Jump to content

WWW.REDHETORGEL.NL

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

ik reken op jullie! ;)  :)

Volgens mij zijn Hear niet zoveel ter kerke gaande Dortenaren :rolleyes:

beste Pjotr,

het gaat helemaal niet om de kerkgangers,

die kunnen zonder orgel hun liedje ook wel zingen,

het gaat mij erom dat er een koning der instrumenten dreigt verloren te gaan. :(

een orgel dat al een paar eeuwen oud is, en een schitterende klank had (heeft)

een orgel dat al velen zielen in beroering heeft gebracht, en al vele harten week heeft gemaakt.

een orgel dat alle zorgen moeite en verdriet uit onze geest kan wissen bij het horen van de heerlijke klanken.

het zou eeuwig jammer zijn als dit orgel voor altijd zou moeten zwijgen. :(

Effe zonder gekheid...

Hier hebben de schaarse parochianen dat zelf bij elkaar gespaart. Zelfs voor 'n nieuwe kerk een geheel nieuw pijporgel(tje).

:)

tsja Hans,

ik denk dat er veel te weinig kerkgangers zijn om al dat geld bij elkaar te sprokkelen.

ps: dit soort kerken moeten het natuurlijk helemaal van giften en subsiies hebben.

alleen het onderhoud van het gebouw kost al enorm veel.

je moet het orgel dan ook zien als een soort monument van Dordt of als een puur concert instrument, en niet als zang begeleiding voor die paar mensen op Zondag.

Onderlaatst bij Lensen in Arnhem een prachtige pijp gezien, blokmeerschuim van de hoogste kwaliteit, roer met zilverbeslag, naar believen te graveren met initialen.

Het kwijl liep me uit de bek :D

Helaas was de prijs ietwat boven de begroting, maar wat had ik die pijp graag aan mijn collectie willen toevoegen.

Vandaar deze oproep: sponsor een pijp.

Koop eens een cd minder of een hamburger, sla eens een voetbalwedstrijd over, drink een pils minder.....

Om de gedachten te bepalen, de prijs ligt op het niveau van een grote, 32-voeter die jullie allemaal kennen uit de annonce elders op dit forum ;)

Ik reken op jullie!

Met opgewekte groet,

P.s.: ik had deze actie in een opwelling "sponsor mijn pijp" willen noemen, maar vond dat bij nader inzien te gewaagd :unsure:

Ik vind dat de gemeente Dordrecht daar gewoon voor moet opdraaien.

Lijkt me niet meer dan logisch .

In Dordrecht wordt nog steeds teveel geld over de balk gesmeten waaronder een fietsviaduct over de A 16 waar werkelijk niemand gebruik van maakt.

Dat viaduct heeft meer gekost dan dat de restouratie van dat orgel gaat kosten.

Uiteraard dient het orgel hersteld te worden uiteraard.