Jump to content

vrouwen.

piet van soest
 Share

Recommended Posts

• Members

Toen ik deze nog had staan...

SP_Infinity-IRS-Delta.jpg

...werd mij heel vriendelijk medegedeeld, dat er niet eerder samengewoond ging worden als dat deze "foeilelijke kamerschermen'' met de noorderzon waren vertrokken. Ook die straalkachels, deze dus (2 X)...

1144128677.jpg

...achteraf ben ik daar ook niet zo rouwig om, vond het toen wat minder, maar ja, echte liefde...

Guest Hubertinus

@Alco,

dan moet je oppassen! Als de dames meer oog hebben voor je apparatuur zijn ze op jou al uitgekeken bij binnenkomst en kun je het verder wel vergeten. Dan blijven de kleren aan!

Hubertinus

Mijn vrouw heeft me altijd gesteund op het audiofiele vlak, Totdat ik mijn vorige Elipsons 1303 omruilde voor Sonus Faber Concerto's op stands.

Enige, maar niets ontziende reactie:

"WAT MOETEN DIE VOGELKOOIEN OP PALEN HIER?!"

Enfin, als je mijn handtekening leest kun je zien dat alles weer goed is gekomen........Ook qua audio daar geen moment spijt van ;)

Mijn vriendin komt, na een lat-relatie van 5 jaar, binnenkort vermoedelijk bij mij wonen.

Wij zijn dan eindelijk van die vervelende dislocatie (Amsterdam - Nijmegen) af.

Hoewel zij zeer muzikaal is (haar beide ouders waren beroepsmusici in landelijke orkesten) en erg van muziek houdt, vrees ik dat 's avonds nu veel meer de TV zal aanstaan dan de muziek. Dat wordt meer schipperen, afspraken maken of met de hoofdtelefoon luisteren.

Met de fysieke aanwezigheid van de apparatuur heeft ze minder moeite. Mijn zeer forse Usher CP-8872 speakers, de forse Parasound Halo JC-1 monoblokken en de berg kabels die goed zichtbaar is, storen gelukkig niet zo vanwege de grote woonkamer / luisterruimte (10 bij 8).

De uitgaven die ik doe aan mijn set begrijpt ze natuurlijk veel minder goed. Het grote verschil tussen haar en mijn inkomen is daar vooral debet aan. Aan de andere kant stimuleert zij mij wel "ook een beetje te genieten".

Kortom, we hebben op dit vlak niet echt een probleem en gelukkig genieten we vaak samen van muziek, hoewel mijn smaak meer klassiek is en haar smaak pop.

Straks in ons nieuwe (koop)huis zal de gehele installatie niet terugkeren in de huiskamer,daar er dan een aparte luisterruimte gaat komen,waar ik dan me volledig kan en mag gaan uitleven in deze ruimte. :D  :D  :D

En jullie begrijpen als mede-hobbyisten hoe blij ik daar (nu) al mee kan zijn,het hebben van een eigen luisterruimte.Wie wil dat nou niet??

Wat een lieve vriendin heb ik toch !!! :lol:  ;)

Met een vriendinnelijke groet,

:cool2:

Ja dat is en blijft zolang wij in dit huis blijven wonen een droom voor mij.

We hebben 2 kinderen en 4 slaapkamers waarvan 1 de badkamer is geworden,wel een hele mooie maar,zo blijft er geen ruimte over om een luister ruimte te maken

:cool2: Beste Piet,

Helaas moet ik zeggen dat ikzelf geen kinderen heb,maar mijn vriendin heeft wel een dochter en is ook het huis al uit,dus dan blijft er wel meer dan 1 kamer over.

Dus mag ik wel zeggen dat ik een 'gelukkig' man ben,daar ik nog ook kan kiezen welke ruimte straks de luisterruimte gaat worden. ;):D

Met groet,

Wij verdelen de middelen via het Amsterdams samenlevingsmodel. Wat we verdienen gaat bij elkaar en daar gaan de gezamenlijke kosten van af en de rest delen we door twee. Dus ieder heeft zijn eigen geld. Dat eigen geld wordt echter wat minder ivm studerende kinderen. Ik heb daarbij de fout gemaakt ze te beloven om schuldenvrij te mogen studeren.

Voor de rest staat de zaak in de huiskamer en daar heb ik al veel ruimte in beslag genomen. Dat moet ik niet overdrijven.

Op de slaapkamers van de kinderen staan Quads en oude randaparatuur van mij. Ik kan niet zeggen dat ze audiofiel zijn. Misschien mijn zoontje van 13 in de toekomst.

Carl

PS een van de redenen van mijn goede relatie dat ik nog nooit heb moeten vragen of iets goed is.

Carl,

Heb je niet toevallig een electronisch modelletje van zo'n amsterdamse samenlevingsovereenkomst (per PB)? Ik ga zoals je kunt lezen waarschijnlijk binnenkort met een amsterdamse schone samenwonen.

Of tast ik je dan aan in je nering?

Met dank en groet,

Theo

Mijn lief woont sinds 10 jaar drie straten hier vandaan, dus we maken zelf uit wat we wanneer, hoe en waar in ons eigen huis zetten :) Ik een paar Elac doodkisten, zij een paar Bose melkpakjes :rolleyes:

Dat latten is meteen het geheim van onze 36-jarige relatie :D

Met opgewekte groet,

Guest tubejack
Dick heeft het goed voor elkaar!

Maar ik heb het (vind ik) beter voor elkaar :D

Ik heb het ook beter voor elkaar (vind ik)

Het is gewoon een kwestie van vooraf goed selecteren en elkaar wat gunnen.

Ik moet er niet aan denken een LAT relatie = Laat Alles Thuis...... ook de vuile

was :D

Groet,

Jack

Guest tubejack
(...)

ook de vuile

was  :D

(...)

Wij hebben beiden een wasmachine :rolleyes:

Met opgewekte groet,

hahahahhahaha! goeie Dick.

Groet,

Jack

Mijn vrouw weet dat ik mijn hobby belangrijk vind en geeft mij net zoveel ruimte als ik haar. Kortom, geen problemen hier. Wel ziet ze graag wat uiterlijke samenhang in de set (alles Meridian..dus dat was geen probleem) en de luidsprekers moesten wel enigszins in de kamer passen ;). ze vond deze aanvankelijk veel lelijker dan de AP tempo's of virgo's maar gelukkig gaf ook het geluid bij haar de doorslag.

Op financieel gebied moeten de uitgaven wel in verhouding staan met wat kan. Dus geen versterker van 10000 euro als de kamer van een van de kinderen hierdoor geen nieuwe schoenen kan krijgen...

(...) als de kamer van een van de kinderen hierdoor geen nieuwe schoenen kan krijgen...

die moet je uitleggen ;):D

Misschien worden er daar ten huize van ... veel schoenen gekocht voor de kinderen die dan liever hun oude "sneakers" aantrekken, waardoor de nieuwe schoe'n in de kamer terecht komen en het lijkt alsof deze schoenen aangekocht werden voor de kamer. :huh:

Deze verspreking is waarschijnlijk een onderbewuste gedachte die verdrongen wordt wegens het feit dat schrijver deze gedachte niet kan/mag uiten ten overstaan van zijn echtgenote ;)

mvg RastaPhil :lol:

Dan zit je al met een lening...

:huh: Hangt dit niet veel sterker samen met je woonsituatie dan met je studiekosten? Op een kamer met 300 euro in de maand gaat het harder dan als je thuis woont. Dat heeft meer impact dan 1 of 2 jaar langer studeren toch? :confused:

Je hebt een lening (van de IBG) als je langer dan nominaal studeert. Als je wilt dat je kinderen die niet hebben, dan zul je dus dat geld zelf moeten ophoesten, dat bedoelde ik...

Uiteraard wordt het er niet goedkoper op als je ook nog de huur van je kinderen moet betalen. Die is bij overigens gelukkig nog wel wat minder dan 300 euro per maand, maar ik zit dan ook in een 'bouwval'... Enkel 2 jaar collegegeld extra betalen (

Ik heb daarbij de fout gemaakt ze te beloven om schuldenvrij te mogen studeren.

Haha... Nee, dat was misschien inderdaad niet zo slim. Ik wou dat ik zo'n vader had. Al hoewel, dan was ie nu waarschijnlijk failliet, met tot voor kort 2 studerende kinderen en binnenkort nog een... ;):D

Tja, als je van die eeuwige studenten hebt dan kan ik me daar wel iets bij voorstellen..... :ph34r:;)

Conqubite