Hans van Liempd Posted 18 april 2006 Report Share Posted 18 april 2006 Ik vind het nogal wat dat je beweert dat ik nu geen recht van spreken heb. Het verbaast me meer dat jij wetenschappelijke inzichten, op een gedegen manier verkregen, terzijde schuift voor een lusitertest met een paar forummers. Hoe kom je daar bij.... Ik schuif helemaal geen inzichten opzij.... Ik zeg alleen dat er verschillen in kabels HOORBAAR zijn waarvoor GEEN WETENSCHAPPELIJK bewijs voor bestaat. Volgens mij heeft "de wetenschap" zich nog nooit verdiept in audio kabels, .... Misschien zit daar 't probleem.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 18 april 2006 Report Share Posted 18 april 2006 Ik vind het nogal wat dat je beweert dat ik nu geen recht van spreken heb. Het verbaast me meer dat jij wetenschappelijke inzichten, op een gedegen manier verkregen, terzijde schuift voor een lusitertest met een paar forummers. Hoe kom je daar bij.... Ik schuif helemaal geen inzichten opzij.... Ik zeg alleen dat er verschillen in kabels HOORBAAR zijn waarvoor GEEN WETENSCHAPPELIJK bewijs voor bestaat. Volgens mij heeft "de wetenschap" zich nog nooit verdiept in audio kabels, .... Misschien zit daar 't probleem.... Welnee, er is gewoon niemand serieus in die materie ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 18 april 2006 Report Share Posted 18 april 2006 Ik vind het nogal wat dat je beweert dat ik nu geen recht van spreken heb. Het verbaast me meer dat jij wetenschappelijke inzichten, op een gedegen manier verkregen, terzijde schuift voor een lusitertest met een paar forummers. Hoe kom je daar bij.... Ik schuif helemaal geen inzichten opzij.... Ik zeg alleen dat er verschillen in kabels HOORBAAR zijn waarvoor GEEN WETENSCHAPPELIJK bewijs voor bestaat. Volgens mij heeft "de wetenschap" zich nog nooit verdiept in audio kabels, en de fabrikanten doen het op hun eigen wijze. Nou, ik dacht toch dat ik aardig "wetenschappelijk" ben bezig geweest met interlinks. Nu nog netsnoeren en luidsprekerkabels. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 18 april 2006 Report Share Posted 18 april 2006 Ik vind het nogal wat dat je beweert dat ik nu geen recht van spreken heb. Het verbaast me meer dat jij wetenschappelijke inzichten, op een gedegen manier verkregen, terzijde schuift voor een lusitertest met een paar forummers. Hoe kom je daar bij.... Ik schuif helemaal geen inzichten opzij.... Ik zeg alleen dat er verschillen in kabels HOORBAAR zijn waarvoor GEEN WETENSCHAPPELIJK bewijs voor bestaat. Volgens mij heeft "de wetenschap" zich nog nooit verdiept in audio kabels, en de fabrikanten doen het op hun eigen wijze. Nou, ik dacht toch dat ik aardig "wetenschappelijk" ben bezig geweest met interlinks. Nu nog netsnoeren en luidsprekerkabels. Groet, Jacco Audiofielen vreten die wetenschap pas als je zelf snoertjes op de markt brengt en op de VAD door verkopers live metingen laat uitvoeren om te laten zien hoe goed ze zijn. Daarna kun je eerder stoppen met werken dan je ooit had durven dromen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 april 2006 Report Share Posted 18 april 2006 Ik vind het nogal wat dat je beweert dat ik nu geen recht van spreken heb. Het verbaast me meer dat jij wetenschappelijke inzichten, op een gedegen manier verkregen, terzijde schuift voor een lusitertest met een paar forummers. Hoe kom je daar bij.... Ik schuif helemaal geen inzichten opzij.... Ik zeg alleen dat er verschillen in kabels HOORBAAR zijn waarvoor GEEN WETENSCHAPPELIJK bewijs voor bestaat. Volgens mij heeft "de wetenschap" zich nog nooit verdiept in audio kabels, en de fabrikanten doen het op hun eigen wijze. Nou, ik dacht toch dat ik aardig "wetenschappelijk" ben bezig geweest met interlinks. Nu nog netsnoeren en luidsprekerkabels. Groet, Jacco Mijn interlinks zou je nog komen meten... en niet te vergeten beluisteren.... Kun je gelijk de luidsprekerkabels en netsnoeren ook meten... Is er BTW al een ander conclusie dan: Ik meet geen verschil DUS er is geen verschil.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 18 april 2006 Report Share Posted 18 april 2006 Ik vind het nogal wat dat je beweert dat ik nu geen recht van spreken heb. Het verbaast me meer dat jij wetenschappelijke inzichten, op een gedegen manier verkregen, terzijde schuift voor een lusitertest met een paar forummers. Hoe kom je daar bij.... Ik schuif helemaal geen inzichten opzij.... Ik zeg alleen dat er verschillen in kabels HOORBAAR zijn waarvoor GEEN WETENSCHAPPELIJK bewijs voor bestaat. Volgens mij heeft "de wetenschap" zich nog nooit verdiept in audio kabels, en de fabrikanten doen het op hun eigen wijze. Nou, ik dacht toch dat ik aardig "wetenschappelijk" ben bezig geweest met interlinks. Nu nog netsnoeren en luidsprekerkabels. Groet, Jacco Mijn interlinks zou je nog komen meten... en niet te vergeten beluisteren.... Kun je gelijk de luidsprekerkabels en netsnoeren ook meten... Is er BTW al een ander conclusie dan: Ik meet geen verschil DUS er is geen verschil.... Als jij het verschil even laat horen is het ook meetbaar. Oh, ik zou er niet aan beginnen als je gehecht bent aan audiofiele mystiek Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 18 april 2006 Report Share Posted 18 april 2006 Ik vind het nogal wat dat je beweert dat ik nu geen recht van spreken heb. Het verbaast me meer dat jij wetenschappelijke inzichten, op een gedegen manier verkregen, terzijde schuift voor een lusitertest met een paar forummers. Hoe kom je daar bij.... Ik schuif helemaal geen inzichten opzij.... Ik zeg alleen dat er verschillen in kabels HOORBAAR zijn waarvoor GEEN WETENSCHAPPELIJK bewijs voor bestaat. Volgens mij heeft "de wetenschap" zich nog nooit verdiept in audio kabels, en de fabrikanten doen het op hun eigen wijze. Nou, ik dacht toch dat ik aardig "wetenschappelijk" ben bezig geweest met interlinks. Nu nog netsnoeren en luidsprekerkabels. Groet, Jacco Mijn interlinks zou je nog komen meten... en niet te vergeten beluisteren.... Kun je gelijk de luidsprekerkabels en netsnoeren ook meten... Is er BTW al een ander conclusie dan: Ik meet geen verschil DUS er is geen verschil.... Ja, Hans ik weet het. Ik zou graag eens willen langskomen maar ik heb door de week geen auto. En de apparatuur die ik daarvoor zou willen gebruiken staat elders. Bovendien lijkt het me verstandiger om er met meerdere mensen eens goed over te brainstormen welke metingen er gedaan moeten worden om een zo breed mogelijk publiek te bereiken. Ook vind ik het belangrijk dat er metingen gedaan worden die bewaard kunnen worden en mijn max frequentie is 22050 Hz. Luidsprekerkabels en netsnoeren zou ik gelijk willen meenemen in een meetopstelling, maar dat wordt dan weer ingewikkelder. Voor wat betreft: Is er BTW al een ander conclusie dan: Ik meet geen verschil DUS er is geen verschil... Ik heb verschillen gemeten, Hans. Alleen die zijn mijns inziens te klein om iets te kunnen doen. Of je moet een hele hoge uitgangsimpedantie (<10 kOhm) hebben, dan wordt het verschil wel hoorbaar. Dat was toen mijn conclusie en dat is ie nog steeds. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 18 april 2006 Report Share Posted 18 april 2006 beste audiofielen, er is maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 april 2006 Report Share Posted 18 april 2006 beste audiofielen, er is maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 Het blijft nog steeds een roerig onderwerp het hele kabelgebeuren. Gelukkig maar want het altijd maar met elkaar eens zijn is ook maar saai. Ik denk dat je met het kabel-gebeuren ook de kwaliteit van de installatie moet meenemen. In de loop van m'n audio-hobby is het oplossend vermogen van de installatie steeds toegenomen. Ik kan nu veel meer onderscheiden dan met een eerdere installatie. (En dat terwijl m'n gehoor afneemt ). Een kabel als bijvoorbeeld de Nordost Blue-Heaven had in een eerdere (mindere) installatie minder effect gehad en was duidelijk overkill geweest. Vergelijk het eens met een beeldscherm van 640 * 480. als je daar met een vergrootglas naar gaat kijken dan zie je ineens grote vierkante blokken. (de kabel is in dit geval het vergrootglas). Doe nu eens hetzelfde met een 1900 * 1200 scherm etc. Idee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 Het blijft nog steeds een roerig onderwerp het hele kabelgebeuren. Gelukkig maar want het altijd maar met elkaar eens zijn is ook maar saai. Ik denk dat je met het kabel-gebeuren ook de kwaliteit van de installatie moet meenemen. In de loop van m'n audio-hobby is het oplossend vermogen van de installatie steeds toegenomen. Ik kan nu veel meer onderscheiden dan met een eerdere installatie. (En dat terwijl m'n gehoor afneemt ). Een kabel als bijvoorbeeld de Nordost Blue-Heaven had in een eerdere (mindere) installatie minder effect gehad en was duidelijk overkill geweest. Vergelijk het eens met een beeldscherm van 640 * 480. als je daar met een vergrootglas naar gaat kijken dan zie je ineens grote vierkante blokken. (de kabel is in dit geval het vergrootglas). Doe nu eens hetzelfde met een 1900 * 1200 scherm etc. Idee? Ik denk dat je de spijker op z'n kop slaat. Althans zo heb ik het zelf de afgelopen jaren ervaren: hoe beter mijn set werd, des te meer ga ik "betere" bekabeling waarderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 Het verhaal zou zo uit een folder kunnen komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 des te meer ga ik "betere" bekabeling waarderen. "betere" synoniem voor duurder? Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 des te meer ga ik "betere" bekabeling waarderen. "betere" synoniem voor duurder? Niet wat mij betreft (en ik spreek in dit geval uit ervaring) Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 des te meer ga ik "betere" bekabeling waarderen. "betere" synoniem voor duurder? duurder is niet altijd beter beter is niet altijd duurder Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 des te meer ga ik "betere" bekabeling waarderen. "betere" synoniem voor duurder? Niet wat mij betreft (en ik spreek in dit geval uit ervaring) Alweer iemand met ervaring dat werkt HEAR niet. Heb ik ook al geprobeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 Het blijft nog steeds een roerig onderwerp het hele kabelgebeuren. Gelukkig maar want het altijd maar met elkaar eens zijn is ook maar saai. Ik denk dat je met het kabel-gebeuren ook de kwaliteit van de installatie moet meenemen. In de loop van m'n audio-hobby is het oplossend vermogen van de installatie steeds toegenomen. Ik kan nu veel meer onderscheiden dan met een eerdere installatie. (En dat terwijl m'n gehoor afneemt ). Een kabel als bijvoorbeeld de Nordost Blue-Heaven had in een eerdere (mindere) installatie minder effect gehad en was duidelijk overkill geweest. Vergelijk het eens met een beeldscherm van 640 * 480. als je daar met een vergrootglas naar gaat kijken dan zie je ineens grote vierkante blokken. (de kabel is in dit geval het vergrootglas). Doe nu eens hetzelfde met een 1900 * 1200 scherm etc. Idee? Dit is nou wat ik bedoelde in m'n topic wit, witter enz.... Je denkt dat je alles perfect hebt.... en dan verander je weer wat en wat blijkt... verrek het kon n Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 Het blijft nog steeds een roerig onderwerp het hele kabelgebeuren. Gelukkig maar want het altijd maar met elkaar eens zijn is ook maar saai. Ik denk dat je met het kabel-gebeuren ook de kwaliteit van de installatie moet meenemen. In de loop van m'n audio-hobby is het oplossend vermogen van de installatie steeds toegenomen. Ik kan nu veel meer onderscheiden dan met een eerdere installatie. (En dat terwijl m'n gehoor afneemt ). Een kabel als bijvoorbeeld de Nordost Blue-Heaven had in een eerdere (mindere) installatie minder effect gehad en was duidelijk overkill geweest. Vergelijk het eens met een beeldscherm van 640 * 480. als je daar met een vergrootglas naar gaat kijken dan zie je ineens grote vierkante blokken. (de kabel is in dit geval het vergrootglas). Doe nu eens hetzelfde met een 1900 * 1200 scherm etc. Idee? Dit is nou wat ik bedoelde in m'n topic wit, witter enz.... Je denkt dat je alles perfect hebt.... en dan verander je weer wat en wat blijkt... verrek het kon n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 Het blijft nog steeds een roerig onderwerp het hele kabelgebeuren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 "betere" synoniem voor duurder? Niet wat mij betreft (en ik spreek in dit geval uit ervaring) Alweer iemand met ervaring dat werkt HEAR niet. Heb ik ook al geprobeerd. De realisten worden verketterd door de gelovigen die het evangelie der imprteurs c.q. kabelboeren aanhangen.... Doorgaans meng ik mij al niet in deze discussies maar kon het nu even niet laten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 20 april 2006 Report Share Posted 20 april 2006 Het verhaal zou zo uit een folder kunnen komen. Alle verhalen kunnen uit een folder komen, als je het er maar inzet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 21 april 2006 Report Share Posted 21 april 2006 Het is wel heel gevaarlijk om te zeggen ''hoe beter de set werd hoe duidelijker/beter ik verschillen tussen kabels ben gaan horen'' Dat is al snel een valkuil. Beter? Je set werd beter, waarschijnlijk omdat je het meer op je smaak hebt afgestemd, of er meer geld aan hebt uitgegeven. Je bent steeds meer audiofiel geworden en hebt daarbij de grip op de realiteit verloren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 21 april 2006 Report Share Posted 21 april 2006 Het is wel heel gevaarlijk om te zeggen ''hoe beter de set werd hoe duidelijker/beter ik verschillen tussen kabels ben gaan horen'' Dat is al snel een valkuil. Beter? Je set werd beter, waarschijnlijk omdat je het meer op je smaak hebt afgestemd, of er meer geld aan hebt uitgegeven. Je bent steeds meer audiofiel geworden en hebt daarbij de grip op de realiteit verloren... De realiteit daar gaat het om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 april 2006 Report Share Posted 22 april 2006 Het is wel heel gevaarlijk om te zeggen ''hoe beter de set werd hoe duidelijker/beter ik verschillen tussen kabels ben gaan horen'' Dat is al snel een valkuil. Beter? Je set werd beter, waarschijnlijk omdat je het meer op je smaak hebt afgestemd, of er meer geld aan hebt uitgegeven. Je bent steeds meer audiofiel geworden en hebt daarbij de grip op de realiteit verloren... De realiteit daar gaat het om. Wiens realiteit dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 april 2006 Report Share Posted 22 april 2006 Het is wel heel gevaarlijk om te zeggen ''hoe beter de set werd hoe duidelijker/beter ik verschillen tussen kabels ben gaan horen'' Dat is al snel een valkuil. Beter? Je set werd beter, waarschijnlijk omdat je het meer op je smaak hebt afgestemd, of er meer geld aan hebt uitgegeven. Je bent steeds meer audiofiel geworden en hebt daarbij de grip op de realiteit verloren... Denk jij dan dat je verschillen in kabels hoort op een setje van de Aldi...??? Dom om te concluderen, dat audiofielen de grip op de realiteit verliezen. Wie zegt dat jij niet de grip op de realiteit bent verloren. Heb jij de wijsheid in pacht...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts