Jump to content

Mijn Koda subwoofer doet het prima!

astroniels
 Share

Recommended Posts

Ik heb een paar dagen geleden de knoop doorgehakt en een Koda SW 10 A actieve subwoofer besteld.

Deze is gisteren binnen gekomen. Natuurlijk meteen de handel aansluiten aan mijn versterker (via een subwoofer kadel Cinch/Cinch).

En hij en het werkt fantastisch! Ik ben er al achter dat je de subwoofer te snel te hard afstelt. De volumeknop van de subwoofer staat nu +- 25% open, en dat is ruim voldoende.

Het enige nadeel is dat mijn versterker alleen over een subwoofer out kanaal beschikt. Dat betekent bij deze subwoofer dat de subwoofer zelf geen actieve filtering doet waardoor de frequentie filter niet te gebruiken is.

Maar de subwoofer beschikt wel over een audio in (je weet wel, een rode en een witte tulp). Nu heb ik ergens al gezien dat er ook een verloopstekker bestaat van Cinch naar audio (2 tulp). Als het goed is kan ik dan wel de frequentie filter gebruiken.

Op dit moment probeert de sub namelijk zo`n beetje alles weer te geven (zo klinkt het als je goed naar de sub luisterd. Ook zang / stemmen laat de sub nu door.

En de versterker zelf heeft geen functie om dit te veranderen. Dan dus maar een andere ingang van de sub gebruiken.

Maar al met al heel tevreden. Goed geluid, goed laag, een strakke bas die goed met muziek mee kan komen (waarschijnlijk door de basradiator techniek).

Toppie dus!

Kosten.... 139 Euro

Geplaatst door Sherwin:

KODA RULES!! KODA ROCKS!! KODA SHAKES!! KODA BEATS!! KODA MASTERS!! KODA CHILLS! KODA SPIDO!! KODA KLAAS!! KODA ERIK KLIJNSMIT!! KODA da KODA la KIDI DA KODA!!

Mvgr, Sherwin    :rolleyes:

wilde jij niet dat hij voor die mivoc ging? overloper! :D

Dat komt omdat dit bij de KODA niet mogelijk is als je deze via subwoofer out aansluit (1 Cinch / 1 Cinch).

De frequentieinstelling werkt wel gewoon als je de sub aansluit via low-level stereo input of via High level.

Is ook wel logisch, want als er een sub out op de versterker zit, dan regelt die normaal gesproken de frequentie al.

En aangezien er alleen een sub out op mijn versterker zit zat ik er aan te denken het volgende ding te kopen:

038AC83E272EF669E10000000A010251.JPG

Maar dan kan ik het wel zo aansluiten... maar dan vraag ik me af of dat wel werkt :D

De adapter van het plaatje wordt dus tussen de gewone Cinch/Cinch kabel geplaatst en de stereo tulp stekkertjes worden dan op de sub aangesloten. Kan dat wel eens werken???

Geplaatst door JSA:

oo    :o

geen frequentieinstelmogelijkheden? wat vreemd.

ja dat had ik anders ook gedaan als die mogelijk op de sub zou zitten. Ik kan wel via de speaker out de sub aansturen, MAAR, de sub kan niet doorlinken, en mijn versterker heeft maar 2 speakeruitgangen...

Graag zou ik nog antwoord willen krijgen of het opgelost kan worden met mijn voorstel (de adapter)!

Alsnog bedankt!

Geplaatst door JSA:

Hee, wat ik gewoon zou doen is de sub high-level aansluiten. En vervolgens de speakers weer aansluiten op de sub. Zo ontlast je je hoofdspeakers ook en kun je de overgangsfreq. op de sub regelen (als het goed is)

Geplaatst door Sherwin:

Kun je zeggen wat je wilt, het is WEL een UBERGEIL snoertje   ;)  :D

Boven dien is het een echte, originele, niet te versmaden, zeer exotische, super, dropvetert!!!!!!!!!!!!!! eek.gifeek.gif

Yes er is weer eens iemand die niet van die rare extremen als interlinks gebruikt! :D

Precies! Maar gaat het ook werken denk je?

Geplaatst door Michel Romijn:

Boven dien is het een echte, originele, niet te versmaden, zeer exotische, super, dropvetert!!!!!!!!!!!!!!   eek.gif    eek.gif

Yes er is weer eens iemand die niet van die rare extremen als interlinks gebruikt!   :D

Haha wat een zieke geesten zeg :D

Ik zou zo mee kunnen doen, maar ik verlaag mij niet naar dat niveau :D (niet op dit forum).

Bob James, jij hebt zeker wel meer psychiaters te "vriend"?

Geplaatst door Bob James:

Een goede vriend van me, die psychiater is, vertelde me dat

Geplaatst door astroniels:

Haha wat een zieke geesten zeg   :D

Ik zou zo mee kunnen doen, maar ik verlaag mij niet naar dat niveau   :D (niet op dit forum).

Bob James, jij hebt zeker wel meer psychiaters te "vriend"?

Bravo! :D Groot gelijk; stelletje pubers zijn het. Maar we weten nu wel (eindelijk) waarom de Piet Pijpers van boven open zijn, en waarom ze Piet Pijpers heten. (zet de naam Perfect Performer trouwens ook in een heel ander daglicht).

Ik wil ook zo'n Koda, maar dat terzijde.

Jelte