audiofreak Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 ---- Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Ik heb gisteravond nog op Funda naar huizen gekeken en ik heb niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Ben ik nou de enige die het opvalt of is het herkenbaar? Ik herken dat. Iedereen die bij mij over de vloer komt vraagt waarom ik nog van die grote speakers "midden" in de kamer heb staan en een "rack met allemaal apparaten" omdat je tenslotte tegenwoordig "van die mooie kleine setjes hebt". Todat ik wat muziek aanzet...... de "oohs" en "aahs" zijn dan niet van de lucht Ik denk wel dat de meeste mensen die nu zo'n PechTech microsetje scoren, niets om kwaliteit van het geluid geven. Vroeger hebben die tegen wil en dank grote speakers en apparatuur van flink formaat in huis gehad omdat er niet anders te krijgen was. Die mensen zijn toch verloren voor ons, hoewel ik ze dan altijd nog probeer over te halen een micorsetje van goede kwaliteit in huis te halen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Ik kijk wel eens TV Makelaar (op RTL 4 geloof ik?) en daar zie ik toch regelmatig zuiltjes in huis staan. Vaak wel tegen de achterwand geparkeerd, ook daar waar het niet nodig is (in tegenstelling tot mijn kamertje), maar toch, er staat vaak wel een enigszins serieuze set... Op funda kijk ik eigenlijk nooit, dus dat zou ik niet weten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Wij hebben net ons huis verkocht. We hebben de makelaar specifiek de opdracht gegeven om de foto's van de huiskamer zo te nemen dat de audio/video-installatie niet zichtbaar was. De achterliggende reden is dat er voor best een hoop centjes aan apparatuur te zien is op de foto's, samen met adresgegevens. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Wij hebben net ons huis verkocht. We hebben de makelaar specifiek de opdracht gegeven om de foto's van de huiskamer zo te nemen dat de audio/video-installatie niet zichtbaar was. De achterliggende reden is dat er voor best een hoop centjes aan apparatuur te zien is op de foto's, samen met adresgegevens. Enno Ja, dat telt natuurlijk ook mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 en makelaars adviseren vaak om de kamers zo leeg mogelijk te maken voor de foto, zodat het groter lijkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Menig vrouw heeft haar invloed doen gelden om die ondingen van grote speakers in de kamer te laten vervangen door melkpakjes met boembox, en de man dacht iets geweldigs aangeschaft te hebben met zo'n hip alles-in- Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Ik heb zelf ook met verkoop te maken gehad en de foto's lieten de (forse) audio installatie niet zien, omdat het adres e.d. bekend is. Dat de kamers zo ruim mogelijk moeten lijken klopt, al staan de maten er gewoon bij, het is de indruk van veel ruimte die telt. Overigens zag ik ook bijna nergens een grote audio installatie of plasma's op funda staan. Enig risico nam ik wel door de makelaar de bezichting te laten verzorgen want volgens mij hoeft een kandidaat koper zich niet volledig te identificeren, dat komt pas bij aankoop. Een gehaaide inbreker die er verzorgd uit ziet zou een complete tour kunnen maken en na de bezichtigingen nog eens een (leeghaal) tour Op HTforum loopt een topic over inbraak en veiligheid waar diverse voorbeelden staan, zelfs van iemand die een leeg huis aantrof nadat alles was overgebracht Vrijwel niemand staat hier bij stil, totdat het bij een bekende of bij jezelf gebeurt Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Het is mij ook vaker opgevallen. Ik denk dat de praktijk gewoon uitwijst dat veruit de meeste mensen niets geven om HiFi/goede opstelling. De meesten hebben waarschijnlijk af en toe een CD/(SKY )radio op de achtergrond opstaan. Onder 't mom: "Als er maar geluid uit komt", "voldoende vermogen heeft" en/of "Als 't er maar mooi uit ziet." (dat laatste vooral voor de dames) Ik kijk wel eens TV Makelaar (op RTL 4 geloof ik?) en daar zie ik toch regelmatig zuiltjes in huis staan. Vaak wel tegen de achterwand geparkeerd, ook daar waar het niet nodig is Klopt Henrie, dat is mij ook weleens opgevallen. 1x zag ik een uitzending waarbij iemand een paar mooie, grote electrostaten had staan. (prima opgesteld) Nadat 't metamorfose-team had huisgehouden mochten de eigenaren van de woning hun nieuwe, 'verfraaide' woning weer in. En wat denk je,....jawel,...die 2 grote kamerschermen (o, zijn dat boxen?) stonden pal in de hoek weggedrukt Wat ook een reden kan zijn dat men vrijwel geen dure HiFi-sets op foto's van woonkamers ziet staan, op sites als Funda, is dat dit wellicht een interessante 'uitnodiging' kan zijn voor inbrekers. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Nadat 't metamorfose-team had huisgehouden mochten de eigenaren van de woning hun nieuwe, 'verfraaide' woning weer in.En wat denk je,....jawel,...die 2 grote kamerschermen (o, zijn dat boxen?) stonden pal in de hoek weggedrukt Haha, ik zie het helemaal voor me. Een argeloze audiofiel wordt met een lullig smoesje door zijn vrouw het huis uitgelokt voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Ik zag ook 'n keer een aflevering waar Jan de Bouvier nog wat invloed had. Dat was nog schokkender... Hij had de mini/midi-set in een wandmeubel geplaatst achter 'n deurtje... op zich nix bijzonders, maar nu komt 't..... de 2 speakers ook samen, naast elkaar in 'n kastje er boven, met(!) deurtje er voor. Zo waren die leleijke speakers uit 't zicht als er geen muziek werd gedraaid, en hoefde je alleen maar 'r deurtje te openen en...voila! ...Musica Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Het is eigenlijk heel simpel. Mensen die hun kamer volstouwen met losse componenten, grote speakers, enz. zijn de afwijkende, vreemde mensen voor de rest van Nederland, dus ga je nu niet afvragen waarom de rest van Nederland anders doet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Het is eigenlijk heel simpel. Mensen die hun kamer volstouwen met losse componenten, grote speakers, enz. zijn de afwijkende, vreemde mensen voor de rest van Nederland, dus ga je nu niet afvragen waarom de rest van Nederland anders doet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Zo zie ik ook nooit een konijnen- of duivenhok in de tuinen op Funda. Of 'n garage met wat motoren erin. Hobby's moeten kennelijk verstopt worden. Toen we ons huis kochten was er ook geen foto van de zolder. De vorige eigenaar had daar n.l. een complete bibliotheek ingericht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 ...nooit geen... VRESELIJK Je hebt gelijk ik zal het veranderen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Zou het ook niet zo kunnen zijn dat er 9 van de 10 niet weten wat er op audio gebied te koop is. Ik heb zelf ook een kruiwagen gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Zou het ook niet zo kunnen zijn dat er 9 van de 10 niet weten wat er op audio gebied te koop is. Ik heb zelf ook een kruiwagen gehad. Nee hoor, het is gewoon een hobby, net als alle anderen. Mensen met surround setjes die bij mij luisteren zeggen wel dat ze het mooi vinden, maar waarschijnlijk is dat meer uit beleefdheid, en zeker als ze wat prijzen horen vinden ze het opeens een stuk minder mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Zou het ook niet zo kunnen zijn dat er 9 van de 10 niet weten wat er op audio gebied te koop is. Ik heb zelf ook een kruiwagen gehad. Nee hoor, het is gewoon een hobby, net als alle anderen. Mensen met surround setjes die bij mij luisteren zeggen wel dat ze het mooi vinden, maar waarschijnlijk is dat meer uit beleefdheid, en zeker als ze wat prijzen horen vinden ze het opeens een stuk minder mooi. Dat heb je al snel met die Nad spullen Sorry, schot voor open doel Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 15 april 2006 Report Share Posted 15 april 2006 Zou het ook niet zo kunnen zijn dat er 9 van de 10 niet weten wat er op audio gebied te koop is. Ik heb zelf ook een kruiwagen gehad. In je salon Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 15 april 2006 Report Share Posted 15 april 2006 Zou het ook niet zo kunnen zijn dat er 9 van de 10 niet weten wat er op audio gebied te koop is. Ik heb zelf ook een kruiwagen gehad. In je salon Met opgewekte groet, En een dubbele uitlaatpijp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 15 april 2006 Report Share Posted 15 april 2006 Zou het ook niet zo kunnen zijn dat er 9 van de 10 niet weten wat er op audio gebied te koop is. Ik heb zelf ook een kruiwagen gehad. In je salon Met opgewekte groet, In je salon??????? Op het moment dat je meer voor muziek voelde dan de gemiddelde nederlander,wist je toen ook gelijk dat er zulke mooie hardware gemaakt werd (de meeste bij de handjes hear wel) maar,sommige moesten ECHT wel hulp op wat voor manier dan ook hebben om verder in deze oooooooohhhhh zo bijzondere maar mooie wereld van de betere audio,om verder te komen. En dat bedoel ik met een kruiwagen Er is niemand die bij de geboorte alles al weet. Gr Piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts