bees Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 Ik ben opzoek naar een nieuwe koptelefoon... Deze gaat voornamelijk gebruikt worden achter de pc en in de "studio" waar mijn vriendin allerlei foute achtergrondjes inzingt voor nog foutere nederlandstalige piraten hits......... Mijn oog is gevallen op een beyerdynamic dt990 maar is dit ook de juiste keus? Ik heb hem ooit eens gehoord en dat beviel mij zeer, tevens vind ik het een zeer comfortabele hoofdtelefoon.... (het budget is vastgesteld op 230 euro dat is de prijs van een dt990 op www.rikstoet.nl) tevens mag u hier uw eigen dt990, mits in onberispelijke staat, aan mij te koop aanbieden :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 Hallo, Ik weet dat er twee soorten zijn: de "gewone" en de "professional". Beslist de laatste nemen. Zeer informatief: de review op dit forum van deze DT990 Pro door Dairybeat (onder de kop "reviews"). Wel opletten: deze Beyer vraagt om een behoorlijk ver opendraaien van de volumeregelaar vanwege de ohmse weerstand. Dat lees ik in alle tests. Is dus echt niet bedoeld voor aan bijv een iPod (maar dat zou toch al geen gezicht zijn). Maar met een hoofdtel versterker of een degelijke hoofdteluitgang aan de versterker geen probleem. En dan nog een tip: op de duitse ebay zijn twee betrouwbare shops die deze professional aanbieden voor 139 euro. Met Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 13 april 2006 Report Share Posted 13 april 2006 En Bees? Al geslaagd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 14 april 2006 Author Report Share Posted 14 april 2006 En Bees? Al geslaagd? ja, ik heb iets heel anders gekocht..... heb mijn wensen en budget drastisch naar beneden bijgesteld en een hd-515 opgepikt bij de media markt (mijn eerste en laatste aankoop ooit bij de media markt...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 En Bees? Al geslaagd? ja, ik heb iets heel anders gekocht..... heb mijn wensen en budget drastisch naar beneden bijgesteld en een hd-515 opgepikt bij de media markt (mijn eerste en laatste aankoop ooit bij de media markt...) Die conclusie is op zich al de investering waard Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 En Bees? Al geslaagd? ja, ik heb iets heel anders gekocht..... heb mijn wensen en budget drastisch naar beneden bijgesteld en een hd-515 opgepikt bij de media markt (mijn eerste en laatste aankoop ooit bij de media markt...) HD515, oei oei jammer, de DT990 is echt een stuk beter Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 15 april 2006 Author Report Share Posted 15 april 2006 En Bees? Al geslaagd? ja, ik heb iets heel anders gekocht..... heb mijn wensen en budget drastisch naar beneden bijgesteld en een hd-515 opgepikt bij de media markt (mijn eerste en laatste aankoop ooit bij de media markt...) HD515, oei oei jammer, de DT990 is echt een stuk beter Robin ja ja ja maar die kost ook 2x zoveel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
weerfreak Posted 20 april 2006 Report Share Posted 20 april 2006 HD515, oei oei jammer, de DT990 is echt een stuk beter Robin ja ja ja maar die kost ook 2x zoveel... Het voordeel van zo'n Beyer is dat je 'm met plezier op je knar zet en 'm een flinke tijd met plezier op je knar houdt ha dat is een goeie. Je hoort alle onvolkomenheden in de opname met een dt880 of 990. robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 20 april 2006 Report Share Posted 20 april 2006 Ik heb ook jaren met de Beyer gemixed; het was echt een goed ding! Alleen de hardware versleet wel vrij snel (ik denk dat het de niet pro versie was...). Op enkele jaren intensief gebruik tijd waren de earpads "op". Maar het gesukkel is pas begonnen toen iemand op een schelp getrapt had (in de studio als ik daar aan terug denk die tijd ) Goeie sound was het wel, vooral toen op mijn Luxman L-540 mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts