Jump to content

Mooi hoog

Guest Hubertinus
 Share

Recommended Posts

leuk en aardig maar als de opnametechnici besluiten er 'lekker veel' hoog in te gooien dan klinkt het ook met de beste tweeters 'te hoog'.. Zo kan het ook te dof klinken als men daartoe besluit.

Er zijn vast wel 25 tweeters in de handel die in principe een 'erg goed' hoog *kunnen* weergeven.

ja, heheh! :lol:

Ook een hoenderhok in de buurt? :o:D

Als de cd's van Katie Melua teveel hoog bezitten, dan nog is het voor een tweeter mogelijk dit mooier weer te geven dan een andere.

Hoe mooi of lelijk iets ook is, een tweeter mag niet onluisterbaar worden. In geen geval! Het mag slechts laten horen dat de opname slecht is.

Nou, zoek jij maar eens een tweeter die Californication van de Red Hot Chili Peppers 'luisterbaar' weergeeft. Het blijft een baggeropname met baggerhoog. Welke tweeter je ook gebruikt...

Nou, zoek jij maar eens een tweeter die Californication van de Red Hot Chili Peppers 'luisterbaar' weergeeft. Het blijft een baggeropname met baggerhoog. Welke tweeter je ook gebruikt...

Nou die tweeter bestaat niet denk ik, ik had dat nummer voor de gein ff gedownload en in een wav editor geladen , DAMN!! wat een gigantische kutopname is dat zeg!!. Helemaal dood gecompressed en alle dynamiek is weg. Ik weet niet welke producer daar verantwoordelijk voor is, maar die gozer verstaat zn "vak" dus gewoon totaal niet.

Nou die tweeter bestaat niet denk ik, ik had dat nummer voor de gein ff gedownload en in een wav editor geladen , DAMN!! wat een gigantische kutopname is dat zeg!!. Helemaal dood gecompressed en alle dynamiek is weg. Ik weet niet welke producer daar verantwoordelijk voor is, maar die gozer verstaat zn "vak" dus gewoon totaal niet.

Ik vind het eigenlijk wel een aardige mix. On the edge gecomprimeerd, ja dat wel maar goed beluisterbaar. Ook lekker knijterhard af te spelen. Californication vind ik een wereldnummer. Lekker upfront, direct en met veel vervorming, but it rocks.

Groet,

Jacco

Tuurlijk, bagger hoog, blijft bagger hoog. Maar het slechte hoog wat soms hoorbaar is, staat niet altijd op de cd...

@ JazzLuva: Die cd heb ik ook en die is natuurlijk expr

De Elac, Piega, Infinity, Magnepan enz. bandjes klinken erg mooi. Toch verkiezen de meesten hear dome's.

Er zijn hier nog mensen die denken alles met kwantiteit op te kunnen lossen.

Zucht.... <_<

:)

Platte band- en bolle dome-tweeters?

Geef mij maar pi

Hey Proprius hoe krijg je een mid vlak tot aan 10.000 hz? :blink:

En je super tweeter is een papieren piezo? :o

:confused:

mvg :) RastaPhil

als je iedere keer naar een speaker luistert waar iets aan opvalt,

dan is er iets niet goed,

mooi hoog is fout

mooi laag is fout

een speaker moet gewoon goed klinken,

en er mag NIETS opvallen.

niet positief en niet negatief.

dus is Dynaudio gewoon prut.

het hoog kan misschien wel mooi zijn , maar het valt op , en dat is niet goed. ;)

Je hebt ze nooit gehoord!

Mooi hoog is bij Dynaudio zo mooi omdat het dus niet opvalt maar je ook niet het idee hebt dat je wat mist.

Ik heb ook wel eens Dynaudio's gehoord en de klank sprak heel erg aan. Sprankelend en heel gemakkelijk in het gehoor liggend. Wat me vooral opviel was de enorme ruimtelijkheid en het leek alsof het geluid niet uit de speakers zelf kwam.

Zelf speel ik met Klipsch die ook heel erg dynamisch en sprankelend klinken en een fraai hoog en midden hebben. Naar mijn idee wel met iets meer "bite/ballen" dan Dynaudio. Ze blinken misschien misschien niet uit kwa ruimtelijkheid maar zetten wel een heel mooi "live plaatje" neer.

• 2 weeks later...
Hey Proprius hoe krijg je een mid vlak tot aan 10.000 hz? :blink:

En je super tweeter is een papieren piezo? :o

:confused:

mvg :) RastaPhil

Hey RastaPhil, kijk eens op de website van PHY. Dat is de website van de luidspreker-fabrikant B)

De piezo-tweeter is natuurlijk een kristal, maar de inverted-conus is inderdaad van papier!

Hallo,

Ik heb zelf de JMLab Electra 907Be met de berylium tweeter, aangestuurd door een Krell FPBc eindversterker. Mooi doortekend hoog, fel maar niet schel.

Kijk.... helemaal goed! Ook ik werd wel vrolijk van de berylium tweeter van deze speaker. Ik heb deze speaker in combinatie met Pathos gehoord, mooi hoor.

En het hoog van Dynaudio? Ach, zeker niet slecht, maar ook zeker niet bijzonder, maar zoals eerder gezegd, wellicht maakt dat een tweeter (of speaker?) wel een goede. Het laag van iedere Dynaudio (ken geen uitzondering) is alleen zo *censored*..... daarom zal het NOOIT mijn speaker worden. Of wellicht voor mijn slaapkamer, functioneel gezien daarvoor een topspeaker, val er in no time van in slaap :lol:

ik heb mijn speakers akelig hoog horen geven, en het meest lieflijke en zachte hoog dat je zou wensen. eigenlijk bleef er dan alleen muziek over. tis maar net of alles voor de speakers (bron, versterking maar ook filtercomponenten) een beetje op orde is.

groet

Guest Hubertinus

Daar ben ik het niet mee eens, Robx. Ik heb Tannoy dualconcentrics gehad. En wat ik ook probeerde, dat scherpe hoog ging niet weg.

Hubertinus

Daar ben ik het niet mee eens, Robx. Ik heb Tannoy dualconcentrics gehad. En wat ik ook probeerde, dat scherpe hoog ging niet weg.

Hubertinus

Over het bonkerige, dichtlopende laag nog maar niet te spreken <_<

Hubertinus

Dus dat ligt aan de speaker?

Ook al eens gehoord van kamer akoestiek?

Hubertinus

Dus dat ligt aan de speaker?

Ook al eens gehoord van kamer akoestiek?

Zou kunnen natuurlijk. Maar aan de andere kant, ik heb ze nu in totaal 9 keer beluisterd in 9 verschillende setups en kamers en zonder uitzondering overal hetzelfde.

De beste dual concentrics die ik heb gehoord was de laatste keer op de Doelen dit jaar, (het was dat er een ex Tannoy-eigenaar die mee was, even wilde luisteren), en voor het eerst was daar het laag redelijk gecontroleerd. Het hoog was daarentegen wel weer verschrikkelijk... Het midden gebied is overigens wel top van die Tannoys en zolang je maar op een bescheiden niveau blijft spelen gaat het op zich wel redelijk.

De scanspeak units in de Audio Physic Caldera vind ik overigens ook goed en dynamisch klinken, maargoed, dat mag je ook wel verwachten van een speaker van

De enige Tannoy-ervaring die ik heb is met de TD-12, die heb ik uitvoerig en lang geluisterd (weken) op zeer uiteenlopende versterkers. Vond ze nooit bonkerig.

Maar dat jij het wel hoort... Kamerakoestiek is in 9 van de 10 gevallen ook niet goed. Al helemaal niet voor het laag, dat is onwijs moeilijk om goed te krijgen in een ruimte. Elke speaker kan daardoor bonkerig worden, het is maar hoe je het opstelt.

De scanspeak units in de Audio Physic Caldera vind ik overigens ook goed en dynamisch klinken, maargoed, dat mag je ook wel verwachten van een speaker van

Ik vind de orginele ook niet klinken. Niet vaak een speaker gehoord die zo slecht tot leven komt. Veel te zware bas tov een erg teruggetrokken midden. Alleen leuk voor liefhebbers van bepaalde muziek waar dit goed bij klinkt. Ik was verbijsterd over het gebrek aan stijfheid van de kast, voor een luidspreker met dit prijskaartje.

Guest C J
@ Hans,

ik heb de Totem Rainmaker luidspreker, maar het hoog is niet het Dynaudio hoog. De klank vind ik wel erg mooi. Als daar nog het Dynaudio hoog bij zat was het helemaal kompleet.

Hubertinus

Pluk die dingen eens uit elkaar en gooi er eens echte, type III solid core bedrading in, van JK Acoustics bijvoorbeeld. Dan zul je ze niet terug kennen. :)

Meestal is de originele bedrading niet veel soeps.