piet van soest Posted 13 april 2006 Report Share Posted 13 april 2006 Misschien is dit al eens besproken maar ,ik merk steeds dat bekenden en vrienden aan yolanda(mijn vrouw)vragen,vind jij dat allemaal wel goed wat piet doet met die audio?Nu vind mijn meissie een hele boel ,eigenlijk alles goed .Wat vinden jullie partners er nu van? Gr piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 13 april 2006 Report Share Posted 13 april 2006 Mijn meisje vindt dat het goed moet klinken, ze wijst feilloos aan wat er aan luidsprekers mankeert. Maar als er geld aan uitgegeven wordt moet het spul er vooral strak en niet te kolossaal uitzien. Pretentieuze afvalcontainers uit Hilversum met een handvol tweeters en woofers komen er bij ons dus niet in, ongeacht hoe goed of slecht ze klinken. Het heeft me verbaasd dat ze mijn zelfbouw breedbanders en klasse-D versterker goed genoeg vond (en vindt) om in de huiskamer neer te zetten en om de aanschaf van een stel B&W 804's met Rotel versterker uit te stellen. Toen hadden we plotseling geld over voor een plasma en een platenspeler. De aanschaf van de Piccolo ging heel soepel. We hadden nog een stapel oude platen en ik vond een oude platenspeler die ik heb gereanimeerd. Toen hebben we met z'n tweetjes tot diep in de nacht platen gedraaid maar het geluid kon v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 13 april 2006 Report Share Posted 13 april 2006 Leuk topic, Piet! Mijn vriendin boeit het allemaal niet zo, zij "geniet meer van de muziek "... Ik ondervind wel eens enige weerstand als er weer een iets moet veranderen, en tijdens het luisteren, of kijken naar een film wordt me ook wel eens verweten dat ik teveel aan de afstandsbedieningen zit, in plaats van rustig te zitten luistern of kijken... Ach ja, vrouwen.... Er zijn ook genoeg mannen die er anders tegenover staan.... Zolang er een gulden middenweg bestaat zullen wij die toch altijd proberen te nemen, hetzij me een licht zijwiel naar onze eigen kant gericht... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 april 2006 Report Share Posted 13 april 2006 Wat vinden jullie partners er nu van? Gr piet. Ik wordt omringd door 3! mooie vrouwen, alledrie gek van muziek. Wat die vinden van mijn installatie? De jongste van 17: "Pap" als ik t.z.t. het huis uit ga dan maak je wel zo'n mooie buizenversterker voor me.... Kortsamen gevat, er kan veel, wat muziek en vrouwen betreft ben ik een zeer gelukkig forumlid. Groet, Jack P.s. tip ook af en toe hun of haar muziek draaien he..... dan zijn "diepte investeringen" in b.v. een setje mooie 300B's of pickupelement geen enkel probleem. En eigenlijk heel normaal. Ook een knappe tuner op die high-end set doet m.i. wonderen .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 13 april 2006 Report Share Posted 13 april 2006 Je hebt gelijk! Waar koop ik de nieuwe cd van de Sugerbabes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Mijn vrouw heeft totaal geen problemen met de hobby, ook het geld wat ik er aan spendeer is OK zolang de uitgave op zich verantwoord is. Maar dat geldt voor alle grote uitgaven binnen ons gezin. Mijn zoon van 6 is ook erg ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Wij verdelen de middelen via het Amsterdams samenlevingsmodel. Wat we verdienen gaat bij elkaar en daar gaan de gezamenlijke kosten van af en de rest delen we door twee. Dus ieder heeft zijn eigen geld. Dat eigen geld wordt echter wat minder ivm studerende kinderen. Ik heb daarbij de fout gemaakt ze te beloven om schuldenvrij te mogen studeren. Voor de rest staat de zaak in de huiskamer en daar heb ik al veel ruimte in beslag genomen. Dat moet ik niet overdrijven. Op de slaapkamers van de kinderen staan Quads en oude randaparatuur van mij. Ik kan niet zeggen dat ze audiofiel zijn. Misschien mijn zoontje van 13 in de toekomst. Carl PS een van de redenen van mijn goede relatie dat ik nog nooit heb moeten vragen of iets goed is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 PS een van de redenen van mijn goede relatie dat ik nog nooit heb moeten vragen of iets goed is. Dat is in mijn geval net zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Mijn vriendin vind het prima dat ik een hobby heb, en dat ik vaak wissel, tja, sinds dat ik de McIntosh heb heeft ze voor het eerst gezegt, DIE BLIJFT STAAN, anders krijg je ruzie! Dus nu nog de speakers upgrade! Cheers AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 PS een van de redenen van mijn goede relatie dat ik nog nooit heb moeten vragen of iets goed is. Dat is in mijn geval net zo Ja, kwestie van elkaars smaak en prioriteiten kennen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Mijn vriendin wist van te voren waar ze aan begon toen we gingen samenwonen en dat dat betekende dat de huiskamer ingericht wordt rondom de hifiinstallatie en niet andersom.Ook vind ze het niet zo'n punt als de huiskamer weer es is overhoop is gehaald en alle apparatuur door de huiskamer staat.Er is dan ook veel vrijheid in mijn hobby en zolang ik niet zomaar een bedrag van 5 cijfers voor de komma uitgeef,want dat gaat ze (terecht) tegen sputteren. Straks in ons nieuwe (koop)huis zal de gehele installatie niet terugkeren in de huiskamer,daar er dan een aparte luisterruimte gaat komen,waar ik dan me volledig kan en mag gaan uitleven in deze ruimte. En jullie begrijpen als mede-hobbyisten hoe blij ik daar (nu) al mee kan zijn,het hebben van een eigen luisterruimte.Wie wil dat nou niet?? Wat een lieve vriendin heb ik toch !!! Met een vriendinnelijke groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 mijn vriendin geniet van de muziek, en dat het mij plezier geeft. als het maar niet groter wordt dan nu allemaal. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 mijn vriendin geniet van de muziek, en dat het mij plezier geeft. als het maar niet groter wordt dan nu allemaal. groet De nagel op z'n kop, RobX! Veel mannen moeten hun audiohobby in de woonkamer uitoefenen. Veel levenspartners hebben iets tegen veel en grote audioapparatuur. Te weinig mannen nemen zich de moeite om hun partner bij de zoektocht naar goede & mooie, huiskamervriendelijke audiospullen. Als je wat vindt dat de een mooi vindt uitzien, is de aankoop en het plezier daarna veel groter dan een goed klinkend stuk audio dat alleen maar irritatie bij de ander opwekt. Het leven KAN zo simpel zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Ik heb daarbij de fout gemaakt ze te beloven om schuldenvrij te mogen studeren. Haha... Nee, dat was misschien inderdaad niet zo slim. Ik wou dat ik zo'n vader had. Al hoewel, dan was ie nu waarschijnlijk failliet, met tot voor kort 2 studerende kinderen en binnenkort nog een... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Mijn vrouw houdt meer van stilte! Maar ik mag verder alles (behalve grote bedragen uitgeven:(). En dankzij mijn eega zijn mijn speakers ook visueel mooi geworden. Ik moest zogezegd een beetje gestimuleerd worden om ze netjes af te werken. Vroeger had ik het rare idee om mijn zelfbouwspeakers nooit af te werken, zodat de dieven ze zouden laten staan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Veel mannen moeten hun audiohobby in de woonkamer uitoefenen. Ik doe dat bewust, hoewel ik de ruimte heb voor een aparte luisterruimte. Anders zou ik denk ik alleen nog in mijn luisterruimte zitten en dat lijkt mij ook weer niet goed voor je relatie Mijn echtgenote zou het overigens prima vinden als ik een aparte luisterruimte zou inrichten ("je gaat je gang maar"), maar het spul in de huiskamer is haar ook best. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Ik heb daarbij de fout gemaakt ze te beloven om schuldenvrij te mogen studeren. Haha... Nee, dat was misschien inderdaad niet zo slim. Ik wou dat ik zo'n vader had. Al hoewel, dan was ie nu waarschijnlijk failliet, met tot voor kort 2 studerende kinderen en binnenkort nog een... Ach aan de andere kant moet ik ook niet zeuren. Ik had ook geen studieschuld. Daarbij dit jaar werk ik 25 jaar en verwacht toch een stevige bijdrage van mijn werkgever. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Ik heb daarbij de fout gemaakt ze te beloven om schuldenvrij te mogen studeren. Haha... Nee, dat was misschien inderdaad niet zo slim. Ik wou dat ik zo'n vader had. Al hoewel, dan was ie nu waarschijnlijk failliet, met tot voor kort 2 studerende kinderen en binnenkort nog een... Ach aan de andere kant moet ik ook niet zeuren. Ik had ook geen studieschuld. Daarbij dit jaar werk ik 25 jaar en verwacht toch een stevige bijdrage van mijn werkgever. Carl Ik weet niet wat voor studie(s) je kind(eren) doen, maar er zijn studies die door bijna niemand wordt gedaan in de tijd die ervoor zou moeten staan. Dan zit je al met een lening... En dan nog, van alleen een stufie valt nauwelijks te leven... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Ik weet niet wat voor studie(s) je kind(eren) doen, maar er zijn studies die door bijna niemand wordt gedaan in de tijd die ervoor zou moeten staan. Dat komt veel meer door het nederlandse beleid dan menigeen zou denken. Moet je eens opletten wat er gebeurt met het tempo als je 20.000 euro collegegeld per jaar rekent, en als er aan de poorten streng wordt geselecteerd. Dan zit je al met een lening... Hangt dit niet veel sterker samen met je woonsituatie dan met je studiekosten? Op een kamer met 300 euro in de maand gaat het harder dan als je thuis woont. Dat heeft meer impact dan 1 of 2 jaar langer studeren toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 14 april 2006 Members Report Share Posted 14 april 2006 Misschien is dit al eens besproken maar ,ik merk steeds dat bekenden en vrienden aan yolanda(mijn vrouw)vragen,vind jij dat allemaal wel goed wat piet Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 14 april 2006 Author Report Share Posted 14 april 2006 Mijn vriendin vind het prima dat ik een hobby heb, en dat ik vaak wissel, tja, sinds dat ik de McIntosh heb heeft ze voor het eerst gezegt, DIE BLIJFT STAAN, anders krijg je ruzie! Dus nu nog de speakers upgrade! Cheers AudioBill Mijnvrouw zei toen ze mijn mc intosh voor het eerst zag ;die is gaaf; Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 14 april 2006 Author Report Share Posted 14 april 2006 Straks in ons nieuwe (koop)huis zal de gehele installatie niet terugkeren in de huiskamer,daar er dan een aparte luisterruimte gaat komen,waar ik dan me volledig kan en mag gaan uitleven in deze ruimte. En jullie begrijpen als mede-hobbyisten hoe blij ik daar (nu) al mee kan zijn,het hebben van een eigen luisterruimte.Wie wil dat nou niet?? Wat een lieve vriendin heb ik toch !!! Met een vriendinnelijke groet, Ja dat is en blijft zolang wij in dit huis blijven wonen een droom voor mij. We hebben 2 kinderen en 4 slaapkamers waarvan 1 de badkamer is geworden,wel een hele mooie maar,zo blijft er geen ruimte over om een luister ruimte te maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Mijnvrouw zei toen ze mijn mc intosh voor het eerst zag ;die is gaaf; Mijn vrouw vond een CDM 9NT te groot Oh... daarom die Ushers.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 14 april 2006 Author Report Share Posted 14 april 2006 Mijnvrouw zei toen ze mijn mc intosh voor het eerst zag ;die is gaaf; Mijn vrouw vond een CDM 9NT te groot Yolanda vond de xq 5 van kef ook wel mooier dan de ref 203,maar toen ook zei het verschil hoorde vond ze het toch goed mede dat ik er helemaal wild van was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Ik had 'n keer een vriendin die (geheel tegen verwachting in) m'n AudioStatic ES200 electrostaten mooi vond! En een paar jaar geleden kwam een vriendlin/collega over de vloer en ze vond m'n Naim Nait-2 zo'n schattig dingetje/cuty Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts