helft van het vermogen? VRAAG MAG OOK DOOR IEMAND ANDERS BEANTWOORD WORDEN. Groeten Normaal gesproken gebeurt bij schakeling vanuit ultralineair naar triode het volgende: - versterkingsfactor (gain) neemt toe - vermogen neemt af - theoretische vervorming neemt iets toe - afbeelding wordt doorgaans groter In principe zal de buis in triode dus een hoger volume afgeven bij dezelfde stand van de volumeknop maar heeft 'ie een lager maximaal vermogen. Hoe groot de absolute verschillen zijn hangt af van het type buis, het gebruikte aantal per kanaal, de stuurbuizen en uiteraard de rest van de schakeling. Het gehoormatige verschil hangt af van de combinatie versterker-luidspreker, sommige versterkers laten veel verschil horen (zoals mijn Croft Series VI), andere laten weinig verschil horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 april 2006 Report Share Posted 20 april 2006 El34 pp naar Triode geen geluids verschil?Ook niet de helft van het vermogen? VRAAG MAG OOK DOOR IEMAND ANDERS BEANTWOORD WORDEN. Groeten Zo'n mooi project 20 verschillende schakelingen! Het is jammer dat ik geen bestemming heb voor zo'n versterker.... Fjmwillems! het vermogen halveerd! maar het geluid vind ik veel natuurlijker. EL34 PP Menno van der veen Maar zoniet EL34 PP supertriode Groet, Jack P.s. slimme mensen hebben ontdekt dat ook alle andere pagina's zo te zien is doe eens http://www.mennovanderveen.nl/nl/project19.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 20 april 2006 Report Share Posted 20 april 2006 El34 pp naar Triode geen geluids verschil?Ook niet de helft van het vermogen? VRAAG MAG OOK DOOR IEMAND ANDERS BEANTWOORD WORDEN. Groeten Zo'n mooi project 20 verschillende schakelingen! Het is jammer dat ik geen bestemming heb voor zo'n versterker.... Fjmwillems! het vermogen halveerd! maar het geluid vind ik veel natuurlijker. EL34 PP Menno van der veen Maar zoniet EL34 PP supertriode Groet, Jack P.s. slimme mensen hebben ontdekt dat ook alle andere pagina's zo te zien is doe eens http://www.mennovanderveen.nl/nl/project19.html Ik hoor van iedereen het vermogen halveerd. En het klinkt heel anders dan Ultra-linear. Zoals ik al schreef ik hoor in mijn situatie geen verschil? Groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 april 2006 Report Share Posted 20 april 2006 Zoals ik al schreef ik hoor in mijn situatie geen verschil? fmjwillems: qua geluidsterkte zou het kunnen dat je weinig verschil hoort. Om iets 2x zo hard te laten klinken heb je 10x zoveel vermogen nodig. Dus 100mw-1watt-10watt-1000-1kw etc, even oftopic wist je dat 100mw heel veel geluid kan zijn.. veel meer als het gangbare vrouwvriendelijkekamerbehangskyradio niveau Maar qua klankkleur dat moeilijk te omschrijven is, zou e.e.a. veel natuurlijker klinken, meer dat het geluid niet meer alleen uit de luidspreker komt, maar ergens in de lucht ontstaat. Tel tot 10.000 en neem in de tussentijd de moeite om Menno te lezen! Zo goed als hij dat doet, kan ik echt niet uitleggen. Er is een wereld van verschil tussen diverse versterker schakelingen met EL34 en aanverwanten. En ach als je geen verschil hoort en je bent tevreden met je versterker. Mooi toch! gewoon lekker spelen met je versterker! Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 april 2006 Report Share Posted 20 april 2006 Zoals ik al schreef ik hoor in mijn situatie geen verschil? fmjwillems: qua geluidsterkte zou het kunnen dat je weinig verschil hoort. Om iets 2x zo hard te laten klinken heb je 10x zoveel vermogen nodig. Dus 100mw-1watt-10watt-1000-1kw etc, even oftopic wist je dat 100mw heel veel geluid kan zijn.. veel meer als het gangbare vrouwvriendelijkekamerbehangskyradio niveau Maar qua klankkleur dat moeilijk te omschrijven is, zou e.e.a. veel natuurlijker klinken, meer dat het geluid niet meer alleen uit de luidspreker komt, maar ergens in de lucht ontstaat. Tel tot 10.000 en neem in de tussentijd de moeite om Menno te lezen! Zo goed als hij dat doet, kan ik echt niet uitleggen. Er is een wereld van verschil tussen diverse versterker schakelingen met EL34 en aanverwanten. En ach als je geen verschil hoort en je bent tevreden met je versterker. Mooi toch! gewoon lekker spelen met je versterker! Groet, Jack Gelukkig is er iemand hear die er Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 20 april 2006 Report Share Posted 20 april 2006 Zoals ik al schreef ik hoor in mijn situatie geen verschil? fmjwillems: qua geluidsterkte zou het kunnen dat je weinig verschil hoort. Om iets 2x zo hard te laten klinken heb je 10x zoveel vermogen nodig. Dus 100mw-1watt-10watt-1000-1kw etc, even oftopic wist je dat 100mw heel veel geluid kan zijn.. veel meer als het gangbare vrouwvriendelijkekamerbehangskyradio niveau Maar qua klankkleur dat moeilijk te omschrijven is, zou e.e.a. veel natuurlijker klinken, meer dat het geluid niet meer alleen uit de luidspreker komt, maar ergens in de lucht ontstaat. Tel tot 10.000 en neem in de tussentijd de moeite om Menno te lezen! Zo goed als hij dat doet, kan ik echt niet uitleggen. Er is een wereld van verschil tussen diverse versterker schakelingen met EL34 en aanverwanten. En ach als je geen verschil hoort en je bent tevreden met je versterker. Mooi toch! gewoon lekker spelen met je versterker! Groet, Jack Ik vindt het wel heel leuk dat mij in deze situatie iemand troost. Maar maak je niet ongerust ook in pp heb ik een schitterend geluid dus ik zet de versterker weer terug in pp. Van die doctoren als M.vanderVeen ken ik er meer. Die stap heb ik al gehad als je begrijpt wat ik bedoel? BEDANKT VOOR DE HULP IN HET BIJZONDER BUIZENBART GROETEN Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 april 2006 Report Share Posted 21 april 2006 Maar hoe is het nu met de versterker van Paul Demo...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 21 april 2006 Report Share Posted 21 april 2006 Maar hoe is het nu met de versterker van Paul Demo...??? Die zit in China komt met een mooie Chinese versterker terug? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts