Jump to content

Mooi hoog

Guest Hubertinus
 Share

Recommended Posts

Guest C J
Ach op die sneer naar Dynaudio (zou ie ze ooit wel eens gehoord hebben :P ) na heeft Erik wel een punt. Speakers moeten gewoon goed zijn en idd helemaal niet als zodanig opvallen. Als het goed is: Aansluiten en niet meer naar omkijken en lekker van muziek genieten.

Perfect zijn ze geen van allen en als het naar je smaak is .... wat zou je dan verder zoeken?

;)

Maar ja, dat heeft ie ook weer niet van zichzelf. In feite pleegt ie hier plagiaat, omdat dit de woorden zijn van Kees Vermeulen in een ander topic laatst hear. ;)B)

als je iedere keer naar een speaker luistert waar iets aan opvalt,

dan is er iets niet goed,

mooi hoog is fout

mooi laag is fout

een speaker moet gewoon goed klinken,

en er mag NIETS opvallen.

niet positief en niet negatief.

dus is Dynaudio gewoon prut.

het hoog kan misschien wel mooi zijn , maar het valt op , en dat is niet goed. ;)

Hoi Erik,

Als je bij jou de Behringer UC aanzet, valt dat enorm op. Iedere keer weer. Moet haast wel prut zijn dan. :lol:

Groetjes, Jeroen

Wie het hoog van Tannoy "Dual Concentric" luidsprekers "scherp" vindt,

of vindt dat het laag "dichtloopt",

doet er m.i. goed aan de rest van zijn audioketen te vervangen!

Want die "scherpte" komt niet van de Tannoys,

en dat "dichtlopen" evenmin.

Hetzelfde geldt overigens voor mensen die menen dat de weergave van het middengebied door deze zelfde Tannoys zo voortreffelijk is... :P

Wie het hoog van Tannoy "Dual Concentric" luidsprekers "scherp" vindt,

of vindt dat het laag "dichtloopt",

doet er m.i. goed aan de rest van zijn audioketen te vervangen!

Want die "scherpte" komt niet van de Tannoys,

en dat "dichtlopen" evenmin.

Hetzelfde geldt overigens voor mensen die menen dat de weergave van het middengebied door deze zelfde Tannoys zo voortreffelijk is... :P

Onzin....

Na het vervangen van de Tannoy's waren in bijna alle gevallen de problemen opgelost. De laagproblemen kwam door de meer dan akelige (soms dubbele) baspoorten aan de achterkant. Tannoy levert er nog wel van die demping-foams bij, maar als je die erin doet is inderdaad het laag verdwenen, maar klinkt het ook gelijk of men onder water muziek staat te maken.

De scherpte en dichtlopend laag heb ik gehoord met Chord (type nummer onbekend), Marantz SR-12/SR-14, Puccini (SE en non-SE), Rotel 1095 en Bryston 14B-SST versterking en een keer op mijn eigen, meegenomen Parasound Halo JC-1 monoblokken. Natuurlijk zal het ook voor een deel aan akoestiek gelegen hebben, maar ik ken eigenlijk geen ls-merk wat ikzelf zo vaak zo slecht heb gehoord. Tannoy's die ik gehoord heb waren oa de D300, D500, D900, de TD12 en dat onogelijke model op de Doelen waarvan ik het type niet meer weet.

Wellicht dat Tannoys het super doen in volgestouwde woonkamers die daardoor zeer goed gedempt zijn, maar het gemiddelde Nederlandse interrieur voldoet hier toch zeker niet aan. Ik hou ook niet zo van Dynaudio en B&W geluid, maar deze veel voorkomende merken doen in het toch een STUK beter in diezelfde woonkamers dan Tannoy. Het gaat overigens ook niet al te best met Tannoy internationaal gezien.

Guest Hubertinus

Ik ga het echt niet meer uitleggen met die scherpte van die Tannoy Sensys DC1.

Alles geprobeerd en het blijft SSSScherp!

Er loopt hier minstens een persoon op dit forum rond die weet wat ik bedoel.

Hubertinus

Daar ben ik het niet mee eens, Robx. Ik heb Tannoy dualconcentrics gehad. En wat ik ook probeerde, dat scherpe hoog ging niet weg.

Hubertinus

Over het bonkerige, dichtlopende laag nog maar niet te spreken <_<

Dus dat ligt aan de speaker?

Ook al eens gehoord van kamer akoestiek?

Zou kunnen natuurlijk. Maar aan de andere kant, ik heb ze nu in totaal 9 keer beluisterd in 9 verschillende setups en kamers en zonder uitzondering overal hetzelfde.

De beste dual concentrics die ik heb gehoord was de laatste keer op de Doelen dit jaar, (het was dat er een ex Tannoy-eigenaar die mee was, even wilde luisteren), en voor het eerst was daar het laag redelijk gecontroleerd. Het hoog was daarentegen wel weer verschrikkelijk... Het midden gebied is overigens wel top van die Tannoys en zolang je maar op een bescheiden niveau blijft spelen gaat het op zich wel redelijk.

De scanspeak units in de Audio Physic Caldera vind ik overigens ook goed en dynamisch klinken, maargoed, dat mag je ook wel verwachten van een speaker van

Speakers met een Morel (Supreme)

Ja, lijkt heel veel op een goede Dynaudio.

Een luidspreker met Hiquphon tweeters heeft ook onberispelijk hoog. Maar de Esotar van Dynaudio geeft wat mij betreft nog op de fraaiste manier het hoog weer.

mijn vorige speakers (synthese 1) die klonken echt zijdezacht maar echt mooi hoog zoals ik dat wilde niet iig. Zat ook esostar in :( Ik ben zelf ook meer voor hoog mag gerust aanwezig zijn zeg maar. Kwestie van smaak uiteraard :)

Gezien jou set......heb jij daar geen last van wil je beweren met zulke grote jongens  :huh:

Nope, gaat als een speer zonder enig probleem de afgrond in tot 20 hz, loopt nergens vol, terwijl ik nou niet bepaald een ernstig dempende ruimte heb. Maar het is een gesloten kast, dat helpt enorm. Iedereen die ooit eens langs is geweest kan dat wel beamen geloof ik (zie onder andere hiero).

Je hebt nou ook niet echt een kleine ruimte, dus hoezo vol lopen :lol:

Ik moet wel zeggen dat er weinig is wat tegen het laag met servo controller op kan qua power en strakheid :rolleyes:

Het hoog is ook van een aparte klasse bij dit soort speakers, alleen al daarom zal ik niet snel naar conus-hoog switchen :cool2:

Andr

Beste Arjen,

De Tannoys die ik bedoel zijn klassieke types - nu voor een deel ondergebracht in de "Prestige" serie. In mijn jeugd waren dat heel goede speakers, en de concurrentie is er sedertdien over 't algemeen niet b

• Members
Wellicht dat Tannoys het super doen in volgestouwde woonkamers die daardoor zeer goed gedempt zijn, maar het gemiddelde Nederlandse interrieur voldoet hier toch zeker niet aan. Ik hou ook niet zo van Dynaudio en B&W geluid, maar deze veel voorkomende merken doen in het toch een STUK beter in diezelfde woonkamers dan Tannoy. Het gaat overigens ook niet al te best met Tannoy internationaal gezien.

Dat is naar mijn idee een wel erg voorbarige conclusie. Gezien de zeer spaarzame aankleding van ons interieur, ook veel glas, en zeer weinig demping door kleden en gordijnen is het wel opvallend te noemen dat juist Tannoy het bij mij zo goed doet. Je wilt niet weten wat er hier voor die Tannoy's allemaal de revue hebben gepasseerd, maar juist bij die Tannoy's was het ineens ''af''. Verder is er hier nog nooit iemand geweest die ook maar enig punt van kritiek kon leveren op dit Tannoy geluid (laten we het maar niet over het uiterlijk hebben), nee, dat is niet waar,

• Members

Verder is er hier nog nooit iemand geweest die ook maar enig punt van kritiek kon leveren op dit Tannoy geluid (laten we het maar niet over het uiterlijk hebben)

Het klinkt idd zeer aangenaam en,ze vallen in eerste instantie niet op :D

Gr Piet.

Ja, mooi he, zoals ik je al had verteld, je bent echt niet de eerste die ze volledig over het hoofd ziet.

Voor de outsiders, ze zijn 1 meter hoog, 66 cm breed, en 45 cm diep. Juist omdat ze fysiek zo aanwezig zijn, vallen ze niet op. Vaak worden mijn achterkanalen aangezien voor de hoofdluidsprekers, wat wel eens voor enige hilariteit kan zorgen. Wat te denken van onze werkster, die maar niet kon begrijpen dat er zoveel muziek kon komen uit die kleine speakertjes (mijn supertweeters), die op die 2 mooie antieke ladekasten (!) staan...