Jump to content

Nordost Blue Heaven

paul demo
 Share

Recommended Posts

paul had last van vieze contacten,

en die waren na de kabelwissel weer schoon. ;)

Paul heeft net nieuwe speakers staan en z'n set is gewijzigd, deze keer gaat dat niet op :lol:

Enne Ravon: Paul heeft dit topic gestart, mag hij dan geen opmerking maken over het off-topic gehalte? :huh:

Andr

Het is toch knap dat er binnen 2 dagen hear weer een topic om zeep geholpen wordt.

Maar goed, ik ga wel ergens anders heen.

Sorry Paul maar ik zat me een beetje op te winden om wat anders.

Ik heb zelf ook kabels van Nordost aangeschaft na heel veel luisteren (interlink & speaker). Bevalt me prima!

Groeten Paul

of zijn luisterpositie was niet hetzelfde na de kabelwissel.

(je zit ongemerkt ineens tien cm dichter op de speakers bijv. dat is in sommige huiskamers +4db bij 80 hz )  ;)

Ik heb de set (met nieuwe speakers) een tijdje terug bij Paul gehoord, de opstelling is niet kritisch en de luisterplek is vrij in de kamer.

Wel vond ik toen het beeld wat beperkt tot de speakers zelf en dat is nu kennelijk een stuk beter.

Door je bank iets te verplaatsen wordt echt niet opeens het beeld heel anders, daar is wel meer voor nodig ;)

Het is wel triest dat er meteen rare discussies ontstaan, terwijl er eigenlijk geen aanleiding toe is <_<

Andr

@Erik:

Het zijn juist dit soort opmerkingen, en niet alleen van jou, waar ik van baal.

Ooit zelf een serieuze set kabels van een bekende fabrikant in jouw huidige opstelling geprobeerd?

Tot nu toe heb ik altijd weinig geloofd in alle verhalen over interlinks en speakerkabels. Tot nu toe draaide ik tot vollen tevredenheid met de Van Den Hull The Wind MkII in een getwiste uitvoering en enkele home made interlinks.

Een tijdje geleden vlak na aanschaf van mijn MC speakers toch maar eens een setje Nordost Blue Heaven luidsprekers en een idem interlink besteld omdat deze voor een aardige prijs te koop werden aangeboden.

Vanmiddag bij thuiskomst bleken de kabels te zijn afgeleverd, dat werd dus meteen schuiven met de apparatuur om het een en ander direkt uit te kunnen proberen. De interlink werd trouwens geplaatst tussen voor en eindversterker beiden van T&A.

Aangezien de set al op gebruikstemperatuur was (staat altijd aan) meteen een CD erin en zittend op de luisterplek de speler gestart. En toen:

Ongelooflijk wat een verschil in weergave, tot gisteren kwam het geluid toch duidelijk traceerbaar uit de luidsprekers, de bas bleef een beetje achterwege en vandaag, tjezus het orkest eindelijk breder opgesteld dan dat de luidsprekers uit elkaar staan, een superstrakke bas, en een plaatsing ; Wat een verschil :o .

Mijn ongeloof is bij deze wat kabels betreft verdwenen en nu zijn ze nog niet eens ingespeeld. Ik zal over een week of zes mijn bevindingen nog eens herschrijven maar ik weet wel dat ik nog twee setjes interlink ga bijbestellen.

Gedraaide muziek:

Mary Black

Dire Straits

Thom Rotella

Alison Kraus

Bill Wyman's Rythm Kings.

Wordt vervolgd.............

Laat je niet kisten Paul. Ik heb zelf ooit tussen voor- en eindversterker de Blue Heaven geplaatst. En die blijft daar ook. :D

Kweetniet... Verschil in kabels kunnen misschien wel te horen zijn maar de euforie is denk ik niet op z'n plaats. Erg subjectief allemaal. Maar de luisteraar is tevreden, ook al is het in de minder subjectieve objectieve werkelijkheid hooguit een klein verschil, tenzij er inderdaad echt iets niet goed was voorheen.

Ik denk altijd weer aan een post van iemand die een nieuwe LS kabel kocht en verbaasd was over het verschil. Het was een stuk doffer geworden. Wat bleek, hij had de bridges niet aangesloten dus alleen z'n laag/mid was aan het spelen. Heel extreem voorbeeld dit, dat zal 99% van zowel de gelovigen als ongelovingen niet gebeuren maar deze persoon dacht dus echt dat een kabel zoveel invloed zou hebben. En als ik de euforische berichten lees vraag ik me wel eens af of voorheen de tweeter wel meespeelde :)

Ik ben toch benieuwd waarom een ongelovige zoveel geld uitgeeft aan een kabel.. :unsure:

Waar staat dat het veel geld was, volgens Paul was het een 'aardige prijs' :rolleyes:

Overigens herken ik het verschil tussen een 'verstopte' (zelfbouw) standaard interlink en het open karakter van de Nordost.

T&A is op zich open en helder van klank, daarom verbaasde het mij dat dit niet uit de verf kwam toen ik bij Paul was.

Mijn aanbod om wat kabels mee te nemen om uit te proberen sloeg hij toen af, ik zou zelf ook niet snel kabels gaan wisselen als ik net nieuwe speakers had.

Overigens heeft Cgm als 'ongelovige' destijds mijn mooie AR ls2b gekocht en dit was duidelijk op meerdere gebieden een verbetering in mijn (en toen ook zijn) oren.

Cgm heeft de AR ls2b is inmiddels weer verkocht en nu is alles wat geld kost opeens niet meer verantwoord :blink:

Ik zie een soort negatieve spiraal en dat stoort best op een forum, waar iedereen juist vooruit wil met zijn set.

Andr

[...]

Wat is de negatieve spiraal? Mijn mening over dure kabels en in mijn ogen onzinnige tweaks is nooit anders geweest. En kan ik als "ongelovige" geen verschillen horen tussen versterkers? Wat wil je nou zeggen?

Ik denk dat je (zeer waarschijnlijk onbewust en onbedoeld)

a) het groepsgevoel ondermijnt,

b ) de technisch zwakkeren op hun tekortkoming wijst,

c) deze gelovigen in zekere zin afwijst (althans zo komt het over) en

d) jezelf nogal wat vindt (in de ogen van de ontvanger en dat mag in Nederland niet)

Maar of dat moet ontaarden in een negatieve spiraal? Beetje flauw...

Groet,

Jacco

[...]

Wat is de negatieve spiraal? Mijn mening over dure kabels en in mijn ogen onzinnige tweaks is nooit anders geweest. En kan ik als "ongelovige" geen verschillen horen tussen versterkers? Wat wil je nou zeggen?

Ik denk dat je (zeer waarschijnlijk onbewust en onbedoeld)

a) het groepsgevoel ondermijnt,

b ) de technisch zwakkeren op hun tekortkoming wijst,

c) deze gelovigen in zekere zin afwijst (althans zo komt het over) en

d) jezelf nogal wat vindt (in de ogen van de ontvanger en dat mag in Nederland niet)

Maar of dat moet ontaarden in een negatieve spiraal? Beetje flauw...

Groet,

Jacco

Zo, spijker op de kop. :D

Ik krijg steeds meer de indruk dat kritiek hier voor een aantal niet meer mag..

Ja, die indruk krijg ik ook. Dat vind ik jammer, zeker als een discussie afgebroken wordt. Nou valt het hear nog mee, maar wat niet is kan nog komen...

Groet,

Jacco

Ik krijg steeds meer de indruk dat kritiek hier voor een aantal niet meer mag..

Ja, die indruk krijg ik ook. Dat vind ik jammer, zeker als een discussie afgebroken wordt. Nou valt het hear nog mee, maar wat niet is kan nog komen...

Groet,

Jacco

Echte discussies vinden toch ook niet plaats. Je moet zelf luisteren en verder niet zeuren over verklaringen.

(en vervolgens proberen te begrijpen waarom dat verschil ontstaat).

En hier zit het probleem nou juist, ondanks alle meet-deskundigheid en -mogelijheden zijn er nog geen "geleerden" die de verschillen eensluidend kunnen verklaren.

Hoorbaar zijn ze zeker wel... (ook blind)... dat is n.l. w