paul demo Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 En hier dan een flinke bult offtopic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Gelukkig.... weer 'n zieltje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Wat een verbetering h Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Misschien kwam je verwachting m.b.t. het prijskaartje gewoon uit Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Ik hoef geen gelijk te hebben, het was nogal cliche, duurder dus beter maar als hij jou goed bevalt dan is dat gewoon zo Zelf heb ik ook alleen maar vuist-dikke slangen in mijn set Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 15 april 2006 Report Share Posted 15 april 2006 Tot nu toe heb ik altijd weinig geloofd in alle verhalen over interlinks en speakerkabels. Tot nu toe draaide ik tot vollen tevredenheid met de Van Den Hull The Wind MkII in een getwiste uitvoering en enkele home made interlinks. Een tijdje geleden vlak na aanschaf van mijn MC speakers toch maar eens een setje Nordost Blue Heaven luidsprekers en een idem interlink besteld omdat deze voor een aardige prijs te koop werden aangeboden. Vanmiddag bij thuiskomst bleken de kabels te zijn afgeleverd, dat werd dus meteen schuiven met de apparatuur om het een en ander direkt uit te kunnen proberen. De interlink werd trouwens geplaatst tussen voor en eindversterker beiden van T&A. Aangezien de set al op gebruikstemperatuur was (staat altijd aan) meteen een CD erin en zittend op de luisterplek de speler gestart. En toen: Ongelooflijk wat een verschil in weergave, tot gisteren kwam het geluid toch duidelijk traceerbaar uit de luidsprekers, de bas bleef een beetje achterwege en vandaag, tjezus het orkest eindelijk breder opgesteld dan dat de luidsprekers uit elkaar staan, een superstrakke bas, en een plaatsing ; Wat een verschil . Mijn ongeloof is bij deze wat kabels betreft verdwenen en nu zijn ze nog niet eens ingespeeld. Ik zal over een week of zes mijn bevindingen nog eens herschrijven maar ik weet wel dat ik nog twee setjes interlink ga bijbestellen. Gedraaide muziek: Mary Black Dire Straits Thom Rotella Alison Kraus Bill Wyman's Rythm Kings. Wordt vervolgd............. Beste Paul demo, Zo zie je maar hoe iets kan verlopen. Blijkt maar weer hieruit dat er eerst toch geluisterd moet worden voordat men een (eigen) oordeel kan geven. In jouw geval pakte het dus in je voordeel uit en dat is leuk voor je en zo zie je maar weer eens hoe leuk de hobby is,vooral als men eerst ergens NIET in gelooft en vervolgens het uitprobeert en dan van ongelovige naar gelovige switch. Gefeliciteerd ermee en laat over een paar weken nog es wat van je horen over je nieuwe bekabeling en je bevindingen. Is namelijk altijd erg leuk om te lezen. Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 15 april 2006 Report Share Posted 15 april 2006 Prima dat je tevreden bent, maar om nu te zeggen dat je nog een ongelovige bent als je kabels in die prijsklasse laat komen " om te proberen", dat kan ik niet echt "geloven".. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 april 2006 Report Share Posted 15 april 2006 paul had last van vieze contacten, en die waren na de kabelwissel weer schoon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 15 april 2006 Report Share Posted 15 april 2006 @ Erik, dan is het toch ergens goed voor geweest. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 16 april 2006 Report Share Posted 16 april 2006 @Erik: Het zijn juist dit soort opmerkingen, en niet alleen van jou, waar ik van baal. Ooit zelf een serieuze set kabels van een bekende fabrikant in jouw huidige opstelling geprobeerd? Laatst nog met een kennis een kabelwisseling toegepast bij mijn spullen. Hieruit kwam naar voren dat mijn eigen ANALYSIS PLUS OVAL 9 het duidelijk won van een set ANLYSIS ZILVER. De OVAL 9 klonk in onze oren absoluut beter en mooier. En dat, terwijl het alletwee ANALYSIS kabels waren. Dus zeg nu niet dat kabels allemaal gelijk klinken, want dat is gewoon niet zo. Maar goed, jou kennende zul je toch wel weer gelijk willen hebben. Het valt mij trouwens ook op dat juist die mensen die zelf met, zeg maar, gewone goedkope kabels spelen, altijd dit soort commentaar leveren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 16 april 2006 Report Share Posted 16 april 2006 @Erik: Het zijn juist dit soort opmerkingen, en niet alleen van jou, waar ik van baal. Ooit zelf een serieuze set kabels van een bekende fabrikant in jouw huidige opstelling geprobeerd? Laatst nog met een kennis een kabelwisseling toegepast bij mijn spullen. Hieruit kwam naar voren dat mijn eigen ANALYSIS PLUS OVAL 9 het duidelijk won van een set ANLYSIS ZILVER. De OVAL 9 klonk in onze oren absoluut beter en mooier. En dat, terwijl het alletwee ANALYSIS kabels waren. Dus zeg nu niet dat kabels allemaal gelijk klinken, want dat is gewoon niet zo. Maar goed, jou kennende zul je toch wel weer gelijk willen hebben. Het valt mij trouwens ook op dat juist die mensen die zelf met, zeg maar, gewone goedkope kabels spelen, altijd dit soort commentaar leveren. Je kan nu wel balen van die "clown" maar hij zit vaak niet veel naast de waarheid. En leg mij nu maar eens uit waarom "zelf gemaakte" kabels geen serieuze snoeren kunnen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 16 april 2006 Report Share Posted 16 april 2006 Je kan nu wel balen van die "clown" maar hij zit vaak niet veel naast de waarheid. Je kunt ook van hem balen omdat hij er juist ongenuanceerde uitspraken op na houdt. Erik, denk nou eerst eens na voordat je er weer wat uitbraakt.... het slaat soms echt nergens op. (soms ook wel hoor maar laat commentaar achterwege als je het niet snapt) zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 16 april 2006 Report Share Posted 16 april 2006 Je kan nu wel balen van die "clown" maar hij zit vaak niet veel naast de waarheid. Je kunt ook van hem balen omdat hij er juist ongenuanceerde uitspraken op na houdt. zo Daar is ie echt niet uniek in HEAR. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 april 2006 Report Share Posted 16 april 2006 Hoho, niet op Erik schieten Ik heb tijdens een bezoek van hem aan mij gemerkt dat Erik anders luistert dan de meesten van ons. Wat ik duidelijk waarneem (klok, groene stift, kabelwerk) hoort hij niet (volgens eigen zeggen). In eerste instantie begreep ik niet dat hij het niet hoorde, terwijl alle andere gasten die bij mij zijn geweest, deze verschillen wel duidelijk waarnamen. Ik kan me dan niets anders voorstellen dat Erik meer op het totaalplaatje let, dan op de details. En toch hoort hij elk tingeltje in de muziek. Dit was voor mij helemaal nieuw dat iemand zo muziek luistert. De meesten luisteren oppervlakkig naar het totaalplaatje en of geconcentreert en letten dan veelal alleen op details. erik combineert dit op eoa manier. Je kunt het vergelijken met een zuigeling die tegelijkertijd kan drinken en ademhalen. Dat hebben we allemaal gekunt, maar naar mate je ouder wordt verleer je dat (probeer het maar eens, maar verslik je niet). Erik heeft die gave nog steeds met muziek luisteren. Een andere verklaring kan deze zijn: Je kunt een blokkade opgooien voor je hersens als je denk dat er geen verschil mag zijn. Maar andersom werkt het precies hetzelfde. Als je ervan uit gaat dat er verschil is, kan dat ook door je hersenen versterkt worden. Het eerste is bij een aantal anderen op het forum zeker het geval. Het tweede is ook voor een groot deel van toepassing. In welke "categorie" ik val weet ik niet. Ik neig meer naar het tweede, omdat ik wel duidelijk verschillen hoor, maar bijj sommige tweaks hoor ik ook weer niks. Ik zal wel ergens in het midden zweven Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 16 april 2006 Report Share Posted 16 april 2006 Het is aardig off-topic maar ik heb eens een topic over dit onderwerp gepost. Met een aantal testjes kon je bepalen of je voor 'ondertonen' of 'boventonen' gevoelig bent Mijn ervaring met Erik bij vergelijkende testen is ook dat hij niet of nauwelijks verschillen hoort, waar anderen 'werelden van verschil' horen. Ik ga hier maar niet verder op in in dit topic, iedereen luistert op zijn manier en dat respecteer ik gewoon Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 16 april 2006 Report Share Posted 16 april 2006 Dat iedereen op een andere manier luistert werd me duidelijk een tijd geleden toen een collega zanger bij me op bezoek was en ik hem een stuk live muziek (John Holt & The Royal Philharmonic Orchestra live CD) liet horen, waarbij ik hem duidelijk trachtte te maken dat, zeer ver op de achtergrond, je de hele zaal hoorde meezingen (gecapteerd door de mic's op het podium, niet extra gemiked). Wel, met de beste bedoelingen van de wereld; die kerel hoorde dat gewoon niet! Maar de zanger die even van zijn toon ging, dat had ie onmiddellijk gehoord! Sindsdien doe ik ook geen moeite meer om de niet-hoorders te bekeren wie het hoort die hoort het, wie het niet hoort hoort waarschijnlijk anders, so what? Leve de diversiteit! Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, maar dan anders mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 april 2006 Report Share Posted 16 april 2006 Ondertonengevoeligheid of boventonengevoeligheid of niet, het is maar waar je belang aan hecht bij het luisteren van muziek. Krijg toch wel eens de indruk dat voor velen de muziek een beetje ondergechikt is aan de techniek (de kabeltjes etc.). Als die techniek niet perfect is is de muziek gelijk niet meer te genieten en openbaart zich een ongeneeslijke ontevredenheid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 16 april 2006 Report Share Posted 16 april 2006 Ondertonengevoeligheid of boventonengevoeligheid of niet, het is maar wwr je belang aan hecht bij het luisteren van muziek. Krijg toch wel eens de indruk dat voor velen de muziek een beetje ondergechikt is aan de techniek (de kabeltjes etc.). Als die techniek niet perfect is is de meziek gelijk niet meer te genieten en openbaart zich een ongeneeslijke ontevredenheid In dat geval komt de ware audiofiel aan deck. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 april 2006 Report Share Posted 16 april 2006 Als die techniek niet perfect is is de muziek gelijk niet meer te genieten en openbaart zich een ongeneeslijke ontevredenheid In zekere mate klopt dat. Ik stoor me mateloos aan het bagger geluid uit de plafondspeakertjes op het werk. Zou dat nog van enige kwaliteit zijn, dan zouden die rijmelende donkere medemensen misschien enigszins verteerbaar zijn. Nu hoor je juist alleen die iritante loops (zoals dat vervelende "kinderkoortje" bij Coldcut). Daar lijdt mijn werk onder en dat kan ik me eigenlijk niet permiteren. Bovendien werkt het op mijn zenuwen en daar hebben mijn collega's dan weer last van. Het hoeft echt niet perfect te zijn, maar het mag wel enige kwaliteit bezitten. We dwalen af Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 16 april 2006 Report Share Posted 16 april 2006 Erik, denk nou eerst eens na voordat je er weer wat uitbraakt.... het slaat soms echt nergens op. (soms ook wel hoor maar laat commentaar achterwege als je het niet snapt) Universeel toepasbare tekst, ik had het zelf niet botter kunnen bedenken Heb je er bezwaar tegen als ik de naam "Erik" vervang door **** en dat ik deze quote dan in mijn handtekening zet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 16 april 2006 Author Report Share Posted 16 april 2006 Het is toch knap dat er binnen 2 dagen hear weer een topic om zeep geholpen wordt. Maar goed, ik ga wel ergens anders heen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 april 2006 Report Share Posted 16 april 2006 Ik luister in de auto ook met plezier net zoals nu op de Tivoli radio. Ik zit echt niet te luisteren naar "slecht"geluid. Als ik echter rustig naar mijn installatie kan luisteren, heb ik het met de juiste platen echt goed. Ik vind het dan soms ook leuk naar verbetering te zoeken. Wel langzaam want niets is zo vervelend om verschillende componenten te vergelijken. Om nu zover te gaan om al die veranderingen te negeren zoals Eric kennelijk. Waarom zou je dat doen. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 17 april 2006 Report Share Posted 17 april 2006 Het is toch knap dat er binnen 2 dagen hear weer een topic om zeep geholpen wordt.Maar goed, ik ga wel ergens anders heen. Paul Demo, denk nou eerst eens na voordat je er weer wat uitbraakt.... het slaat soms echt nergens op. (soms ook wel hoor maar laat commentaar achterwege als je het niet snapt) Amusant. Als ik dat opschrijf is het een botte tekst, bedoeld om een onderwerp om zeep te helpen en als een ander het opschrijft is het een zinvolle bijdrage aan de discussie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 17 april 2006 Report Share Posted 17 april 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts