ravon Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 Van de week nog genoten van The Nits, gruwelijk mooi.. Was dat een concert? Heb je "Les Nuits" ook? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 Dat heftige stuk wat Erik op de UC dag speelde was hard rock op een kerkorgel. Dan moet Erik maar eens naar zZz luisteren, al gebruiken die een Hammond -die heeft dus geen 32 voets baspijp - maar 'hardrock' zou je het wel kunnen noemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 Van de week nog genoten van The Nits, gruwelijk mooi.. Was dat een concert? Heb je "Les Nuits" ook? Was ouder werk, maar Les Nuits vind ik ook niet verkeerd hoor, ben wel een fan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 Ik herinner me een opmerking van Barry Hay over haar: "Een stem met kloten". Ja, maar Barry Hay vindt Di-Rect ook goed, dus zo'n opmerking van hem zegt me niet zo veel... Ik heb Golden Earing gezien. Die lui kunnen spelen. En doen dat al h Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 Van de week nog genoten van The Nits, gruwelijk mooi.. Was dat een concert? Heb je "Les Nuits" ook? Was ouder werk, maar Les Nuits vind ik ook niet verkeerd hoor, ben wel een fan. Urk! Dat album vind ik waanzinnig mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 Id dit een kwis? BZN? (ps nav Henries favo band) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 Id dit een kwis? BZN? (ps nav Henries favo band) Jaaahhh, Henri balen want ze stoppen ermee.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 Id dit een kwis? BZN? (ps Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 Wist ik wel http://www.hear.nl/2003/forum/index.htm sry bedoel http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=3567&st=0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 Id dit een kwis? BZN? (ps Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 Id dit een kwis? BZN? (ps Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 Ik kende ooit iemand die ze "De Catering" noemde Goeie band Henrie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 Ik kende ooit iemand die ze "De Catering" noemde Goeie band Henrie Ja, ik ken ook van dat soort mensen... Barbaren zijn het... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 The Gathering ken ik helemaal niet. Wat maken ze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 Ik kende ooit iemand die ze "De Catering" noemde Goeie band Henrie Ja, ik ken ook van dat soort mensen... Barbaren zijn het... "Gratis Bier" was ook zo'n leuke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 Vind het eigenlijk wel een leuke naam "de catering" Altijd beter dan "de amazing stroopwafels" om maar eens een zijstraat te noemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 Ken ik helemaal niet. Wat maken ze? Goeie muziek... Nou ja, het verschilt nogal, naar welke periode je kijkt: Ze zijn opgericht in 1989 meen ik, toen het nog pubers waren. In 1991 kwam hun debuut uit, Always... genaamd. Dat was (inmiddels achterhaalde) doom/gothic-metal, met een zanger met grafstem. In 1993 kwam hun 2e album, Almost A Dance uit. Andere zanger, betere muziek, maar de zanger was niet veel soeps, hoewel ie normaal zong (nou ja, hij deed een poging...) i.p.v. brullen en grommen... In 1995 zijn ze naar een wat groter publiek doorgebroken met het album Mandylion. Inmiddels weer een andere zanger (een zangeres dit maal) en ook een wat andere stijl. Zeg maar het begin van de gothic, zoals je nu veel hoort (Within Temptation, After Forever, Epica, Nightwish...), maar dan net wat minder overkill-bombastisch... Daarna zijn ze steeds verder bij de gothic vandaan gegroeid. In 1997 kwam Nighttime Birds uit. Vrij rustig, weinig meer met metal te maken. Nog wel vrij bombastisch. In 1998 kwam wat mij betreft hun beste album uit: How To Measure A Planet. Een dubbel-cd met goeie muziek. Beetje moeilijk om aan te geven wat voor muziek het eigenlijk is, maar zelf noemen ze het sinds die tijd 'trip rock'. Dat dekt op de een of andere manier de lading wel eigenlijk. In 2000 kwam If_Then_Else uit. Wat mij betreft wat minder goed dat z'n voorganger, vooral als geheel, want er staan wel een paar bloedmooie nummer op! Het voorlopig laatste album stamt al weer uit 2003: Souvenirs. Erg goed album, maar wat 'moeilijker' dan How To Measure A Planet. Binnenkort (wat heet: 15 april!) komt hun nieuwe album uit, genaamd Home. Die ken ik uiteraard nog niet, maar ik heb al een paar nummers gehoord via hun website. Dat klonk wel veelbelovend! In de tussentijd hebben ze ook nog een aantal live-albums uitgebracht (Superheat uit 2000 en Sleepy Buildings uit 2004; semi-akoestisch en erg mooi opgenomen; ik was er bij ) en een verzamelalbum 'Rarities and B-sides'. Meer iets voor de die-hard fan... Oh ja, en ze hebben nog een EP uitgebracht, genaamd Black Light District. Vooral het 16 minuten durende titelnummer daarvan is briljant! En nou heb ik RSI geloof ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 Vind het eigenlijk wel een leuke naam "de catering" Altijd beter dan "de amazing stroopwafels" om maar eens een zijstraat te noemen. Of de WC-experience Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 Ken ik helemaal niet. Wat maken ze? Goeie muziek... Hoi Henrie. Leuke recentie! kom eens een biertje drinken. Prima tegen RSI alhoewel teveel dezelfde "klok-bewegingen" Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 Vind het eigenlijk wel een leuke naam "de catering" Altijd beter dan "de amazing stroopwafels" om maar eens een zijstraat te noemen. Of de WC-experience Of "Even geduld" Of "Grof geschut" (Br Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 In 1993 kwam hun 2e album, Almost A Dance uit. Andere zanger, betere muziek, maar de zanger was niet veel soeps, hoewel ie normaal zong (nou ja, hij deed een poging...) i.p.v. brullen en grommen... Ja, toen hebben ze gespeeld op Noorderslag. "De Catering" kwam van twee meiden die daarheen waren gegaan, en gigantisch de slappe lach hadden gekregen van die 'operazangeres' (dat lees ik niet terug in je overzicht), maar ja, die hadden zich waarschijnlijk kompleet te pletter geblowd, dat helpt natuurlijk ook niet Ik heb alleen 'Mandylion' in mijn collectie, dankzij dit overzicht ga ik toch es op onderzoek.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 Uhhh, dit topic ging toch over Anouk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 komt het jullie bekent voor?? Ik kan niet voor anderen spreken, maar mij komen d/t spelfouten vrij bekend voor... Zingen en geen toonhoogte houden of teksten tikken met onvoldoende taalkennis, wat maakt het uit? Dat zijn zo over het algemeen van die dingetjes die we in de omgang met elkaar gewoon door de vingers zien, nietwaar? Er zijn altijd mensen die zang ondanks dat waarderen en er zijn genoeg mensen die de strekking van een bericht begrijpen ondanks de spelfouten. Gewoon blijven ademhalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 In 1993 kwam hun 2e album, Almost A Dance uit. Andere zanger, betere muziek, maar de zanger was niet veel soeps, hoewel ie normaal zong (nou ja, hij deed een poging...) i.p.v. brullen en grommen... Ja, toen hebben ze gespeeld op Noorderslag. "De Catering" kwam van twee meiden die daarheen waren gegaan, en gigantisch de slappe lach hadden gekregen van die 'operazangeres' (dat lees ik niet terug in je overzicht), maar ja, die hadden zich waarschijnlijk kompleet te pletter geblowd, dat helpt natuurlijk ook niet Ik heb alleen 'Mandylion' in mijn collectie, dankzij dit overzicht ga ik toch es op onderzoek.. In 1993 hadden ze een andere (achtergrond)zangeres. Die schijnt nogal ruzie gehad te hebben met de zanger van toen (Niels Dufhues; schijnt nog steeds in de muziek te zitten). Die zangeres was ook niet geweldig. En het was bovendien 'not done' om een vrouw in een metalband te hebben in die tijd. Tegenwoordig zie je bijna niet anders maar toen was het vrij nieuw. Volgens mij had destijds alleen Paradise Lost wel eens iets met vrouwenzang geprobeerd. The Gathering had op het debuut ook al een vrouw als 2e stem trouwens... Als je nog meer The Gathering wilt horen, zou ik vooral alles na Mandylion aanraden en dan vooral How To Measure A Planet (maar sommigen vinden dat dan weer een draak van een cd...). Ik kijk zelf vooral uit naar de nieuwe cd... ...en ik moet nog altijd Mandylion een keer kopen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 7 april 2006 Report Share Posted 7 april 2006 Vind het eigenlijk wel een leuke naam "de catering" Altijd beter dan "de amazing stroopwafels" om maar eens een zijstraat te noemen. Of de WC-experience Of "Even geduld" Of "Grof geschut" (Br Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts