Jump to content

Nottingham Horizon/Denon DL110

HifiEddy
 Share

Recommended Posts

Ik heb jaren met een Denon DL110 gespeeld op een SME 3009i met Thorens TD160MKIIb en het is een fraai element voor zijn prijs! De 160 zou iets beter zijn volgens recencies,maar de 110 is zeer gemakkelijk aanstuurbaar en is een probleemloos element qua opstelling, het trackt ook prima en het geluid is aangenaam en luchtig met weinig surface noice. Ik heb het vervangen omdat mijn arm de SME 3009 imp. eigenlijk een te lage massa heeft voor dit type elementen. Daarom heb ik het vervangen door een oude Audio technica AT20ss (se reeks) dat een hi-compliance element is (Hi-compliance werkt met lo-mass arm en omgekeerd). Maar nooit geen klachten gehad over de Denon.

Ik speel momenteel met Thorens TD125 met SME3009III en een LondonDecca element van 1967. Ik prefereer toch wel de rauwheid en directheid van de Decca tegenover het brave en luchtige van de Denon, maar ik moet het er bij zeggen, de arm matchte (op papier) niet ;)

mvg RastaPhil

Ik heb het vervangen omdat mijn arm de SME 3009 imp. eigenlijk een te lage massa heeft voor dit type elementen.

... waarom niet gewoon de dynamische massa van de arm verhoogd?

Ach ik wou tevens eens naar die AT luisteren (tot nu toe nog geen tijd gehad :( )

En ik heb nog zeven platendraaiers staan...

:) RastaPhil