dekkersj Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Beste, [...] Ik heb lichte muziek gestudeerd aan het conservatorium, en schrijf zelf heel veel muziek en treedr regelmatig op. Groeten, Bas Hai Bas, Kunnen we ook iets van je "downloaden"? Wat is dat trouwens, lichte muziek? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Wat ik je zei, ik was er bij toen het opgenomen werd, en je hebt geen idee. Dat het uiteindelijke op de radio nog als een aardig product klinkt zegt meer over de geniale software van Pro-tools dan de uitvoerend artiest zelf Anouk schijnt ook weleens live te spelen. Heeft ze die conservatorium opleiding in Rotterdam nog afgemaakt? Beste Ravon, A dat klopt, en Live is het niet om aan te horen. B ze heeft gestudeerd in Tilburg aan de rock academy, en dat is wat anders dan het conservatorium En nee ze heeft het niet afgemaakt. Met alle respect ze zou nooit zijn toegelaten op een conservatorium just my 2 cents Groeten, Bas A: Dat is smaak. Ik heb wat akoestische live dingetjes die ik mooi vind. Niet vals, mooi begeleid, energiek en prettig om naar te luisteren. Helaas telt mijn smaak niet voor jou want ik heb niet aan het conservatorium gestudeerd. Om in dat gezelligheidsverhogende kader te blijven: welke technische opleidingen heb jij afgemaakt? Dan kan ik daar in het vervolg rekening mee houden. B: In haar biografie staat dat ze aan het conservatorium in Rotterdam heeft gestudeerd. Wikipedia vertelt dat ze na twee jaar het conservatorium in Rotterdam heeft verlaten. Zou ze daar hebben gestudeerd zonder toelating? Of zijn de mensen die in Rotterdam over de toelating gaan incompetent? Of deugt het conservatorium in Rotterdam in algemene zin niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Beste, [...] Ik heb lichte muziek gestudeerd aan het conservatorium, en schrijf zelf heel veel muziek en treedr regelmatig op. Groeten, Bas Hai Bas, Kunnen we ook iets van je "downloaden"? Wat is dat trouwens, lichte muziek? Groet, Jacco Beste Jacco, Nog niet, maar ik ben wel van plan onze muziek in de toekomst op mijn website te zetten van sound evolution. Her en der is er wel wat new age shit van me te koop, maar dat was puur voor de centen dat ik dat gemaakt heb, en is niet iets waar ik met mijn hart achter stond. Dus ja ik doe het ook bagger maken voor geld Lichte muziek is eigenlijk alles behalve klassiek denk ik, zo breed is het. Pop, Jazz, Funk etc. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 [...] Of deugt het conservatorium in Rotterdam in algemene zin niet? Hoe dichter bij Dort... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Beste Ravon, Die Wikmedia weet het mooier te brengen dan het is... Ze heeft twee jaar VOOROPLEIDING gedaan en is eraf gekickt omdat ze onvoldoende theoretische kennis had. Of met andere woorden te weinig discipline om dat even te leren. Daarna is ze naar de rock academy gegaan in Tilburg. Rotterdam is een goed conservatorium. Maar ik kan me neit voorstellen dat ze daar ooit opd e vakopleiding was gekomen Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Al zou ze ooit conservatorium gedaan hebben, dan wil dat nog helemaal niet zeggen dat ze zang gestudeerd heeft. Voor het zelfde geld deed ze sonologie ofzo.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Anouk is iets wat in deze tijd tot stand is gekomen en in die zin heel wat fraaier dan veel ander werk. Of het echt overleefd weet ik niet. Ik denk dat mijn dochters het over 20 jaar nog met plezier horen. Carl Dat is maar zeer de vraag Carl. Veel van deze zingbloempjes hebben het over puberverdriet van eenzaamheid en verloren liefdes. Dat is wat aanspreekt, niet de muzikaliteit. Of je dat later nog mooi vindt? Daarvoor moet er toch wel iets meer aanwezig zijn ... Luv was destijds ook populair, maar wordt dat nog wel eens gedraaid op de radio b.v.? Afijn ze zijn aan een come back bezig dus dat zal wel goedkomen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Luv was destijds ook populair, maar wordt dat nog wel eens gedraaid op de radio b.v.? Jij luistert kennelijk nooit Radio 2... Ik helaas wel (op de achtergrond, dat wel gelukkig)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Al zou ze ooit conservatorium gedaan hebben, dan wil dat nog helemaal niet zeggen dat ze zang gestudeerd heeft. Voor het zelfde geld deed ze sonologie ofzo.. Gut ja, Sonologie... Dat was op de Universiteit van Utrecht en is reeds lang terziele, was meen ik onderdeel van natuurkunde. Het lijk is destijds overgebracht naar het Conservatorium in Den Haag en hoor je er nooit meer wat van Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Beste Ravon, Die Wikmedia weet het mooier te brengen dan het is... Ze heeft twee jaar VOOROPLEIDING gedaan en is eraf gekickt omdat ze onvoldoende theoretische kennis had. Of met andere woorden te weinig discipline om dat even te leren. Daarna is ze naar de rock academy gegaan in Tilburg. Rotterdam is een goed conservatorium. Maar ik kan me neit voorstellen dat ze daar ooit opd e vakopleiding was gekomen Groeten, Bas Tuurlijk. Welke technische opleidingen heb jij afgemaakt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Beste Ravon, Die Wikmedia weet het mooier te brengen dan het is... Ze heeft twee jaar VOOROPLEIDING gedaan en is eraf gekickt omdat ze onvoldoende theoretische kennis had. Of met andere woorden te weinig discipline om dat even te leren. Daarna is ze naar de rock academy gegaan in Tilburg. Rotterdam is een goed conservatorium. Maar ik kan me neit voorstellen dat ze daar ooit opd e vakopleiding was gekomen Groeten, Bas Tuurlijk. Welke technische opleidingen heb jij afgemaakt? Beste Ravon, Ik heb mijn conservatorium gewoon afgemaakt hoor Dus weet niet wat je wilt suggureren. Ik ben geen techneut, dus wat moet ik met een technische opleiding? Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Beste Ravon, Die Wikmedia weet het mooier te brengen dan het is... Ze heeft twee jaar VOOROPLEIDING gedaan en is eraf gekickt omdat ze onvoldoende theoretische kennis had. Of met andere woorden te weinig discipline om dat even te leren. Daarna is ze naar de rock academy gegaan in Tilburg. Rotterdam is een goed conservatorium. Maar ik kan me neit voorstellen dat ze daar ooit opd e vakopleiding was gekomen Groeten, Bas Tuurlijk. Welke technische opleidingen heb jij afgemaakt? Enquete? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Ik ben geen techneut, dus wat moet ik met een technische opleiding? Je hebt toch een bedrijf genaamd Soundevolution? Daar doe je toch 'technische' dingen? Waar heb je die geleerd dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Al zou ze ooit conservatorium gedaan hebben, dan wil dat nog helemaal niet zeggen dat ze zang gestudeerd heeft. Voor het zelfde geld deed ze sonologie ofzo.. Gut ja, Sonologie... Dat was op de Universiteit van Utrecht en is reeds lang terziele, was meen ik onderdeel van natuurkunde. Het lijk is destijds overgebracht naar het Conservatorium in Den Haag en hoor je er nooit meer wat van Hmm, ik weet van het bestaan af omdat ik mensen kende die dat deden. Bizarre geluidsexperimenten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Ik ben geen techneut, dus wat moet ik met een technische opleiding? Je hebt toch een bedrijf genaamd Soundevolution? Daar doe je toch 'technische' dingen? Waar heb je die geleerd dan? Beste Henrie, Ik heb een bedrijf ja. En daar doen we een heel specifiek ding die ik mezelf heb aangeleerd. Maar wat dat in godsnaam met anouk heeft te maken ontgaat mij even We hebben het over muziek en het conservatorium, en die opleiding heb ik ook genoten en afgemaakt. heb je me ergens horen zeggen dat je zonder conservatorium geen goeje muzikant zou kunnen zijn? NEEN! En zo denk ik ook helemaal niet. Echter dat stond niet ter discussie. Ter discussie stond of Anouk het conservatorium had gedaan of niet. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Ik ben geen techneut, dus wat moet ik met een technische opleiding? Je hebt toch een bedrijf genaamd Soundevolution? Daar doe je toch 'technische' dingen? Waar heb je die geleerd dan? Ik weet nog wel uit mijn stagetijd bij Omroep Zeeland dat als ze een "schuiver" zochten, dat de eerste voorkeur uitging met iemand met een conservatorium opleiding. Dat geldde toen voor meer geluidstechnicus-baantjes. Ik weet niet hoe dat nu is. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Ik ben geen techneut, dus wat moet ik met een technische opleiding? Groeten, Bas Zo startte een van de eigenaren tijdens zijn conservatoriumstudie een technische werk- en leerjob bij het toenmalige Electrocare (nu Service connection). O.a. studiobouw, bekabeling en custom made (muziek) producten waren (zijn) daar aan de orde van de dag. Als fanatiek audiofiel is mede eigenaar Sebastiaan de Vries daarom ook begonnen met het modificeren van high-end apparatuur binnen Sound Evolution. En met groot succes! Zonder technische opleiding modificeren of zonder conservatorium zingen. Tja, ik weet 't niet, maar ergens zie ik toch een overeenkomst... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Ik ben geen techneut, dus wat moet ik met een technische opleiding? Je hebt toch een bedrijf genaamd Soundevolution? Daar doe je toch 'technische' dingen? Waar heb je die geleerd dan? Ik weet nog wel uit mijn stagetijd bij Omroep Zeeland dat als ze een "schuiver" zochten, dat de eerste voorkeur uitging met iemand met een conservatorium opleiding. Dat geldde toen voor meer geluidstechnicus-baantjes. Ik weet niet hoe dat nu is. Groet, Jacco Beste Jacco, Tegenwoordig geld dat niet meer. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Ik ben geen techneut, dus wat moet ik met een technische opleiding? Groeten, Bas Zo startte een van de eigenaren tijdens zijn conservatoriumstudie een technische werk- en leerjob bij het toenmalige Electrocare (nu Service connection). O.a. studiobouw, bekabeling en custom made (muziek) producten waren (zijn) daar aan de orde van de dag. Als fanatiek audiofiel is mede eigenaar Sebastiaan de Vries daarom ook begonnen met het modificeren van high-end apparatuur binnen Sound Evolution. En met groot succes! Zonder technische opleiding modificeren of zonder conservatorium zingen. Tja, ik weet 't niet, maar ergens zie ik toch een overeenkomst... Beste 1ennalloor, Ik niet, want ik beheers mijn vak en wij leveren goed werk af. Hetzelfde geld voor echt goede muzikanten die het zichzelf hebben geleerd. Anouk valt daar voor mij dus niet onder Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Ik ben geen techneut, dus wat moet ik met een technische opleiding? Je hebt toch een bedrijf genaamd Soundevolution? Daar doe je toch 'technische' dingen? Waar heb je die geleerd dan? Ik weet nog wel uit mijn stagetijd bij Omroep Zeeland dat als ze een "schuiver" zochten, dat de eerste voorkeur uitging met iemand met een conservatorium opleiding. Dat geldde toen voor meer geluidstechnicus-baantjes. Ik weet niet hoe dat nu is. Groet, Jacco Beste Jacco, Tegenwoordig geld dat niet meer. Groeten, Bas Oh, maar dat vind ik dus reuze interessant. Waarom niet meer? Komt het door de oprukkende digitale techniek of is het iets anders? Ik ben benieuwd. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 wat een heerlijk ik-heb-gelijk topic. heb echt zitten lachen. nu even mijn mening: Anouk zingt kut, en had Bas maar tijd om mijn CD-speler te modificeren .... shit ik heb twee glazen wijn op dan ga ik dit soort dingen typen groepsknuffel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Bizarre geluidsexperimenten Kun je wel zeggen ja. Heb ooit eens een uitvoering van een baksel van ze gehoord in de aula van het Stedelijk Museum in A'dam: Compositie voor vier ruismuren of zo. De zaal zat voor aanvang goed vol maar was 5 minuten na aanvang weer zo goed als leeg. Zal nooit vergeten dat een Amerikaanse toerist uitriep: "This sounds like a dieying vacuum cleaner" Maar ze deden er ook wel leuke dingen. Zo hebben ze daar het VOSIM (VOcal SIMulation) systeem ontwikkeld, wat verrassend goed kon zingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Ik ben geen techneut, dus wat moet ik met een technische opleiding? Je hebt toch een bedrijf genaamd Soundevolution? Daar doe je toch 'technische' dingen? Waar heb je die geleerd dan? Beste Henrie, Ik heb een bedrijf ja. En daar doen we een heel specifiek ding die ik mezelf heb aangeleerd. Maar wat dat in godsnaam met anouk heeft te maken ontgaat mij even We hebben het over muziek en het conservatorium, en die opleiding heb ik ook genoten en afgemaakt. heb je me ergens horen zeggen dat je zonder conservatorium geen goeje muzikant zou kunnen zijn? NEEN! En zo denk ik ook helemaal niet. Echter dat stond niet ter discussie. Ter discussie stond of Anouk het conservatorium had gedaan of niet. Groeten, Bas Bas. Wat je doet is de muzikale kwaliteiten van Anouk kwalificeren en daarbij gebruik je onder meer als argument dat jij een conservatoriumopleiding hebt afgerond en Anouk niet. Je vindt jezelf muzikaal begaafder dan Anouk Nu doe jij allerlei technische dingen met audioapparatuur en je bent daarvoor niet opgeleid. Sommigen hear zijn ingenieur. Maakt dat jouw technische prestaties nu bagger? Of is het mogelijk dat jij ondanks een gebrek aan technische opleiding technisch succesvol kunt zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 wat een heerlijk ik-heb-gelijk topic. heb echt zitten lachen. nu even mijn mening: Anouk zingt kut, en had Bas maar tijd om mijn CD-speler te modificeren .... shit ik heb twee glazen wijn op dan ga ik dit soort dingen typen groepsknuffel? Beste Rob, ja sorry man... Ik maak tijd voor je! ik ga je morgen bellen. Verder jongens groepsknuffel, ik hou het voor gezien vandaag genoeg andere stress aan mijn hoofd.... The bottom line is. If it sounds good it is good! en daar houdt dan elke discussie op. Al luister je liedjes van Bassie en Aadriaan. het is Jou beleving. Daarom praat ik hier normaliter nooit over muziek, want muziek is iets daar moet je niet over lullen, dat moet je beleven Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 wat een heerlijk ik-heb-gelijk topic. heb echt zitten lachen. nu even mijn mening: Anouk zingt kut, en had Bas maar tijd om mijn CD-speler te modificeren .... shit ik heb twee glazen wijn op dan ga ik dit soort dingen typen groepsknuffel? Proost! Nu de rest van de fles nog en ik ben benieuwd wat we hear allemaal te lezen krijgen... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts