Sebastiaan de vries Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Wie van de mensen die posten in dit topic heeft een stopcontact en de uitgang van de voeding van zijn audiocomponenten doorgemeten? Wie heeft door te meten een correlatie gelegd tussen troep op het lichtnet en troep op de uitgang van je voeding? Zo ja, hoe ligt deze correlatie? Beste s0000884, Dat is wel een goede! En ga ik binnenkort eens proberen Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 april 2006 Author Report Share Posted 10 april 2006 Door onevenwichtige belasting is het net toch zo scheefgetrokken als wat. Ik heb wel eens de netsinus op een scoop gezien. Zo wil ik het eigenlijk toch niet binnenkrijgen. De beste methode is m.i. die mechanisch/elektrische reconditioner. Nu nog een elektrisch/electronische....??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Nu nog een elektrisch/electronische....??? Elektrische (dus g Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 wellicht moet je het net zo aanpakken als zo'n linn lingo alleen dan groter ;-) dus een mooie quartz locked 50hz generator bouwen en dat door een dikke eindversterker jassen..... ???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 wellicht moet je het net zo aanpakken als zo'n linn lingo alleen dan groter ;-)dus een mooie quartz locked 50hz generator bouwen en dat door een dikke eindversterker jassen..... ???? Dat lijkt mij dus helemaal het einde. Misschien ipv een PLL een FLL, maar verder lijkt het me kicken te wauw enzo. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 wellicht moet je het net zo aanpakken als zo'n linn lingo alleen dan groter ;-)dus een mooie quartz locked 50hz generator bouwen en dat door een dikke eindversterker jassen..... ???? Dat lijkt mij dus helemaal het einde. Misschien ipv een PLL een FLL, maar verder lijkt het me kicken te wauw enzo. Groet, Jacco Wel nee joh, helemaal geen PLL's of FLL's maar gewoon een DDS N.b. heb je ook nauwelijks jitter op de netfrequentie Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 wellicht moet je het net zo aanpakken als zo'n linn lingo alleen dan groter ;-)dus een mooie quartz locked 50hz generator bouwen en dat door een dikke eindversterker jassen..... ???? Dat lijkt mij dus helemaal het einde. Misschien ipv een PLL een FLL, maar verder lijkt het me kicken te wauw enzo. Groet, Jacco Wel nee joh, helemaal geen PLL's of FLL's maar gewoon een DDS voor 230v/16a heb je wel een 230v X 16a= 3680watt eindversterkertje nodig.... en eigenlijk moet die ook weer worden aangesloten op een perfecte 230v/50hz sinus.................................................................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 wellicht moet je het net zo aanpakken als zo'n linn lingo alleen dan groter ;-)dus een mooie quartz locked 50hz generator bouwen en dat door een dikke eindversterker jassen..... ???? Dat lijkt mij dus helemaal het einde. Misschien ipv een PLL een FLL, maar verder lijkt het me kicken te wauw enzo. Groet, Jacco Wel nee joh, helemaal geen PLL's of FLL's maar gewoon een DDS voor 230v/16a heb je wel een 230v X 16a= 3680watt eindversterkertje nodig.... en eigenlijk moet die ook weer worden aangesloten op een perfecte 230v/50hz sinus.................................................................. Zie ik hier iet moois groeien? Als je die versterker nu eens met zijn eigen uitgang voedt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 wellicht moet je het net zo aanpakken als zo'n linn lingo alleen dan groter ;-)dus een mooie quartz locked 50hz generator bouwen en dat door een dikke eindversterker jassen..... ???? Dat lijkt mij dus helemaal het einde. Misschien ipv een PLL een FLL, maar verder lijkt het me kicken te wauw enzo. Groet, Jacco Wel nee joh, helemaal geen PLL's of FLL's maar gewoon een DDS voor 230v/16a heb je wel een 230v X 16a= 3680watt eindversterkertje nodig.... en eigenlijk moet die ook weer worden aangesloten op een perfecte 230v/50hz sinus.................................................................. Zie ik hier iet moois groeien? Als je die versterker nu eens met zijn eigen uitgang voedt? Het perpetuum mobile bestaat niet, 1ste hoofdwet van de thermodynamica. By the by, wat is een DDS? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 dan kan je makkelijker een elektromotor aan een dynamo koppelen en met die dynamo de motor voeden ;-) is net zo'n goede oplossing Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Het perpetuum mobile bestaat niet, 1ste hoofdwet van de thermodynamica. In Audioland kan alles, zie de diverse draadjesdraadjes wat is een DDS Direct Digital Synthesiser. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Het perpetuum mobile bestaat niet, 1ste hoofdwet van de thermodynamica. In Audioland kan alles, zie de diverse draadjesdraadjes wat is een DDS Direct Digital Synthesiser. Beste Pjotr, Draadjesdraadjes, dat is een goeie. Ook met demagnetiseerapparaten kan kennelijk alles. Maar is zo'n DDS dan niet een digitale (of beter een tijddiscrete) PLL? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 april 2006 Author Report Share Posted 11 april 2006 Misschien is een klasse D versterker hier goed voor...?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 april 2006 Report Share Posted 11 april 2006 Maar is zo'n DDS dan niet een digitale (of beter een tijddiscrete) PLL? Groet, Jacco Hallo Jacco, DDS heeft niet veel met een regellus te maken. Het is simpel per sample de fase incrementeren. Maar eigenlijk is het krankjorem om van de vervormde netsinus weer een nette onvervormde sinus te willen maken als je uiteindelijk bij de gelijkrichting in de versterker toch alleen maar de topjes van de sinus gebruikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 april 2006 Report Share Posted 11 april 2006 Ik stel een 3-fasen-voeding voor. Meer topjes, dus beter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 11 april 2006 Report Share Posted 11 april 2006 http://www.hb-cable-design.de/english/f_specials.html Wat een kul ding! Als ze dan toch het predikaat schone stroom willen verdienen dan zullen ze tog echt eerst een frequentie omvormer moeten gebruiken om de motor onafhankelijk van het net te laten draaien. Een vliegwiel zou ook geen kwaad kunnen. Verdere problemen zijn: Een sinus? Ook (on)belast? Erg onwaarschijnlijk!!!! Wat doe je met de slip van de motor? Compenseer je die? Of laat je de frequentie zakken? En hoe desastreus zijn die frequentie en spannings schommelingen? Ok je bent van de directe koelkast/pc troep af. Maar hoe zit 't met de indirecte? Die mag je niet onderschatten. Het is in samenwerking met een frequentie omvormer wel een hele mooie softstarter! Daar hou je je setje wel een stuk langer 'heel' mee. Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 11 april 2006 Report Share Posted 11 april 2006 Ik stel een 3-fasen-voeding voor. Meer topjes, dus beter... Daar sluit ik me wel bij aan! De elkos worden vaker opgeladen dus zijn de laadpieken veel lager en onstaat er minder storing door de gelijkrichter. Zou de muziek in de VS eigenlijk beter klinken dan hier? Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 april 2006 Author Report Share Posted 11 april 2006 Ik stel een 3-fasen-voeding voor. Meer topjes, dus beter... Daar sluit ik me wel bij aan! De elkos worden vaker opgeladen dus zijn de laadpieken veel lager en onstaat er minder storing door de gelijkrichter. Zou de muziek in de VS eigenlijk beter klinken dan hier? Groetjes Simon 'n 3 fasen voeding is natuurlijk beter. Dan moet ik alleen driefase op zalder laten aanleggen en bovendien alle apparaten voorzien van 'n driefasetrafo.... Ik krijg dan nog steeds evenveel storing en kromme sinussen binnen, alleen drie keer zoveel.... Kennelijk is het erg geheim en onbekend wat b.v. Burmester en Seec doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 april 2006 Author Report Share Posted 11 april 2006 Nu nog een elektrisch/electronische....??? Elektrische (dus g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 april 2006 Report Share Posted 11 april 2006 Hier kun je vast een blommige uitzoeken Hans: http://www.elect-spec.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 april 2006 Author Report Share Posted 11 april 2006 Hier kun je vast een blommige uitzoeken Hans: http://www.elect-spec.com/ Eigenlijk wou ik er zelf een bouwen. Bovendien erg veel tekst en weinig info... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 april 2006 Report Share Posted 11 april 2006 Ja een beetje zoeken is moeilijk. Zal je wat helpen: http://www.elect-spec.com/klr_$.htm Btw. Zo'n ferroresonant stabilisator bouwen is beslist geen diy klusje. Ohw ja voor de geinteresseerden hier het nodige leesvoer: http://www.elect-spec.com/ap_note.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 april 2006 Author Report Share Posted 22 april 2006 Ja een beetje zoeken is moeilijk. Zal je wat helpen: http://www.elect-spec.com/klr_$.htm Btw. Zo'n ferroresonant stabilisator bouwen is beslist geen diy klusje. Ohw ja voor de geinteresseerden hier het nodige leesvoer: http://www.elect-spec.com/ap_note.htm Is dit zo'n regelaar...??? MCB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 april 2006 Report Share Posted 22 april 2006 Is dit zo'n regelaar...??? MCB Ja, is er ook een. Van Reijsen Elektronica levert die meen ik. Ik heb een wat ouder exemplaar van MCB gehad (zo'n 20 jaar geleden) maar die werd loeiheet en stond behoorlijk te brommen ... vond het geen succes. Misschien zijn ze tegenwoordig beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 april 2006 Author Report Share Posted 22 april 2006 Is dit zo'n regelaar...??? MCB Ja, is er ook een. Van Reijsen Elektronica levert die meen ik. Ik heb een wat ouder exemplaar van MCB gehad (zo'n 20 jaar geleden) maar die werd loeiheet en stond behoorlijk te brommen ... vond het geen succes. Misschien zijn ze tegenwoordig beter. Dank je.... Kennelijk verbruikt zo'n ding nogal vermogen zonder dat je iets afneemt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts