buizenbart Posted 12 april 2006 Report Share Posted 12 april 2006 Waar ik het meest van onder de indruk was, was 'de handschoen': een 'dataglove', die verbonden was met een pitch-shifter, waarbij je door de vingers te bewegen -en je hand in de ruimte- het apparaat kon manipuleren. Wat er precies gebeurde weet ik niet, maar er kwamen de meest monsterachtige geluiden uit die pitch-shifter. Die jongen maakt tegenwoordig filmmuziek geloof ik.. Dat was Michel Waisvisz oprichter van STEIM (STudio voor Elektro Instrumentale Muziek) in A'dam. Had weinig met Sonologie te maken. Nee, het was Wart Wamsteker, hij gebruikte die handschoen niet om een synthesizer mee aan te slaan, maar om parameters van een pitchshifter te veranderen. Bovendien zat er ook nog iets van 'plaatsbepaling' op die handschoen, dus als je je wijsvinger in de buurt van het keukenkastje strekte klonk dat heel anders dan als je dat bij het raam deed. En als ik het goed heb is hij er zelfs voor zijn studie sonologie op afgestudeerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 12 april 2006 Report Share Posted 12 april 2006 Deze mag er ook zijn trouwens: Ze zingt in ieder geval beter dan Anouk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 april 2006 Report Share Posted 12 april 2006 Ok Bart, bedankt voor de correctie maar het lijkt mij toch afgekeken van Waisvisz In de jaren '80 werd heel wat afgefreakt op dat gebied. Zo heb ikzelf nog interfaces gemaakt om analoge Korgs met hartslag (metronoom) en spierspanningen (pitch, filters en volume) en ademhaling (sequencer triggers) gemaakt. Hoop lol en afhankelijk van de bespeler swingde dat nog de pan uit ook. Zo had je ook Harry de Wit die met zijn pneumatische pakken fantastische ritmische voorstellingen gaf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 12 april 2006 Author Report Share Posted 12 april 2006 What about her: Janine Jansen. Groet, Jacco ik vind haar een hele slechte muziekant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 12 april 2006 Report Share Posted 12 april 2006 Ok Bart, bedankt voor de correctie maar het lijkt mij toch afgekeken van Waisvisz In de jaren '80 werd heel wat afgefreakt op dat gebied. Zo heb ikzelf nog interfaces gemaakt om analoge Korgs met hartslag (metronoom) en spierspanningen (pitch, filters en volume) en ademhaling (sequencer triggers) gemaakt. Hoop lol en afhankelijk van de bespeler swingde dat nog de pan uit ook. Zo had je ook Harry de Wit die met zijn pneumatische pakken fantastische ritmische voorstellingen gaf. Ja, dat viel wel een beetje op ja. Maar ja, wist ik veel, ik was nog een jong pikkie, en dan staat daar zo'n freak de meest bizarre muziek die ik toen ooit gehoord head te maken, ik was wel een beetje onder de indruk zeg maar Jouw projektjes lijken ook wel erg interessant Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 12 april 2006 Members Report Share Posted 12 april 2006 Hmmm, dit wordt een "lekkere wijventopic", het lijkt wel mokkels.nl oid Niets mis mee, toch? Vlak trouwens mevrouw Krall ook niet uit, die doet ook aardig mee in zo'n top 10... ...en ze kan nog aardig spelen en zingen ook. Wat wil je nog meer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 april 2006 Report Share Posted 12 april 2006 Hmmm, dit wordt een "lekkere wijventopic", het lijkt wel mokkels.nl oid Niets mis mee, toch? Nee hoor, maar wel opvallend dat die dames zich meer op hun sexie presentatie voorstaan dan op hun muzikale c.q. zangkwaliteiten. Allemaal slechte Madonna imitators .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 12 april 2006 Report Share Posted 12 april 2006 Hmmm, dit wordt een "lekkere wijventopic", het lijkt wel mokkels.nl oid Niets mis mee, toch? Nee hoor, maar wel opvallend dat die dames zich meer op hun sexie presentatie voorstaan dan op hun muzikale c.q. zangkwaliteiten. Allemaal slechte Madonna imitators .... Dan moet je TMF of MTV eens opzetten, bij al die jonge sterren / groepjes heb ik het idee dat de choreografie en het uiterlijk belangrijker is dan hun zangkwaliteiten Aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 12 april 2006 Members Report Share Posted 12 april 2006 Dan moet je TMF of MTV eens opzetten, bij al die jonge sterren / groepjes heb ik het idee dat de choreografie en het uiterlijk belangrijker is dan hun zangkwaliteiten Aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 12 april 2006 Report Share Posted 12 april 2006 What about her: Janine Jansen. Groet, Jacco ik vind haar een hele slechte muziekant. Ik niet. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 12 april 2006 Report Share Posted 12 april 2006 What about her: Janine Jansen. Groet, Jacco Hmmm, dit wordt een "lekkere wijventopic", het lijkt wel mokkels.nl oid Mooi hoor, die viool..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 april 2006 Report Share Posted 12 april 2006 Mooi hoor, die viool..... Met de juiste visage kom je een heel eind Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 12 april 2006 Report Share Posted 12 april 2006 ...)Met de juiste visage kom je een heel eind Krek wat u zegt, "lijf" is het iets minder opzienbarend Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 12 april 2006 Report Share Posted 12 april 2006 Dan moet je TMF of MTV eens opzetten, bij al die jonge sterren / groepjes heb ik het idee dat de choreografie en het uiterlijk belangrijker is dan hun zangkwaliteiten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 april 2006 Report Share Posted 12 april 2006 Ik kan er eigenlijk maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 12 april 2006 Report Share Posted 12 april 2006 Pink Die was goed bezig op een MTV awardshow. Om maar even terug te komen op de topic vals zingen; 1 optreden is natuurlijk niet represenatief, maar wat zij presteerde was echt een statement. Doe mij dan maar toch Bach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 12 april 2006 Report Share Posted 12 april 2006 Ik zag die Missy Elliot een keer bij MTV Crips. Ongelofelijk wat zulke mensen verdienen! Megagroot/luxe huis, enkele peperdure auto's, en dat allemaal "verdient" met die uh... (biep) muziek. (valt me nog mee dat ze toch nog zo populair is, aangezien ze alles behalve een beauty is, en da's minsteNds zo belanngrijk in 't pop-wereldje) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 april 2006 Report Share Posted 12 april 2006 Ik zag die Missy Elliot een keer bij MTV Crips.Ongelofelijk wat zulke mensen verdienen! Megagroot/luxe huis, enkele peperdure auto's, en dat allemaal "verdient" met die uh... (biep) muziek. (valt me nog mee dat ze toch nog zo populair is, aangezien ze alles behalve een beauty is, en da's minsteNds zo belanngrijk in 't pop-wereldje) Ze is ook producer. Daar verdient ze waarschijnlijk nog veel meer mee, dan met haar eigen muziek... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 12 april 2006 Report Share Posted 12 april 2006 Dat over de motorkap glijden, is een sneer naar Jessica Simpson... En terecht, Jessica "Ik heb wel twee hersencellen, maar ze werken om en om. -Wat is dat eigenlijk, een hersencel?" Simpson... Wat een oliedomme muts zeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 april 2006 Report Share Posted 12 april 2006 Dat over de motorkap glijden, is een sneer naar Jessica Simpson... En terecht, Jessica "Ik heb wel twee hersencellen, maar ze werken om en om. -Wat is dat eigenlijk, een hersencel?" Simpson... Wat een oliedomme muts zeg Dat ze nog zoveel kan denken met maar 2 hersencellen die ook nog om en om werken... Ik vermoed dat ze er maar een heeft en die moet delen met haar zusje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 april 2006 Report Share Posted 12 april 2006 Jessica en Ashlee Simpson... Ashlee heeft kunstmatige intelligentie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 12 april 2006 Report Share Posted 12 april 2006 Dat over de motorkap glijden, is een sneer naar Jessica Simpson... En terecht, Jessica "Ik heb wel twee hersencellen, maar ze werken om en om. -Wat is dat eigenlijk, een hersencel?" Simpson... Wat een oliedomme muts zeg Dat ze nog zoveel kan denken met maar 2 hersencellen die ook nog om en om werken... Ik vermoed dat ze er maar een heeft en die moet delen met haar zusje... Ashlee is tenminste wel sympathiek. Jessica is wel lekker, als ze niet te dom kijkt (zeldzaam..) : Oeh, ik zie dat Henrie ondertussen ook al plaatjes gepost heeft. Kunstmatige intelligentie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 april 2006 Report Share Posted 12 april 2006 Dat over de motorkap glijden, is een sneer naar Jessica Simpson... En terecht, Jessica "Ik heb wel twee hersencellen, maar ze werken om en om. -Wat is dat eigenlijk, een hersencel?" Simpson... Wat een oliedomme muts zeg Dat ze nog zoveel kan denken met maar 2 hersencellen die ook nog om en om werken... Ik vermoed dat ze er maar een heeft en die moet delen met haar zusje... Ashlee is tenminste wel sympathiek. Jessica is wel lekker, als ze niet te dom kijkt (zeldzaam..) : Oeh, ik zie dat Henrie ondertussen ook al plaatjes gepost heeft. Kunstmatige intelligentie Ze is echt veel te mager... En ze kijkt inderdaad meestal nogal dom uit d'r ogen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 12 april 2006 Report Share Posted 12 april 2006 Dat lijkt wel een geflipte VENT met die camouflagebroek! Ik denk dat het een "omgebouwde" is! Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 april 2006 Report Share Posted 12 april 2006 Op zich luister ik liever naar vrouwen dan mannen (ook met zingen) Mijn top 5 van hedendaagse vrouwelijke muziekanten (in willkeurige volgorde) - Alicia Keys - Christina Aguilera - Ellen ten Damme - Ilse de Lange - Macy Gray Wat ouder types - Rikie Lee Jones - Joan Baez - Tracy Chapman - Carly Simon - Joan Armatrading Klassiek - Aafje Heynis ???? Als men nog tips heeft... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts