SpeedyAndr Posted 22 april 2006 Report Share Posted 22 april 2006 Zo komen we geen stap verder, da's toch geen audiofiele lamp Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 april 2006 Report Share Posted 22 april 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 22 april 2006 Report Share Posted 22 april 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 22 april 2006 Report Share Posted 22 april 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 22 april 2006 Report Share Posted 22 april 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 april 2006 Report Share Posted 22 april 2006 Vind deze wel audiofiel, is acoustisch ook zeer verantwoord: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 april 2006 Report Share Posted 22 april 2006 Vind deze wel audiofiel, is acoustisch ook zeer verantwoord: In welke poffertjestent hangt dat ding...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Ik verwacht dat kabels 0.000003 % vervormen. Dat is met een zeer hoge belasting overigens, dus bij audio-levels wellicht een factor 1000 kleiner... Mijn intuitie: metalen vervormen niet*, ratio: er zijn wel contactovergangen -> niet-lineaire overgangen, dus misschien toch vervorming? gevoel: ik word in de maling genomen door interlink fabrikanten -> boos (boos is een gevoel) Groet, Jacco *) Beste s(4*0 + 2^3 * 10^2 + 4^3 + 4! - abs(sqrt(16))), Je verwart bronvrij met niet-lineair en je perpetuum mobile verhaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Ik verwacht dat kabels 0.000003 % vervormen. Dat is met een zeer hoge belasting overigens, dus bij audio-levels wellicht een factor 1000 kleiner... Mijn intuitie: metalen vervormen niet*, ratio: er zijn wel contactovergangen -> niet-lineaire overgangen, dus misschien toch vervorming? gevoel: ik word in de maling genomen door interlink fabrikanten -> boos (boos is een gevoel) Groet, Jacco *) Beste s(4*0 + 2^3 * 10^2 + 4^3 + 4! - abs(sqrt(16))), Je verwart bronvrij met niet-lineair en je perpetuum mobile verhaal. Het is maar net wat je vervorming noemt. Fase fouten, HF fouten b.v. zijn ook een soort van vervorming. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 *) Beste s(4*0 + 2^3 * 10^2 + 4^3 + 4! - abs(sqrt(16))), Je verwart bronvrij met niet-lineair en je perpetuum mobile verhaal. Ik bedoelde het niet te letterlijk. Ik probeer het even via lading. Een kabel heeft (gedeeltelijk mobiele) ladingsdragers, die te allen tijde het neutraliteitsbeginsel gehoorzamen. Stel 2 bij elkaar gelegen kabels hebben beide 1% meer positieve atoomkernen dan electronen (omdat bijv. meer electronen de kabel uitstromen dan erin op een gegeven moment, dat zou MOETEN als een kabel vervormt), dan zou de electrische kracht die de kabels uiteendrijft (gelijke polen stoten elkaar af) bijna groot genoeg zijn om een gewicht equivalent aan dat van de gehele aardbol op te tillen. We mogen er dus vanuitgaan dat er bij constante temperatuur altijd even veel electronen in een kabel zitten, namelijk zoveel dat exact de lading tegenovergesteld is aan die van de positieve atoomkernen. Dan stromen alle electronen die een kabel ingaan, er dus ook weer uit. De het momentane verschil in flux tussen de uitgang en de ingang van de kabel is te allen tijde nul. Dat kan wel spanningsval teweeg brengen (electrisch veld is alleen bij een R=0 gelijk aan nul), maar geen vervorming . Het ontkennen hiervan door audiofielen staat bij mij gelijk aan het geloven in een pertetuum mobile. Vanuit Maxwell is ook te redeneren, met welgeteld Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Het is maar net wat je vervorming noemt. Fase fouten, HF fouten b.v. zijn ook een soort van vervorming. Beide komen in kabels voor audiotoepassingen niet voor. Voor fasefouten is de bandbreedte veel te groot, en de kabels zelf zijn veel te kort en afgesloten tegen veel te kleine weerstanden om HF in te koppelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 *) Beste s(4*0 + 2^3 * 10^2 + 4^3 + 4! - abs(sqrt(16))), Je verwart bronvrij met niet-lineair en je perpetuum mobile verhaal. Ik bedoelde het niet te letterlijk. Ik probeer het even via lading. Een kabel heeft (gedeeltelijk mobiele) ladingsdragers, die te allen tijde het neutraliteitsbeginsel gehoorzamen. Stel 2 bij elkaar gelegen kabels hebben beide 1% meer positieve atoomkernen dan electronen (omdat bijv. meer electronen de kabel uitstromen dan erin op een gegeven moment, dat zou MOETEN als een kabel vervormt), dan zou de electrische kracht die de kabels uiteendrijft (gelijke polen stoten elkaar af) bijna groot genoeg zijn om een gewicht equivalent aan dat van de gehele aardbol op te tillen. We mogen er dus vanuitgaan dat er bij constante temperatuur altijd even veel electronen in een kabel zitten, namelijk zoveel dat exact de lading tegenovergesteld is aan die van de positieve atoomkernen. Dan stromen alle electronen die een kabel ingaan, er dus ook weer uit. De het momentane verschil in flux tussen de uitgang en de ingang van de kabel is te allen tijde nul. Dat kan wel spanningsval teweeg brengen (electrisch veld is alleen bij een R=0 gelijk aan nul), maar geen vervorming . Het ontkennen hiervan door audiofielen staat bij mij gelijk aan het geloven in een pertetuum mobile. Vanuit Maxwell is ook te redeneren, met welgeteld Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Ik verwacht dat kabels 0.000003 % vervormen. Dat is met een zeer hoge belasting overigens, dus bij audio-levels wellicht een factor 1000 kleiner... Mijn intuitie: metalen vervormen niet*, ratio: er zijn wel contactovergangen -> niet-lineaire overgangen, dus misschien toch vervorming? gevoel: ik word in de maling genomen door interlink fabrikanten -> boos (boos is een gevoel) Groet, Jacco *) Beste s(4*0 + 2^3 * 10^2 + 4^3 + 4! - abs(sqrt(16))), Je verwart bronvrij met niet-lineair en je perpetuum mobile verhaal. Het is maar net wat je vervorming noemt. Fase fouten, HF fouten b.v. zijn ook een soort van vervorming. Ja. Tinnitus zou je ook als vervorming kunnen beschouwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Ja. Tinnitus zou je ook als vervorming kunnen beschouwen. De tijdbom in je gehoor. Heel verschrikkelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Een goede metalen geleider zal dus alleen wat thermische ruis hebben. Vkabel = R*int (4kt/R)^2*f df contour van 0 naar 20k. Met k=bolzman,R 10^-3 en t=300 zal dat niet zo spectaculair veel zijn..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Verder kan ik mij alleen iets voorstellen bij die HF en 50 Hz inkoppeling. Verders niets. Beste Jacco, Ooit van microfonie gehoord? Kabels hebben daar ook last van! Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Verder kan ik mij alleen iets voorstellen bij die HF en 50 Hz inkoppeling. Verders niets. Beste Jacco, Ooit van microfonie gehoord? Kabels hebben daar ook last van! Groet, Leobus Heb het net even aan mijn speakerkabels gevraagd (de interlinks zeggen nix terug) maar ze hebben nergens last van hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Ooit van microfonie gehoord? Kabels hebben daar ook last van! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Verder kan ik mij alleen iets voorstellen bij die HF en 50 Hz inkoppeling. Verders niets. Beste Jacco, Ooit van microfonie gehoord? Kabels hebben daar ook last van! Groet, Leobus Beste Leobus, Ja, daar heb ik wel eens van gehoord. Vooral bij ingangstrappen met buizen. Dat een kabel dat ook heeft dat zal wel, maar ik ben er van overtuigd dat het te klein is om schadelijk te zijn. Misschien ook wel te klein om te meten. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Verder kan ik mij alleen iets voorstellen bij die HF en 50 Hz inkoppeling. Verders niets. Beste Jacco, Ooit van microfonie gehoord? Kabels hebben daar ook last van! Groet, Leobus Weet je ook onder welke omstandigheden kabels last krijgen van microfonie? Ik heb daar weleens aan gemeten. Je gaat pas iets zien als je met een hard voorwerp op een (coax) kabel slaat. Zo extreem krijgen kabels het in jouw praktijk niet te verduren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 23 april 2006 Author Report Share Posted 23 april 2006 Hebben jullie de eerste post van dit forum wel gelezen? Jullie doen hem echt recht aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Hebben jullie de eerste post van dit forum wel gelezen? Jullie doen hem echt recht aan Met inmiddels 10 pagina's heb je er iig eer van Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Hebben jullie de eerste post van dit forum wel gelezen? Jullie doen hem echt recht aan De eerste posting van dit forum is van een paar jaar terug. Die is vast en zeker gedateerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Trouwens, op een ander forum wordt het inspelen regelrecht naar het rijk der fabelen verwezen, althans voor de daar geteste interlink. Daar dus. Ze hebben volgens mij wel een knoepert van een fout gemaakt door niet te meten en/of eea op te slaan. Een recorder mee laten lopen of zo. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts