Jump to content

Extra infrarood-oog installeren

Nebraska
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb een Denon 3806 gekocht en ondertussen geinstalleerd na veel zoeken (verdomd dikke handleiding, maar dit terzijde). Ik heb nu een infraroodoog geinstalleerd en een telefoon-kabel getrokken naar de versterker.

Nu is de vraag, hoe verbind ik de infraroodkabel. Volgens de verkoper moet ik werken met een flasher, maar dit is niet zo heel handig. Daarbij komt nog dat op de achterkant van de denon een remote control ingang zit. Kan ik nu niet gewoon proberen om die ingang te gebruiken? (De officiele denon-infraroodontvanger is naar het schijnt niet te verkrijgen in Europa, dus dat is geen mogelijkheid).

Weet ook iemand wat de gevaren zijn als je daarmee prutst? Ik heb gehoord dat als je bijvoorbeeld de verkeerde polen aansluit, dat je infraroodoog al om zeep is (toch 40

Van de prijs van dat oog ben ik ook verschoten, maar ergens anders hebben dat ook nog eens gevraagd en kregen we dezelfde prijs.

Het infraroodontvangbakje dat we nu hebben noemt "Activator 110", een "Remote Control Extender". Daarop moeten we een flasher aansluiten, het infraroodoogje en electriciteit op aansluiten. Dan zou het geheel moeten werken.

Maar dus zou in principe het ook mogelijk zijn om gewoon ipv de flasher te gebruiken gewoon naar de "Remote Control" ingang te gaan van de Denon (mits het bevestigen van het juiste pinnetje aan het infraroodontvangbakje).

Over die ingang staat in de handleiding van de denon jammergenoeg enkel een schema met een kabel vertrekkend van de ingang, naar een "Infrarood herzendeenheid" en dan vervolgens naar een infraroodoogje.

Het is die infrarood herzendeenheid die volgens de verkoper niet verkrijgbaar is, en waar we dus die activator 110 voor willen gebruiken

Ik heb nog wat verder gezocht en de infraroodherzendeenheid van denon is de RC-616, het infraroodoogje van denon is RC-617. Maar in Belgie vind ik er alleszins niets over. Dus moet ik het toch proberen met de Activator en een apart oogje dat merkloos is :)

Ik heb nog wat verder gezocht en de infraroodherzendeenheid van denon is de RC-616, het infraroodoogje van denon is RC-617. Maar in Belgie vind ik er alleszins niets over. Dus moet ik het toch proberen met de Activator en een apart oogje dat merkloos is :)

't ziet er naar uit dat de RC-617 alleen in combinatie met de 616 gebruikt kan worden.

Als je meer info over die remote-ingang kan vinden dan is er wellicht een simpele oplossing.