Sebastiaan de vries Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Ik ben geen techneut, dus wat moet ik met een technische opleiding? Je hebt toch een bedrijf genaamd Soundevolution? Daar doe je toch 'technische' dingen? Waar heb je die geleerd dan? Beste Henrie, Ik heb een bedrijf ja. En daar doen we een heel specifiek ding die ik mezelf heb aangeleerd. Maar wat dat in godsnaam met anouk heeft te maken ontgaat mij even We hebben het over muziek en het conservatorium, en die opleiding heb ik ook genoten en afgemaakt. heb je me ergens horen zeggen dat je zonder conservatorium geen goeje muzikant zou kunnen zijn? NEEN! En zo denk ik ook helemaal niet. Echter dat stond niet ter discussie. Ter discussie stond of Anouk het conservatorium had gedaan of niet. Groeten, Bas Bas. Wat je doet is de muzikale kwaliteiten van Anouk kwalificeren en daarbij gebruik je onder meer als argument dat jij een conservatoriumopleiding hebt afgerond en Anouk niet. Je vindt jezelf muzikaal begaafder dan Anouk Nu doe jij allerlei technische dingen met audioapparatuur en je bent daarvoor niet opgeleid. Sommigen hear zijn ingenieur. Maakt dat jouw technische prestaties nu bagger? Of is het mogelijk dat jij ondanks een gebrek aan technische opleiding technisch succesvol kunt zijn? Beste Ravon, Maar ik vind mijzelf dus niet muzikaal begaafder omdat ik conservatorium heb gedaan Dat heb ik dus ook nergens gezegd. Op het conservatorium leer je enkel gereedschappen. De muzikaliteit moet in jezelf zitten. En sorry ik vind dus niet dat die in Anouk zit, anders zing en time je niet zo beroerd als zij. Als jij dat echter mooi vind, prima toch... qua Sound Evolution, ben ik zeker niet beter begaafder dan sommige ingenieurs. Het is een kwestie van doen en je oren gebruiken. En ik ben nou eenmaal een bedrijf gestart. Andere kunnen dan ook doen In dat opzicht vertrouw ik nog steeds op mijn oren. Ik ben geen techneut, echter zoek ik alleen de dingen uit die ik nodig heb om bepaalde dingen te bewerkstellen. Echter net zoals met electronica ontkom je ook bij muziek niet aan een bepaalde theoretische kennis Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Ik ben geen techneut, dus wat moet ik met een technische opleiding? Je hebt toch een bedrijf genaamd Soundevolution? Daar doe je toch 'technische' dingen? Waar heb je die geleerd dan? Beste Henrie, Ik heb een bedrijf ja. En daar doen we een heel specifiek ding die ik mezelf heb aangeleerd. Maar wat dat in godsnaam met anouk heeft te maken ontgaat mij even We hebben het over muziek en het conservatorium, en die opleiding heb ik ook genoten en afgemaakt. heb je me ergens horen zeggen dat je zonder conservatorium geen goeje muzikant zou kunnen zijn? NEEN! En zo denk ik ook helemaal niet. Echter dat stond niet ter discussie. Ter discussie stond of Anouk het conservatorium had gedaan of niet. Groeten, Bas Bas. Wat je doet is de muzikale kwaliteiten van Anouk kwalificeren en daarbij gebruik je onder meer als argument dat jij een conservatoriumopleiding hebt afgerond en Anouk niet. Je vindt jezelf muzikaal begaafder dan Anouk Nu doe jij allerlei technische dingen met audioapparatuur en je bent daarvoor niet opgeleid. Sommigen hear zijn ingenieur. Maakt dat jouw technische prestaties nu bagger? Of is het mogelijk dat jij ondanks een gebrek aan technische opleiding technisch succesvol kunt zijn? Succes Bas! Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 ja sorry, fles leeg, gekker wordt het niet hoor. slaap lekker allemaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Ik ben geen techneut, dus wat moet ik met een technische opleiding? Je hebt toch een bedrijf genaamd Soundevolution? Daar doe je toch 'technische' dingen? Waar heb je die geleerd dan? Beste Henrie, Ik heb een bedrijf ja. En daar doen we een heel specifiek ding die ik mezelf heb aangeleerd. Maar wat dat in godsnaam met anouk heeft te maken ontgaat mij even We hebben het over muziek en het conservatorium, en die opleiding heb ik ook genoten en afgemaakt. heb je me ergens horen zeggen dat je zonder conservatorium geen goeje muzikant zou kunnen zijn? NEEN! En zo denk ik ook helemaal niet. Echter dat stond niet ter discussie. Ter discussie stond of Anouk het conservatorium had gedaan of niet. Groeten, Bas Bas. Wat je doet is de muzikale kwaliteiten van Anouk kwalificeren en daarbij gebruik je onder meer als argument dat jij een conservatoriumopleiding hebt afgerond en Anouk niet. Je vindt jezelf muzikaal begaafder dan Anouk Nu doe jij allerlei technische dingen met audioapparatuur en je bent daarvoor niet opgeleid. Sommigen hear zijn ingenieur. Maakt dat jouw technische prestaties nu bagger? Of is het mogelijk dat jij ondanks een gebrek aan technische opleiding technisch succesvol kunt zijn? Beste Ravon, Maar ik vind mijzelf dus niet muzikaal begaafder omdat ik conservatorium heb gedaan Dat heb ik dus ook nergens gezegd. Dat heb je w Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 [...]Echter net zoals met electronica ontkom je ook bij muziek niet aan een bepaalde theoretische kennis [...] Of kennis van de Nederlandse taal. Elektronica is met een "k" en daarna een "c". Niet twee keer een "c". Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 [...]Echter net zoals met electronica ontkom je ook bij muziek niet aan een bepaalde theoretische kennis [...] Of kennis van de Nederlandse taal. Elektronica is met een "k" en daarna een "c". Niet twee keer een "c". Groet, Jacco Beste Jacco, Nou de nederlandse spelling zou me hier op dit forum aan mijn reet roesten, dus daar kun je over zeiken todat je een ons weegt, ik pas me niet aan! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Beste Ravon, Wat zeg ik daarna in jouzelfde quote over het conservatorium "Wil ik daar helemaal niet mee zeggen dat dat een vereiste is.. verre van dat!." En of jij mij verder bagger vind of niet kan me echt geen ene ruk schelen.. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 [...]Echter net zoals met electronica ontkom je ook bij muziek niet aan een bepaalde theoretische kennis [...] Of kennis van de Nederlandse taal. Elektronica is met een "k" en daarna een "c". Niet twee keer een "c". Groet, Jacco Beste Jacco, Nou de nederlandse spelling zou me hier op dit forum aan mijn reet roesten, dus daar kun je over zeiken todat je een ons weegt, ik pas me niet aan! Groeten, Bas Sow lang iemant un C en een K ferwiselt falt hed alemaal noch wel mee. De kenis fan de Neederlants taal hear is zoiezow bowfenchemidelt. Ik bechin me egt av te frage of mein geneeratsie -foorlowpig- als laadste choet (taal) ondeweis gekrege hep Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 [...]Echter net zoals met electronica ontkom je ook bij muziek niet aan een bepaalde theoretische kennis [...] Of kennis van de Nederlandse taal. Elektronica is met een "k" en daarna een "c". Niet twee keer een "c". Groet, Jacco Beste Jacco, Nou de nederlandse spelling zou me hier op dit forum aan mijn reet roesten, dus daar kun je over zeiken todat je een ons weegt, ik pas me niet aan! Groeten, Bas Ik zeik niet en ik probeer je al helemaal niet te laten aanpassen. Ik wilde je ook zeker niet in een dramadriehoek duwen (waarin ik jouw aanklager zou zijn). Ik geef je alleen nuchter en onpersoonlijk het advies om zorgvuldiger om te gaan met je spelling. Niet zozeer omdat ik het nu zo belangrijk vind, maar meer omdat je jezelf een blokkade opwerpt in zake jouw communicatieve vaardigheid. Het is onjuist en of je het er nu mee eens bent of niet, een "senior" heeft al lang gegeten en gedronken als hij/zij met jou gecorrespondeerd heeft (sollicitatie, of een andere zakelijke briefwisseling) en moet constateren dat je een "groentje" bent. Ik in ieder geval wel, en ik ben niet eens een "senior". Ik hoop niet dat je het gevoel hebt dat ik je wil afzeiken oid, maar beschouw het meer als een steile "learning curve". Nonchalant omgaan met taal is dodelijk. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 [...]Echter net zoals met electronica ontkom je ook bij muziek niet aan een bepaalde theoretische kennis [...] Of kennis van de Nederlandse taal. Elektronica is met een "k" en daarna een "c". Niet twee keer een "c". Groet, Jacco Beste Jacco, Nou de nederlandse spelling zou me hier op dit forum aan mijn reet roesten, dus daar kun je over zeiken todat je een ons weegt, ik pas me niet aan! Groeten, Bas Sow lang iemant un C en een K ferwiselt falt hed alemaal noch wel mee. De kenis fan de Neederlants taal hear is zoiezow bowfenchemidelt. Ik bechin me egt av te frage of mein geneeratsie -foorlowpig- als laadste choet (taal) ondeweis gekrege hep De enigste fout die ik heb kunnen ontdekken is: laadste choet (taal) ondeweis gekrege hepDass muss naturlich sein: hept. Onbepaalde wijs + t, dus hep+t = hept. Verder prima! Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Bizarre geluidsexperimenten Kun je wel zeggen ja. Heb ooit eens een uitvoering van een baksel van ze gehoord in de aula van het Stedelijk Museum in A'dam: Compositie voor vier ruismuren of zo. De zaal zat voor aanvang goed vol maar was 5 minuten na aanvang weer zo goed als leeg. Zal nooit vergeten dat een Amerikaanse toerist uitriep: "This sounds like a dieying vacuum cleaner" Maar ze deden er ook wel leuke dingen. Zo hebben ze daar het VOSIM (VOcal SIMulation) systeem ontwikkeld, wat verrassend goed kon zingen. Waar ik het meest van onder de indruk was, was 'de handschoen': een 'dataglove', die verbonden was met een pitch-shifter, waarbij je door de vingers te bewegen -en je hand in de ruimte- het apparaat kon manipuleren. Wat er precies gebeurde weet ik niet, maar er kwamen de meest monsterachtige geluiden uit die pitch-shifter. Die jongen maakt tegenwoordig filmmuziek geloof ik.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Beste Jacco, Watch the " " ik bedoel het niet zo hard als het overkomt sorry... Je hebt wel gelijk. In mijn geval raas ik met mijn vingers over het toetsenboard dat het hoofd soms sneller gaat dan de vingers. vervolgens druk ik direct op "post" Ik lees (het moge duidelijk zijn) mijn berichten ook niet meer terug, zo blijven mijn reactie's spontaan en komen ze recht uit het hart :D Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 De enigste fout die ik heb kunnen ontdekken is: Beste Jacco, Moet dat niet zijn enige? Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Beste Ravon, Wat zeg ik daarna in jouzelfde quote over het conservatorium "Wil ik daar helemaal niet mee zeggen dat dat een vereiste is.. verre van dat!." En of jij mij verder bagger vind of niet kan me echt geen ene ruk schelen.. Groeten, Bas Het is duidelijk, Bas. Je hebt jarenlang hard lichte muziek gestudeerd op het conservatorium en je vindt jezelf muzikaal begaafder dan Anouk maar dat heeft niets met elkaar te maken. :schuddebuik: Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 De enigste fout die ik heb kunnen ontdekken is: Beste Jacco, Moet dat niet zijn enige? Groeten, Bas Oehh, dat is een hele erge.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Beste Jacco, Watch the " " ik bedoel het niet zo hard als het overkomt sorry... Je hebt wel gelijk. In mijn geval raas ik met mijn vingers over het toetsenboard dat het hoofd soms sneller gaat dan de vingers. vervolgens druk ik direct op "post" Ik lees (het moge duidelijk zijn) mijn berichten ook niet meer terug, zo blijven mijn reactie's spontaan en komen ze recht uit het hart :D Groeten, Bas Ja, beste Bas, daar twijfel ik geen moment aan. Ze komen recht uit het hart. Er zijn weinig fora (=het meervoud van forum voor de patatgeneratie...) waar je, zonder ingrijpen van een moderator, dat kunt doen. Hulde aan de moderator van Hear! Dat mag best eens gezegd worden... En dan bedoel ik niet die taaltechische futiliteiten waar we nu even mee bezig zijn, maar ook veel verdergaande "delicten" als "off-topic" gaan etc. Ik bedoel het ook niet lullig naar jouw persoon of wie dan ook. Je correct kunnen uitdrukken in ten minste 1 taal is voor mij belangrijk. Niet voor de persoon an sich (iedereen is gelijk in mijn ogen), maar meer in het intelectuele. Niet dat die persoon meer waarde heeft of dat zijn/haar leven meer waard zou zijn dan een ander. De intelectueel beter onderlegde individu zou meer moeten doen voor zijn medemens, ja dat is een verschil ja. Niet dat ie meer waard is! Groet, Jacco PS Ik hoop dat eea niet uit zijn verband getrokken wordt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Beste Ravon, Wat zeg ik daarna in jouzelfde quote over het conservatorium "Wil ik daar helemaal niet mee zeggen dat dat een vereiste is.. verre van dat!." En of jij mij verder bagger vind of niet kan me echt geen ene ruk schelen.. Groeten, Bas Het is duidelijk, Bas. Je hebt jarenlang hard lichte muziek gestudeerd op het conservatorium en je vindt jezelf muzikaal begaafder dan Anouk maar dat heeft niets met elkaar te maken. :schuddebuik: Beste Ravon, Het is zo moeilijk he om de dingen die ik zeg goed te snappen...... Laat ik het anders stellen, al had anouk wel cosnervatorium gestudeerd en afgemaakt, en ik niet, dan nog vond ik mijzelf en duizend andere die ook muziek in het bloed hebben muzikaal begaafder dan zij. Het zit in je bloed of niet. En iemand die zo slecht timed als anouk, of totaal in een eigen wereldje staat te zingen zonder echt in de muziek te hangen vind ik a-muzikaal ja. Als jij dat niet hoort, dan vrees ik dat jij ook a-muzikaal ben, en om die reden ga ik met jou niet over muziek meer discusseren want wij praten niet dezelfde taal Termeer ook omdat JIJ het was die persoonlijk op de man ging spelen en je niet kon beperken tot Anouk alleen, doe ik dat dus nu ook Frusto.... Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 De enigste fout die ik heb kunnen ontdekken is: Beste Jacco, Moet dat niet zijn enige? Groeten, Bas Oehh, dat is een hele erge.... Ik vond het eigenlijk ook wel een enige fout. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Ik bedoel het ook niet lullig naar jouw persoon of wie dan ook. Je correct kunnen uitdrukken in ten minste 1 taal is voor mij belangrijk. Niet voor de persoon an sich (iedereen is gelijk in mijn ogen), maar meer in het intelectuele. Niet dat die persoon meer waarde heeft of dat zijn/haar leven meer waard zou zijn dan een ander. De intelectueel beter onderlegde individu zou meer moeten doen voor zijn medemens, ja dat is een verschil ja. Niet dat ie meer waard is! Groet, Jacco PS Ik hoop dat eea niet uit zijn verband getrokken wordt... Die woorden zijn me uit het hart gegrepen, Jacco (Alleen jammer dat je intellectueel die tweede 'l' niet gunt Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Frusto.... Een kenmerk van "juniors" is dat ze soms in een onbezonnen bui dingen opschrijven waar ze lang last van kunnen hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 De enigste fout die ik heb kunnen ontdekken is: Beste Jacco, Moet dat niet zijn enige? Groeten, Bas Oehh, dat is een hele erge.... Ware het niet dat ik dat express geschreven heb... Ik wilde een statement maken. Om eea nog moeilijker te maken: enigste is wel degelijk een Nederlands woord en het betekent leukste. In dat verband zou je ook kunnen zeggen dat ik de leukste fout vond dat De enigste (leukste) fout die ik heb kunnen ontdekken is: QUOTE laadste choet (taal) ondeweis gekrege hep Dass muss naturlich sein: hept. Onbepaalde wijs + t, dus hep+t = hept. Maar dat is misschien wat vergezocht maar ik had er mijn plezier in...Wat een lol... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 [...]Echter net zoals met electronica ontkom je ook bij muziek niet aan een bepaalde theoretische kennis [...] Of kennis van de Nederlandse taal. Elektronica is met een "k" en daarna een "c". Niet twee keer een "c". Groet, Jacco Beste Jacco, Nou de nederlandse spelling zou me hier op dit forum aan mijn reet roesten, dus daar kun je over zeiken todat je een ons weegt, ik pas me niet aan! Groeten, Bas Ik zeik niet en ik probeer je al helemaal niet te laten aanpassen. Ik wilde je ook zeker niet in een dramadriehoek duwen (waarin ik jouw aanklager zou zijn). Ik geef je alleen nuchter en onpersoonlijk het advies om zorgvuldiger om te gaan met je spelling. Niet zozeer omdat ik het nu zo belangrijk vind, maar meer omdat je jezelf een blokkade opwerpt in zake jouw communicatieve vaardigheid. Het is onjuist en of je het er nu mee eens bent of niet, een "senior" heeft al lang gegeten en gedronken als hij/zij met jou gecorrespondeerd heeft (sollicitatie, of een andere zakelijke briefwisseling) en moet constateren dat je een "groentje" bent. Ik in ieder geval wel, en ik ben niet eens een "senior". Ik hoop niet dat je het gevoel hebt dat ik je wil afzeiken oid, maar beschouw het meer als een steile "learning curve". Nonchalant omgaan met taal is dodelijk. Groet, Jacco Zeg Jacco, ik wil wel even voor Bas op komen, al kan hij dat zelf ook prima Hij post hier als priv Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 [...] (Alleen jammer dat je intellectueel die tweede 'l' niet gunt Ik heb er over mee in mijn maag gezeten. Met dubbele "l" of een enkele "l". Toch maar voor die enkele gekozen. Achteraf dom en onjuist. Maar ik ga het niet stiekum veranderen of "editen". Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 De enigste (leukste) fout die ik heb kunnen ontdekken is: QUOTE laadste choet (taal) ondeweis gekrege hep Dass muss naturlich sein: hept. Onbepaalde wijs + t, dus hep+t = hept. Maar dat is misschien wat vergezocht maar ik had er mijn plezier in...Wat een lol... Groet, Jacco Ja, uhhh, ik heb mijn best gedaan om zoveel mogelijk van de meest gemaakte fouten op internet in Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 De enigste (leukste) fout die ik heb kunnen ontdekken is: QUOTE laadste choet (taal) ondeweis gekrege hep Dass muss naturlich sein: hept. Onbepaalde wijs + t, dus hep+t = hept. Maar dat is misschien wat vergezocht maar ik had er mijn plezier in...Wat een lol... Groet, Jacco Ja, uhhh, ik heb mijn best gedaan om zoveel mogelijk van de meest gemaakte fouten op internet in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts